Kassialma

minifitness_training_gym_clothes_Gymbag

En tarkoita nyt sitä tyyppiä, joka kantelee roskiksista dyykkaamiaan pulloja pitkin katuja (tienaan ainakin toistaiseksi vielä tarpeeksi roposia sortumatta tähän). Tarkoitan sitä neitiä, joka kanniskelee puolta omaisuuttaan treenikassissa päivästä toiseen. Mitä tämä iso, painava mötikkä oikeasti lopulta sisältää? Vanutäytteitä? Varsinkin miehille tämä on varmasti täysi mysteeri ja luokittelevat tämän vain naisten hömpötykseksi – palkkari ja vaihtokalsarit riittävät monen ukon mielestä jos heiltä asiaa vahingossa erehtyy kysymään. Ei me kanneta siellä mitään turhaa. Oikeasti. Kassi on täynnä arvotavaraa – treenijuttuja.

Minifitness_trainingbag_treenikamat

 Mitä siellä minun treenikassissani on?

  • Treenikengät
  • Treenihousut, treenipaita ja urheilurintsikat
  • Vaihtosukat ja alushousut
  • Pyyhe
  • Kosmetiikka 
  • Hiusharja
  • Välipalaa yllätyksiä varten
  • Sheikkeri jauhoineen
  • Vesipullo
  • Mittanauha ja pihdit (asiakkaita varten)
  • Matkalaturi jossa saa ladattua puhelimen heti
  • Treenihanskat
  • Lippis
  • Kuulokkeet ja kotelo puhelimelle
  • Sykemittari (kello + vyö)
  • Treeniohjelma + vihko + kynä
  • Pitkähihainen

Kaikki tämä on tarpeellista! Siksi ylläpidän treenikassin sisältöä päivittäin. Tähän menee yllättävän paljon aikaa ja teen sen siksi aina edeltävänä iltana. Aamulla siitä ei tulisi enää yhtikäs mitään. Joskus tähän aamusekoiluun sortuneena tiedän, että sieltä puuttuu aina jotakin. Yleensä aina jotakin tärkeää, kuten urheilurintsikat tai treenihousut. Olen jumppaillut joskus pitkissä kalsareissa ja kaksi paitaa päällekkäin – olo oli kuin Pariisin nähtävyydellä. En tiedä tajusiko kukaan oikeasti, mutta se oma fiilis oli tosiaan juurikin se. Treenikenkäni unohtaneena en kuitenkaan ylpeyttäni kyennyt treenaamaan nahkanilkkureissa. 

Minifitness_training_clothes_gym

Minifitness_Fitnesstukku_Protein_Nutrition_Gym

Treenivaatteita kuluu meikäläisellä todella paljon. Tuntuu usein siltä, että ne kivoimmat yksilöt on aina pesussa. Ei niitä vanhoja haisevia jaksaisi käyttää. Omalla aikataulullani pesupäiväksi yleensä valikoituu sunnuntai, sillä se on ainut ”vapaani” – tämän pyykkivuoren peseminen menee kyllä työstä! Viime perjantaina olikin pakko suunnata kaupan kautta salille, koska puhtaita vaatteita ei vain enää kaapista löytynyt.

Merkeistä suosin usein Nikeä, Under Armouria, sekä jonkin verran myös muitakin. Nyt ensimmäistä kertaa ikinä löysin Stadiumista Soc:n hyvällä materiaalilla ja istuvuudella toteutetun treenitopin. Värikin oli mieleeni, ihana violetti. Raikkaat, pirteät värit ovat treenivaatteissa suosikkejani, vaikka muutoin tavallisessa pukeutumisessani ei juuri näykkään. 

Minifitness_training_equipments_Gym_music

Minifitness_trainingbag_Gym_naisenkosmetiikka

 Kangasmateriaalien puolesta kiinnitän huomiota lähinnä vaatteen hengittävyyteen ja kestävyyteen. Markkinoille tulee koko ajan lisää viimeisintä huutoa olevia, teknisesti pitkälle vietyjä juttuja. Usein vain harva näistä on päässyt minun listoilleni. Lähinnä kompressiovaatteet ja esimerkiksi Puman uusimmissa treenivaatteissa esiintyneet kumipinnat vaatteen sisäpuolella – paidan istuvuus on parempi, eikä tyypillistä napa näkyy efektiä tule edes päällä seisoessa. Törmäsin tässä taannoin myös treenipaitaan, jossa ideana on pitää keho kuivana ja lämpimänä vaikka sateella! Kiinnostaa todella tietää miten treenitoppi tästä selviytyy – testaillaan tätä sitten kesällä.

Talvitreenamisessa ulkona suosin ja panostan lämpimänä pysymiseen. Hiki ei saa pakkautua kuorien alle, vaan hengittävyys täytyy toimia vaatekerroksien läpi, jotta ei iske vilu! Mielestäni ulkoliikunnan varusteisiin kannattaa oikeasti panostaa hieman enemmän. Tekeminen on miellyttävämpää ja turhilta vilustumisiltakin vältytään.

Edullisia ja laadullisesti hyviä treenivaatteita löytyy monista paikoista, kuten Gina Tricot, H&M, Stadium, Fitnesstukku yms. Kannattaa kurkkia aina ale-rekkejä! Kukin panostaa rahallisesti sen verran, kuin itse kokee tarpeelliseksi. Itse käytän mieluummin hieman hinnallisesti kalliimpia, sillä tiedän niiden kestävän usein pidempään. Aikoinani kokeilin säästää näissä, mutta omassa käytössäni ei osoittaunut kovin järkeväksi siirroksi. Materiaalit löystyvät nopeasti ja istuvuus kärsii jatkuvasta pesusta. Varsinkin kirkkaat värit tuppaavat tummumaan ja haalistumaan nopeasti. Siksi ostan usein vaatteeni urheiluliikkeistä tai nettimyymälöistä ja maksan laadusta hieman enemmän.

Minifitness_training_harjoituksia_treenivaatteet_Gymbag_urheiluliivit

Minifitness_trainingclothes_urheilurintsikat_Gymbag

Meneekö tämä ihan välineurheiluksi? Ei. Laadullisesti jos pitäisi panostaa kahteen tärkeimpään, ne olisivat naisilla urheilurintaliivit ja yleisesti kaikilla treenikengät. Liivien tulisi olla oikean kokoiset – useilla naisilla ne ovat liian isoja, jolloin rintalihas venyy turhaan edestakaisessa liikkeessä, kuten juoksussa. Myös laji määrittää vaadittavan tuen. Itselläni on eri tuella varustetut liivit salitreenissä ja lenkkeillessä. Liivit saattavat tuntua hetken jopa ahdistavan tiukoilta – silloin tietää niiden olevan tarpeeksi napakat. Merkeissä suosin lähinnä treenatessa vain Shock Absorber:n liivejä – koen niiden olevan laadullisesti ja valikoimiltaan parhaimpia! Hinta saattaa kirpaista, mutta toisaalta muutamilla erilaisilla pärjää jo pitkään. Kannattaa kyttäillä näitä myös alesta, omani olen löytänyt juurikin näin. 

Salikengissä pohjan ei tulisi olla liian paksu, vaan tuntuman askeleessa hyvä. Näin tietää paremmin jalkojen alla tapahtuvan liikkeen ja ohut pohja haastaa myös tasapainoa eri tavalla. Myös kengän hyvä pito on ehdoton!

Minifitness_training_Brunton_Gymbag

Minifitness_protein_Gymbag_Snack_Goodlife_Fitnesstukku

 *Lisäravinteet saatu yhteistyössä Fitnesstukun kanssa, Mainoslinkit Stadium, Fitnesstukku

 Treenikassini alkaa olla nähnyt viimeiset päivänsä. Tajusin tuossa tämän Peakin treenikassin palvelleen minua jo 6 vuotta! Uusi treenikassi täytyy lisätä ostoslistalle. Onko teillä hyviä suosikkeja? 😛

Kohta alkava dietti lupailee myös aerobisien lisääntymistä, jota varten täytyy hamuta uudet juoksulenkkarit matolle. Tavalliset Asicsin juoksulenkkarini ovat auttamattoman paksulla pohjalla varustetut ja toimivat siksi paremmin ulkona. Mattojuoksuun kaipaan ohuempaa pohjallista, kuitenkin jonkinlaisella vaimennuksella. Terv. penkikkatautilainen.

Mahtavaa viikkoa kaikille! Ne jotka pakkaavat treenikassinsa puoliksi silmät ummessa, kokeilkaapa oikeasti miettiä sen sisältöä. Fiilis on aivan eri lähteä treenaamaan kun on oikeat tavarat mukana <3 Mama, E

 

eevi

Blogissani kirjoitan itselleni tärkeistä aiheista, kuten treenaamisesta ja terveellisestä ruokavaliosta. Myös koko kehon hyvinvointi, sekä elämän pienet ilot nostavat päätään kirjoituksissani. Tämä blogi on maustettu myös ripauksella huumoria, vaikka paljon vinkkejä ja informaatiota sisältääkin. Tervetuloa seuraamaan positiivista ja tehokasta meininkiä, josta toivon teidän saavan motivaatiota ja inspiraatiota omaan elämäänne!

13 vastausta artikkeliin “Kassialma”

  1. itelläni on ollu suuri ongelma löytää sopivat urheilurintsikat, kaikki tuntuu olevan liian heikkotukisia tai oudon malliset niin että tissit valuu sivuilta ulos. Ärysttävää :/ pitäisi ite vrmaan testata noita Sockin jos löytyisi parannusta tähän osioon 🙂

  2. Kannattaa oikeasti kokeilla niitä Hanna! Niillä on koko vaihtoehtojakin tosi hyvin 🙂 -E

  3. Moi millainen sun alkava dietti on 🙂 montako tuntia viikossa tulee liikuttua tai no montako kertaa? Teetkö millaista sali ja aerobe treeniä. Paljonko syöt dietin aikana kaloreita syötkö ollenkaan leipää tai hedelmiä 🙂

    • Moikka Essi,

      Dietin askeleet ei ole vielä ihan selvillä, täytyy hieman tsekata parin viikon päästä missä painossa ja rasvoissa mennään.
      Mutta suurinpiirtein rasvojen karisteluun on varattu 12 viikkoa. Tulen kertomaan dietistäni myöhemmin jutun merkeissä 😉 Mutta tosiaan salitreenit jatkuvat ja aerobista lisätään.
      Lepopäiviä tulee kuitenkin olemaan 2/viikko. Kalorimääriä lasketaan vähitellen, ja katsotaan kropan vasteita. Kiristellään sitten vielä sen mukaan miten kroppa ottaa homman vastaan.
      Myöhemmin tästä siis lisää! -E

  4. Hei, olisin kiinnostunut kuulemaan palautusjuomistasi ja mitä muita esim protsku juomia käytät. Kirjoitit että treenikassissa kulkee sheikkeri + jauhot. Mitä jauhot on?

    • Tosiaan käytän palkkarissa protskua (merkki vaihtelee), nyt käytössä Fit & Smart Proteiini Charlotte Perrelliltä. Tässä on tosi hyvä maku ja se on kehitetty erityisesti naisille.
      Toinen suosikkini on Star Nutritionin Gourmet Pro. Molemmissa olen tykännyt suklaasta, se on yleensä jotenkin varmin maku 🙂 Sekoitan palkkariin myös Kreatiinia.
      Ennen treeniä ja treenin aikana nautin välillä Star Nutritionin Amino-Pro Essentialia. Tässä kaikki mitä käytän nyt. -E

  5. Olisi myös kiva kuulla treenikengistäsi, millaisia käytät? Nike (mikä malli ja miksi) vai onko sulla useampia kenkiä?

    • Moikka Noora,

      Olen pitkään käyttänyt Niken Free-malleja ja ne toimivat salilla tosi hyvin. Tuntuma on hyvä, kenkä on kevyt ja pito on varma 🙂 Myös väriskaala on laaja ja kenkä istuu jalkaani hyvin.
      Osa malleista on liian leveitä omaan pikkuruiseen jalkaani, jolloin jalka pääsee liikkumaan kengässä turhaan. Ehdotommasti oma suosikkini toistaiseksi.
      -E

  6. Moikka! Mitä olet mieltä aerobisesta kiinteytyksessä? Mulla esimerkiksi tulee treenejä 3-4 krt/vko akrobatiaa aika kovalla intensiteetillä + satunnainen jalkapuntti jos on aikaa. Olen juossut välillä esim intervalleja, ja joskus silloin tällöin tulee tehtyä pitkiä (45min-1h) kävelylenkkejä. Ruokavalio aika vähä hiilihydraattista (paleota olen noudattanut) ja rasvaprosentti on peilin mukaan lähtenyt tippumaan. Kesäkuntoon on kuitenkin vielä hiukka matkaa ja mulla rasva kertyy juuri alavatsan&reisien alueelle. muutoin lihaserottuvuus alkaa olla ihan ok, tosin vielä pystyy kiristämään! suosittelisitko matalalla vai korkeammalla sykkeellä (esim nuo intervallit) treenausta tuon akrobatian ohella jotta se sixpäkki alkaisi näkymään ennen kesää? muita vinkkejä? 😀

    • Moikka Taylorr,

      Rasvahan palaa parhaiten matalalla sykkeellä treenatessa, mutta suosittelen ehdottomasti tekemään sekä Pk-lenkkejä, että Hiit-tyyppisiä harjoituksia. Erilaiset vedot ja intervallit buustaavat aineenvaihduntaa ja haastavat hapenottokykyä hyvin! Pk-lenkit toimivat yleensä treeniviikon keskellä palauttavaina treeneinä – todella kevyttä, pystyt puhumaan hyvin. Oletko tsekannut ruokavaliosi? Sillä saa isoja muutoksia, isompia kuin treenillä tietyssä vaiheessa. Treenimääräsi vaikuttavat olevan kuosissa, joten suosittelen tarkastelemaan asiaa ruokavalion puoleltakin 🙂 Sixpäkki paukkuu tosiaan esiin kun rasvat ovat tarpeeksi alhaalla – vaatii aerobisten lisäksi tiukkaa ruokavaliota. Suurinosa meistä tallaajista ei pääse tähän ilman minkäänlaista kituuttelua 😉 Nälkää täytyy nähdä ainakin meikäläisen pian! Tsempit -E

  7. Moikka, pakko kommentoida noihin urheiluliiveihin liittyen! Entä jos on niin pienirintainen, että kaikki liivit ovat auttamattomasti liian suuria?! Rinnanympäryksen kohdalla löytyisikin mm. Shock Absorberilta muutama sopiva malli, mutta ongelma on kupin kohdalla: kupin ja rinna väliin kun jää silkkaa ilmaa 😀 Olenkin käyttänyt tähän asti vain H&M:stä saatavia, joissa on toppaus, sillä esim. Niken toppimalliset (ilman kuppia) liivit saavat näyttämään mieheltä 🙂 Kyllä ne H&M liivit hyvin toimii, en valita, mutta oli pakko kommentoida tähän kun joskus tuntuu niin huvittavalta tämän pienirintaisuuden kanssa 😀 No, eivätpähän ole ainakaan tiellä urheillessa..

    • Moikka Tipu! Uskon sinulle riittävän hyvin hieman kevyemmällä tuella olevat liivit. Nikellä on muutamia tosi kivoja, joissa on hieman myös toppausta ja V-aukkoa 🙂
      -E

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta