Tehoa päivään & kehoon

Ruokasetit 064

Minulla on päivittäiset omat jipponi, joilla pyrin ylläpitämään terveyttäni. Olen myös todennut, että iltaisin otettavat vitamiinit ja muut lisät eivät itselleni riitä. Tarvitsen jotakin suojaa keholleni jo heti aamusta, jotta vältyn turhilta flunssilta. Olen myös aamuisin  nopea starttaaja, jolloin heräämiseen ei todellakaan ole ylimääräistä aikaa varattuna. Tällöin kaikki apukeinot ovat tervetulleita!

Kello soi ja on aika ponkaista ylös. Kasvoille kylmää vettä ja hammasharja hurisemaan. Vaatteet laitan aina edeltävänä iltana valmiiksi, jotta aivojen ei tarvitse miettiä yhtikäs mitään hetkeen. Helpotan siis elämääni mahdollisimman simppeleillä tavoilla. Pakkaan myös treenikamat edeltävänä iltana – Tietysti. Kalenterini ilmoittaa, mitä ohjelmaa tänään olikaan luvassa. Olen järjestelmällinen, sillä muuten olisin totaalisen hukassa. Olen menossa aamusta iltaan, melkein päivästä toiseen. Olen yrittänyt nyt monena viikkona saada yhden päivän viikosta, jolloin makaisin vain kotona – No se ei nyt noin vain onnistukkaan. Tiedättekö, kun nään muhevan pölypallon lattialla tai keksin jonkin tosi hyvän uuden sisustusjutun, niin siinä sitten mennään taas. Minä en yksinkertaisesti osaa olla totaalisen laiskamato. Lomalla sitten!

Minifitness 341
Vaihda sinäkin taajuutesi LOOPILLE #kädetilmaan

Tänään aamulla olin homeisempana kuin koskaan. Työpäivä oli venynyt edellisenä iltana pitkäksi. Kuvasimme Uniikin uutta musavideota myöhäiseen iltaan saakka – Tulen kertomaan siitä lisää kun on sen aika. Sekin selvinee vielä, miten tämä liittyy ylipäätänsä tähän blogiin. Ei auta itku markkinoilla! Shokki shotti naamaan ja lenkkarit vispaamaan!  Tiesin kuitenkin, että heräisin viimeistään siinä vaiheessa, kun lenkkarini osuvat hiekalle ja musiikki soi korvissani – Tämä lohdutti hieman.Tänään aloitin päiväni Elastisen ei vaihtoehtoi kipaleella – Se saa adrenaliinin virtaamaan jo ensimmäisellä lyönnillä! Kokeilkaa vaikka. Heräämisen jälkeen oli aika vaihtaa taajuus Loopille ja höhöttää yksikseen.

Aamun shokki shotti

Tämä ei ole hyvää, mutta tämä herättää! Sekä tiedän sen olevan hyvää keholleni, joten kestän sen karvaan maun paremmin. Kyseinen shokki shotti on ihan meikäläisen kehittämä. Ei ole aikaa naatiskella erinäisiä juomia, joten kaikki setit on vedettävä kerralla alas! Tähän ei tarvitse välttämättä lisätä enää Super C:tä, sillä MSM sisältää myös sitä. Nyt kun flunssa-aallot jylläävät, oli vedettävä varman päälle. 

Minifitness 137

Vettä

Puhdistamon MSM + C

Puhdistamon pakurikääpäuutetta

Puhdistamon Super C-vitamiinia

BAM!

Olen kirjoitellut aikaisemmissa postauksissani muutamista näistä tuotteista. MSM saattaa olla kuitenkin hieman vielä vähän tuntemattomampi monelle. Tutustuin itse siihen pressipäivillä ollessani – Se pääsikin ihan vakkari valikoimiini. Sitä voi tehdä vaikka kokonaisen kannullisen ja juoda päivän mittaan.

MSM+C

MSM+C on yhdistelmä laadukasta OptiMSM-jauhetta, luomu Amlamarja-uutejauhetta, sekä limettiä. Jauhe sisältää MSM:n lisäksi erittäin runsaasti luonnollista C-vitamiinia, joka liukenee välittömästi kylmäänkin veteen. Tämä myös oikeasti maistuu hyvältä! Kevyt limen maku on raikas ja kevyt. Tämä on hyvä lisä varsinkin pimeään aikaan, sillä se vähentää uupumusta ja väsymystä. MSM tukee myös immuunijärjestelmää aktiivisesti.

 Puhdistamo_MSM_minifitness

 Tietolähde Puhdistamo, tuotteet saatu Puhdistamolta

 Onko aamuisin vaikea edes ajatella lenkkipolkua? Kello soi ja tekee mieli kääriytyä untuviin yhä tiiviimmin ja uppoutua takaisin siihen pehmeään uneen.  Paras vinkkini aamun starttaamiseen on, että älä mieti mitään! Toimi kuin robotti. Luo itsellesi oma helppo rutiini aamua varten. Omat aamuni ovat juuri tällaisia. Yhtäkkiä huomaankin jo juoksevani ympäri Töölönlahtea housut väärinpäin ja tukka takussa. Siitä ei ole enää paluuta…kipikipi kääpiö.

Lenkin jälkeen Lolakin on vihdoin herännyt ja odottaa virkeänä aamupalaansa ja lenkille pääsyä. Food_Minifitness 034

 Mikä on sinun keinosi aamuisin? 

Touhukasta viikonloppua kaikille! Toivottavasti joku teistä myös rentoutuu hieman  😉

-E

eevi

Blogissani kirjoitan itselleni tärkeistä aiheista, kuten treenaamisesta ja terveellisestä ruokavaliosta. Myös koko kehon hyvinvointi, sekä elämän pienet ilot nostavat päätään kirjoituksissani. Tämä blogi on maustettu myös ripauksella huumoria, vaikka paljon vinkkejä ja informaatiota sisältääkin. Tervetuloa seuraamaan positiivista ja tehokasta meininkiä, josta toivon teidän saavan motivaatiota ja inspiraatiota omaan elämäänne!

16 vastausta artikkeliin “Tehoa päivään & kehoon”

  1. Moikka! Onko sillä niin suurta väliä missä vaiheessa päivää tekee treenin? Itse käyn aamusin salilla ja iltaisin aerobista, ihan vaan siksi että aamulla salilla on vähemmän porukkaa ja kivempi tehdä 🙂 Ja onko liian pitkä aika aamusalin jälkeen jos menee 2 tuntia siihen että saa aamiaisen? jos kuitenkin syö banaanin ja palautusjuoman heti salin jälkeen 🙂

    • Moikka Eveliina, eipä tuolla juurikaan väliä ole – Lähinnä treenitehoihin saattaa vaikuttaa ajankohta. Aamuisin esim aerobisella sykkeet tuppaavat nousemaan helposti verrattuna iltaan. Salilla taas aamuisin esim. selän treenaaminen kannattaa aloittaa hyvällä lämmittelyllä ja venyttelyllä – Kehosi on ollut makuuasennossa pitkään. Myös ennen salia olisi hyvä syödä jotakin, jottei polteta ihan tyhjää ja energiaa riittää. Jos nautit palkkarin, niin söisin tunnin sisässä sen jälkeen. Kannattaa nauttia vaikka puolet banaanista ja palkkarista jo ennen treeniä 🙂 Treeniajat kannattaa optimoida, jos mahdollista. Terkkuja, E

  2. Oon niin katkera tuosta Loopista, joka ei täällä missä tällä hetkellä asustelen, kuulu ollenkaan ! Ne mainokset on jo itsessään niin koukuttavia ja musiikkivalikoima kuulostaa parempaakin paremmalta (:

    • Voi ei! Ehkäpä se levittäytyy vielä sinnekin. Toivotaan <3 -E

  3. Itse olen myös huomannut tuon robottimaisen toiminnan toimivan aamuisin. Kun olen illalla pakannut koko päivän tavarat valmiiksi, miettinyt mitä puen aamulla päälle, valmistanut eväät jääkaappiin ja usein myös tehnyt jonkun nopean aamupalan valmiiksi, ei aamulla tarvitse miettiä yhtään mitään. Sen kun vaan herää, koska kerran on niin päättänyt ja nappaa kaiken vaikka silmät kiinni mukaan. Toimii!

    • Moikka Katja! Olenkin aikoinaan tehnyt postauksen siitä, käy ihmeessä kurkkaamassa se. Täytyy varmaankin tehdä uutta listausta pian 😉 -E

  4. Täällä myös samanlainen robotti: illalla jo nakkaan aamun vitamiinit sun muut pillerit shottilasiin et aamulla ne voi vaan huuhdella alas vedellä, ei tarvii liikoja miettiä 😀 Tällä viikolla oon nopeuttanut aamutoimia entisestään ja mitannu jo illalla puurohiutaleetkin valmiiks kulhoon! Treenikamat yms pakko laittaa jo illalla, muuten jotain satavarmasti jää matkasta!

    Ollaan hankkimassa koiraa ja pähkäilty eri rotujen välillä. Lola näyttää just sellaselta mun unelmien koiralta, minkä rotunen tuo söpöliini onkaan? Veikkaan kyllä, että mun poikaystävä ei ihan heti ainakaan lämpee noin pienelle koiralle mutku mä haluuuuun!

    • Moikka Laura! Jee super tehokas mimmi 🙂 Lolassa on cihua ja cottonia mixattuna, aivan mahtava ja helppo tapaus!Pakko mainita, miehet ne vasta sulaakin tolle 😉 -E

  5. Heippa! Olen seurannut blogiasi jo pidemmän aikaan ja täytyy sanoa, että ihailen tapaasi suhtautua kaikkeen! Jatka samaan malliin! 🙂 Olisiko sinulla antaa terveyyeen liittyvää vinkkiä, mikä auttaisi oikeasti hurjan kovaan hiustenlähtöön? Lisäksi aiheena säästöliekki ja pitkään miinus kaloreilla ja sen haittavaikutukset olisivat mielenkiintoista luettavaa. Aurinkoista talven odottelua. 🙂

    • Vastasit melkein omaan kysymykseesi, itellä lähti tukkaa paaaljon kun pudotin ison ryppään kiloja. Hiuksilla on myös sykli, jossain vaiheessa ne putoavat pois ja jos monella hiuksella on sama sykli niin vaikuttaa kuinmniitä lähtisi ihan hurjasti. Ite vedän ”hevosbiotiinia” (eläinbiotiinia apteekista tai 5mg bitotiiia iherbistä) varmuudeksi ettei enää tukka lähtisi ja aikanaan laihduttaessani ongelmat hävisivät kun nostin kaloreita, näin hävisi myös mainitsemasi säästöliekki. Vähemän ei ole aina enemmän 😉

    • Heippa Jenni ja todella ilahduttavaa kuulla 🙂 Itselläni ei ole kokemusta sen suuremmasta hiustenlähdöstä. Joskus kun olin kovan stressin alla, tukkaa saattoi lähteä todella paljon. Myös ruokavalio saattaa vaikuttaa tähän. Suosittelen käymään asiaan erikoituneella lääkärillä, hän varmasti osaa neuvoa sinua! Muutamat ystäväni ovat kokeilleet tähän tarkoitettua lääkettä ja saaneet hyviä tuloksia. Kiitos postaus vinkistä, laitetaan korvan taakse 😉 Tsemppiä ja mukavaa viikkoa -E

  6. Moikka, hei miten suosittelet toteuttaan lepoviikot, kuinka usein ja millasta treeniä 🙂 ?

    • Kevyiden viikkojen sykli riippuu niin monesta eri tekijästä mm. treenimääristä, tehoista jne. Ilman minkäänlaisia taustoja näihin kysymyksiin ei oikein voi vastata. Personal trainer suunnittelee nämä kaikki ammattitaistoisesti treeniohjelmaan. Kevyt viikko poikkeaa usein toistomäärillä ja kilomäärillä – Treeniä siis on, mutta kevyempänä 🙂 -E

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta