NRJ Workout

Saavuin Turkuun. Junamatka oli ollut mukava ja sain lähes päätökseen Suljettu Maa-kirjani. Tämä kirja on sellainen, joka vie sinut jonnekin muualle. Se sai minut uppoutumaan Pohjois-Korean vinksahtaneeseen maailmaan ja pohtimaan maailman vääryyksiä ja epäkohtia. Taksissa pohdin edelleen tätä kirjaa ja siinä seikkailevia henkilöitä. Kirja on totta, minä mietin. Tunsin vääryyttä siitä, että kömpisin pian hotellin lakanoihin juomaan teetä tyytyväisenä. Mutta mitä kurjuuteen liiaksi uppoutuminen hyödyttäisi? Ei mitään. Viimeistelin kirjani ja suuntasin ajatukseni seuraavaan päivään ja nukahdin. Seuraavaksi heräsin musiikin paukkeeseen, joka vyöryi uneni läpi. 

Minifitness_relax_mind_miniloma_cosmo_goodlife_starnutrition

NRJ Workout järjestettiin viime lauantaina Turussa, jonne saapui valtava määrä reippaita treenaajia! Tapahtuma oli loppuunmyyty, enkä yhtään ihmettele miksi. Meininki oli mahtava ja treenitarjonta oli hyvin värikäs, jolloin jokainen saattoi löytää itselleen mieluisan tunnin. Kävin itse testaamassa RÄHINÄ-treenin sekä Saunajoogan. 

Ihmisiä oli niin paljon, että mietin hetken kuinka mahduttaisin itseni väenpaljouden keskelle. Luikertelin tieni lavan etuosaan ja hommathan lähtivät lapasesta heti kun Elastinen, Brädi ja Uniikki kajauttivat itsensä lavalle. Porukka villiintyi täysin. Tällaista ei tehdä tai koeta joka päivä. Aitoa meininkiä ja treeniä yhdessä, voisiko parempaa toivoa? Tämän kermakakun päälle oli vielä kirsikkana mahtavat treenin vetäjät! Olin eufoorisessa tilassa. Haluan näitä lisää.

yleisoo_minifitness_juusohelander_Unreelstudios

Minifitness_turku_nrjworkout_Juusohelander_unreelstudios

Minifitness_juusohelander_unreelstudios_nrjworkout_rähinä

Kuvat Juuso Helander, Unreel Studios Oy

Luulenpa että moni tyyppi nautti tästä showsta. Pojille selväpäinen yleisö oli varmasti harvinaista herkkua (lukuunottamatta nuorille suunnattuja limudisco-keikkoja). Siellä bailattiin, pidettiin hauskaa ja ennen kaikkea treenattiin. Selvinpäin! Hyvä Suomi, hyvä Turku.

Vatsalihaksia tehdessä basso tuntui takaraivossa. Punnerruksissa sai varoa muiden sormia ja kyykyissä oli hyvä katsoa mihin pyllistää. Tiivis meininki kuitenkin vahvisti ujojen suomalaisten yhteishenkeä! Monipuolisen treenin loputtua hiki virtasi ja lihakset pumppailivat. 45 minuutin mittaisessa treenissä käytiin läpi monipuolisesti kaikkea jopa tasapainosta tanssiin ja akrobatiaan. Keho oli virkeä ja mieli oli katossa kaikilla. Kokonaisuus oli suunnitelu sellaiseksi, että siitä sai helposti kiinni. Turha hifistely oli unohdettu ja liikkeet oli mukautettu hienosti yleisölle sopiviksi.

Minifitness_rahina_uniikki_elastinen_brädi_NRJworkout

Minifitness_training_nrjworkout

Välipalan jälkeen olikin hyvä hieman rauhoittua ja lähteä testailemaan Saunajoogaa. Miniloman aika. Aivojen tyhjennyksen aika. Saunan lämpö tuntui mukavalta, eikä 50 astetta tuntunut lainkaan ahdistavalta. Tiina Vainion miellyttävä ja rauhallinen puhetyyli vei mieleni vielä syvemmälle kehoni sisälle. Matka oli alkanut.

Vettä tuli juoda runsaasti, sillä oma hikoilemiseni hipoi ennätyksiä. Homma toimi samalla tavalla kuin tavallisessakin joogassa. Hengityksen tuli kulkea ja liikkeisiin piti keskittyä, jotta vaikutus meni sinne mihin kuuluikin. Venyin vähitellen yhä sulavammin ja se tuntui vapauttavalta. Koko keho oli rentoutunut.

Treenin loputtua treenivaatteeni olivat aivan litimärkiä. Olin hikoillut ilmeisesti kaiken turhan ulos, sillä mieli tuntui jotenkin kevyeltä. Aivan kuin olisin kaatanut läjän turhia ajatuksia pois aivojeni kuopista. Saatoin tuntea veren virtauksen vilkastumisen pikkuvarpaissani asti. Parasta saunajoogassa on se, että tätä voi harrastaa kuka vain. Eikä tähän tarvita muuta kuin se rakas suomalainen sauna ja sen lohduttava, turvallinen lämpö.

Liikepankkia voit kasata itsellesi vaikka kirjoista, tai kurkata infoa Saunajooga-sivuiltaTätä olisi ihana harjoittaa kiireisen päivän jälkeen. Venyttelyt kestävät juuri sen aikaa, kuin itse haluat. Monet kokonaisuudet ovat pituudeltaan 30 minuuttisia. Suosittelen tätä erityisesti kiireisille ihmisille rentoutumiseen, sekä treeni-intoisille kehon palautumiseen.

Minifitness_pure_Turku_raakakakku_nrjworkout

Minifitness_pure_turku_nrjworkout

Treenin lisäksi tarjolla oli terveellisiä ruokajuttuja! Olo oli kuin lapsella hyppiessäni pitkin salia. Mieleeni jäi erityisesti Raakaruokaan keskittynyt yritys nimeltään Pure. at Latte Gourmand. Yrityksen perustaja Tytti Lairolahti kutsui minut leipomaan raakasuklaakakkuja Turkuun, joka minun täytyi heti lisätä To do-listalleni. Sain myös maistiaisia käteeni ja Tytin taikoma proteiinipatukka oli kuin pala taivasta. Kuola valuu pelkästään miettiessäni tätä. Nyt se vatsakin alkoi kurnia.

Tämä sama NRJ Workout-tapahtuma matkaa myös Helsinkiin 29-30.8.2014! Ollaanhan mukana silloinkin?  😉

-E

eevi

Blogissani kirjoitan itselleni tärkeistä aiheista, kuten treenaamisesta ja terveellisestä ruokavaliosta. Myös koko kehon hyvinvointi, sekä elämän pienet ilot nostavat päätään kirjoituksissani. Tämä blogi on maustettu myös ripauksella huumoria, vaikka paljon vinkkejä ja informaatiota sisältääkin. Tervetuloa seuraamaan positiivista ja tehokasta meininkiä, josta toivon teidän saavan motivaatiota ja inspiraatiota omaan elämäänne!

17 vastausta artikkeliin “NRJ Workout”

  1. Ei vitsit, jäin vaan heti postauksen alussa miettimään tota kirjaan minkä mainitsit ja muu teksti taiskin mennä osittain ohi.. Oli pakko mennä heti netistä varaamaan omaan kirjastoon! 🙂

    • Kuinka hauskaa Natalia 🙂 Se on kyllä hyvä kirja, susoittelen! -E

  2. Eikä! Oon kuolannut noita Pure at Latte Gourmandin raakaherkkuja siitä lähtien, kun sattumalta heidän facebook sivunsa löysin. Täytyy viikonlopun herkkupäivän kunniaksi käydä hakemassa sieltä joku kakkupala 😛 Sun kirjotuksen perusteella ei varmasti tuu pettymystä tuottamaan 🙂 Nyt ehkä vähän harmittaa, että jäi toi Workout välistä. Kuulosti oikein kivalta ja onnistuneelta tapahtumalta 🙂 Ens kerralla sitten!

    • Joo Emilia ne oli iin hyviä! 🙂 Ehkä tuut Helsinkiin mukaan treenailemaan? 😉 -E

  3. Moikka!
    Milloin helsingin liput tulee myyntiin?
    Paljonko liput maksaa suurinpiirtein?

    • Moikka,

      Ei ole vielä taineet tulla myyntiin 🙂 Kannattaa seurailla netistä ja NRJ:ltä homman etenemistä Suski -E

  4. Oon niin mainostuksen uhri. Eilen luin sun blogipostauksen ja kuulin ensimmäistä kertaa, että Turussa (oi rakas kotikaupunkini) on raakaruokapaikka. What! Noh, asiaan perehdyttyäni selvisi, että näin on ollut tosiaan jo viime vuodesta asti. What uudelleen! Noh, sinne siis fillarin nokka heti aamusta ja mukaani lähti todella taivaallinen smoothie ja protskupatukka, parin kakkupalan ohella toki. Kiitos siis vinkistä, saivat musta heti uuden vakioasiakkaan! 😀

    • Sama vika! Oon aina harmitellut kun kaikki kiva on muualla paitsi Turussa ja no…onneks bongasin sattumalta tämänkin tiedon! Nyt kun näyttää aukioloaikojakin muutettu vähän työssäkäyville ystävällisempään suuntaan 🙂

    • Jes! heillä on kuulemma muuttokin pian tulossa…toivottavasti isompiin tiloihin 😉 -E

  5. Moi! 🙂 Tämä ei liity postaukseen ,mutta ajattelin laittaa uusimpaan jotta huomaisit 🙂 Löysin blogistasi kotitreenin (n.12min kierros) ja haluaisin kysyä että auttaako tuo peruskunnon kohottamiseen jos tekee vaikka sen kaksi kertaa putkeen? Haluaisin kohottaa peruskuntoani koska se on päässyt vähän rappeutumaan kun on ollut jalkaleikkaus sun muuta ja ei päässyt pitkään aikaan liikkumaan sitä ennen tai jälkeen 😀 Kuinka monta kertaa viikossa suosittelisit tuota? Ajattelin käydä myös ohella salilla väh 2 krt viikko, käyttäen niitä laitteita. Ihan aluksi en viitsi rääkätä itseäni ettei kiinnostus lopahda kuten mulle yleensä käy 😀 Mutta jotenkin kotona on kivempi treenata!
    Kiitos jos viitsit vastata! 🙂

    • en ole mitenkään ammattilainen, mutta kotitreeneissä olen seurannut Zuzkaa http://www.zuzkalight.com/ jo n. 4-5 vuoden ajan ja tykkään sekä tuloksista että tyypistä 🙂 nykyään suurin osa treeneistä on maksullisia, mutta youtubesta haulla ZWOW ja Zuzkan profiilista (http://www.youtube.com/user/ZuzkaLight) löytyy yli 70 ilmaista eritasoista kotitreenivideota. Myös DVD-sarjoja löytyy 🙂

    • Heippa Emilia,

      Ehdottomasti kaikki liikunta kohentaa peruskuntoa jollakin tasolla 🙂 Tällaisista treeneistä on hyvä aloittaa. Pidäthän vain huolen, että pidät lepopäiviä viikossa esim 2. Tällöin treenejä voisi olla viikossa yhteensä esimerkiksi 5. Tuon kotitreenin voit yhdistää vaikka lyhyeen 30min lenkkiin 🙂 Tsemppiä -E

  6. Heippa! Teemme koulussa tutkimusta ravinnon vaikutuksesta lihasmassaan, ja haluaisimme lisätä siihen osion jossa on sinun mielipide tästä asiasta.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta