Mitä syödä tienpäällä?

Keikkaruokailua joutuu usein suunnittelemaan etukäteen ja usein kannataakin pakata omia eväitä mukaan. Myös pitkille ajomatkoille on hyvä suunnitella ruokailut etukäteen.

Ongelmana on usein se ettei kylmä säilytystä ole, ja ruoka mitä paikanpäällä tai huoltoasemilla on tarjolla ei ole terveellistä. Haluan tietää mitä syön! 




Lähde



Turku


Valmistaudun omilla eväillä, joiden tulisi riittää kahteen ateriaan; Illallinen n. klo 19 sekä sekä iltapala n. klo 1.00 yöllä. Päivät venyvät normaalia pidemmiksi, joten ruokarytmiin tulee hieman muutoksia. 

Yleisesti en syö enään klo 21 jälkeen, sillä menen nukkumaan n. klo 22.30. Pyrin välttämään syömistä juuri ennen nukkumaanmenoa, sillä se voi pitkittää nukahtamista. Tämä johtuu siitä että elimistöllä on vielä töitä ruoansulatuksen kanssa.

Ostin kaupasta mukaan seuraavat (sis. 2 hengen ruoat)

Pippurinen naudanpaisti (kts.leikkeleissä lihapitoisuus!)
Valio Pro Feel-juoma
Pähkinäsekoitus 
Tonnikalaa öljyssä
Rahka  
Raejuusto
Mansikoita 2 rasiaa
2 nektariinia
kirsikkatomaatteja
Proteiinipatukka (Mahd.korkea proteiini, mahd. alhainen sokerimäärä))
VETTÄ


Keikkapaikalla söin muutaman voileivän ja hedelmän, jottei ruokailuväli olisi ollut turhan pitkä. Jätin kylmäsäilytystä vaatineet tuotteet auton takakonttiin, jossa ruoat pysyivät kylminä, mutta eivät kuitenkaan kerenneet jäätyä. Tämä toimii näin talvisin mikäli kylmälaukkua ei ole. 


Lahti



Söin ennen lähtöä klo 17.30 illallisen





Ennen lähtöä pakkasin mukaan rahkaa ja marjoja iltapalaksi. Automatkalle oli varattu mukaan proteiinipatukka. Keikkapaikalla söin ruisleivän, jotta ruokailuvälit pitäisivät (2-4 h välein)




Hotellilla iltapalana rahkaa ja marjoja 😉 Terveellinen ruokailu onnistuu kun vähän suunnittelee etukäteen! Lautaset tietysti lainattu aamiaispöydästä…





Paluumatkalle hain R-Kioskilta proteiinijuoman ja proteiinipatukan. Nämä toimivat hyvin ateriankorvikkeena ja pitivät nälän poissa pitkään. 







Tämä todistaa, että myös keikoilla ja tienpäällä voit syödä terveellisesti ja noudattaa ruokailuvälejä!



Jos et ehdi valmistaa omia eväitä, monilta huoltoasemilta löytyy hyviäkin välipaloja. Ne eivät yleensä tosin sijaitse tiskeillä vaan jääkapeissa! 

 Huoltoasemien leivät sisältävät usein paljon ”piilokaloreita”, joita ei välttämättä paketin läpi huomaa. Niissä on usein käytetty majoneesia tai muuta kaloripitoista mössöä. Toki positiivisia poikkeuksiakin on löytynyt muutama joskus! Suosittelen lukemaan tuotesisällön josta näet mitä tuote oikeasti sisältää 🙂



 NO EXCUSES!



-Love Eepi

eevi

Blogissani kirjoitan itselleni tärkeistä aiheista, kuten treenaamisesta ja terveellisestä ruokavaliosta. Myös koko kehon hyvinvointi, sekä elämän pienet ilot nostavat päätään kirjoituksissani. Tämä blogi on maustettu myös ripauksella huumoria, vaikka paljon vinkkejä ja informaatiota sisältääkin. Tervetuloa seuraamaan positiivista ja tehokasta meininkiä, josta toivon teidän saavan motivaatiota ja inspiraatiota omaan elämäänne!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta