3 ruokalajin illallinen terveellisemmin

Tiedättehän, että rakastan illallisia – Varsinkin jos joku muu on valmistanut sen. Nämä illat ovat jääneet nyt hieman vähemmälle, sillä pyrin noudattamaan omaa ruokavaliotani mahdollisimman paljon. Kovin montaa vapaata iltaa syömisien puolesta ei ole mahdollista pitää. Ihanat ystävämme ehdottivat terveellistä illalllista heidän luonaan, jolloin minäkin voisin nauttia illallisesta ilman tunnontuskia. Olin todella innoissani ja odotin illallista hyvin toiveikkaana. Mitähän ihmettä he keksisivät – He rakastavat ruokaa yhtä paljon kuin mekin! Hyvää se tulisi joka tapauksessa olemaan.

Odotukseni tosiaan palkittiin ja olin erittäin tyytyväinen ruokakriitikko  – 3 ruokalajia ja jokainen niistä oli terveellisesti toteutettuja! Maustakaan ei oltu tingitty. Sieltä löytyi myös aina yhtä ihana ja tervetullut jälkiruoka – Siinäkin oli tehty hyvä valinta, sillä harvassa jälkkärissä on näin paljon proteiinia 😉 

dinnertime_minifitness
Alkuun saimme hernesosekeittoa, joka oli kaukana siitä perinteisestä liisteristä mitä söimme koulussa! Koostumus ja maku yllättivät minut. Ainekset oli koottu terveellisesti, mutta erittäin maistuvasti yhteen! Ensimmäistä kertaa ikinä, hernekeitto oli hyvää.

minifitness_dinnertime Maistuva hernesosekeitto 

 Pakasteherneitä

Minttua

Sitruunamehua

Pippuria

Suolaa

Kreikkalaista jugurttia

Kasvisliemikuutio

Dinnertime_minifitness_
Pääruokana oli liekitettyä lohta, fenkoli-omenasalaattia, sekä salaattimix rucolalla ja avocadolla.

Spartangear_minifitness_kahvakuula 066

Spartangear_minifitness_kahvakuula 064

Spartangear_minifitness_kahvakuula 077

minifitness_dinnertime
Illallisen kruunasi jälkiruoka ja sokeriton glögi. Ihanaa leipäjuustoa Juustoportilta, tilkka luomu hunajaa ja vadelmia. Vei kielen mennessään! Kyseistä leipäjuustoa saa luomuna sekä vähärasvaisempana – Makukaan ei kärsi, vaikka rasvaa onkin vähemmän. 

Vaadin näitä illallisia lisää, halukkaat kokit voivat ilmoittautua  😉 Vaihtoehtoja löytyy mielettömästi, myös näitä terveellisiä! Illalliset ovat ihana tapa viettää aikaa ystävien kanssa, varsinkin näin pimeään ja kylmään vuodenaikaan <3

I feel good, E

 Spartangear_minifitness_kahvakuula 059

eevi

Blogissani kirjoitan itselleni tärkeistä aiheista, kuten treenaamisesta ja terveellisestä ruokavaliosta. Myös koko kehon hyvinvointi, sekä elämän pienet ilot nostavat päätään kirjoituksissani. Tämä blogi on maustettu myös ripauksella huumoria, vaikka paljon vinkkejä ja informaatiota sisältääkin. Tervetuloa seuraamaan positiivista ja tehokasta meininkiä, josta toivon teidän saavan motivaatiota ja inspiraatiota omaan elämäänne!

2 vastausta artikkeliin “3 ruokalajin illallinen terveellisemmin”

  1. Hei!

    Ekana pakko sanoa, että ihana tää sun blogi ja jos tälläsiä illallisia tulee enemmänkin, niin reseptit vaan tänne! 🙂 Tosta hernesosekeitosta, oliko se kylmää vai kuumaa? Ja tuliko jugurttia siihen keiton sekaankin vai vaan tuohon päälle lopuksi?

  2. Moikka Annukka! Kiva että tykkäsit 🙂 Jukkea tuli ihan itse keittoonkin ja tämä tarjoiltiin lämpimänä. Valitettavasti määriä en saanut kokilta, joten täytyy itse testailla sopivia suhteita 😉 -E

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta