Last supper

Brunssi_lastsupper_sunnuntai_minifitness

Tätä päivää on odotettu. Mutta vielä enemmän sen päivän jälkeistä päivää. Sunnuntai ja viimeinen massakauden päivä koitti lupaavasti auringonsäteiden paistaessa silmääni. Heräsin leipomaan. Vimmatusti hilluin keittiössä muutamia tunteja, kunnes kutsutut brunssivieraat saapuivat. Tykkään syödä ihmisten kanssa. Porukka koostui enemmän tai vähemmän ruokafiilistelijöistä, sillä tiesin heidän osaavan arvostaa tätä. Oli viimeisen aterian aika. Odotin tätä ateriaa yhtälailla kuin seuraavana päivänä alkavaa dieettiänikin.

 Rakastan sitä hössötystä. Ystäviä, ruokaa ja kiireetöntä yhdessäoloa. Tämä on minun tapani herkutella ja nauttia. Minifitness_menu_brunssi_terveellinenherkku

Brunssi_bagelit_teeitse_minifitness

Minifitness_brunssi_herkutteluennendieettiä

 Bagelit olivat hetken uunissa, jotta niistä saatiin hieman rapeampia. Lohitäytteisiin laitoin levitteeksi Arlan paprika-chili Creme Fraichea, sekä salaattia, avocadoa ja kurkkua. Toinen lohileivän levite oli maustamaton tuorejuusto, johon sekoitin ruohosipulia. Tonnikalaleipien väliin laitoin Pesto Creme Fraichea, sekä salaattia ja kurkkua. Ruokaisat bagelit täyttivät masun kyllä todella mukavasti, mutta pieni kolo jäi kuitenkin vielä muille herkuille…

Toinen lempparini on nämä omatekoiset myslit! Kasailen näihin siis kaikkea mistä pidän. Ei tarvitse sörkkiä niitä rusinoita pois – valmiit myslit ovat yleensä aina niitä täynnä. Tämän myslin ainekset kasasin Punnitse ja säästä-myymälästä. Siellä on kaikkea ihanaa!

Omatekoinen mysli_Minifitness_ohje_punnitsejasäästä

homemademyesli_itsetehtymysli_minifitness

 Olen kyllä aivan hullaantunut näihin omatekoisiin mysleihin. Tämä mix saattoi olla jopa paras koskaan tekemäni! Suosittelen ehdottomasti kuivattua marjamixiä mysliin, sillä se tuo paljon makua. Myös hunajaiset pähkinät olivat aluksi minusta varsin villi valinta, mutta toimivatkin tosi kivasti tässä yhdistelmässä. Jos et halua ostaa monia eri osia myslin peruspohjaa varten, voit ostaa Punnitse ja säästä myymälästä valmista sekoitusta tarvitsemasi määrän. 

Terveellisetkeksit_resepti_minifitness

 Saimme jokin aika sitten lahjaksi ystäviltämme keksejä. Kekseissä oli ajateltu sen saajaa, sillä ne olivat leivottu ajatuksella – terveellisesti meidän makuumme. Minun oli pakko pihistää kyseinen resepti! Tottakai luovana kokkailijana tuunailin reseptiä hieman (todellisuudessa olin ostanut vääriä jauhoja ja luin reseptin rivejä ristiin).

Minifitness_terveellisetkeksit_resepti_paraskeksiresepti_ilmansokeria_ilmanrasvaa

 1.Laita uuni kuumenemaan 150 asteeseen. Sekoita juokseva kookosöljy, vaahterasiirappi, vanilija ja mantelimaito keskenään

2. Sekoita toisessa kulhossa mantelijauhot/kookojauhot, suola ja ruokasooda keskenään

3. Sekoita jauhoseos siivilän läpi nesteeseen ja lisää kaakaonibsit taikinaan

4. Muotoile keksit haluamasi kokoisiksi. Pienemmät pysyvät paremmin kasassa! Jos taikina hajoaa liiaksi, voit lisätä vielä hieman mantelimaitoa

5. Paista keksejä n.16-20 minuuttia, siihen asti kunnes pinta on kevyen ruskea

Anna keksien jäähtyä hetki, jotta ne eivät murene. Nauti!

Minifitness_3 kaverin jäätelö_maut_parhaat

Okei mitä tästä vielä puuttuu? Millä herkuttelen? JÄÄTELÖ! Olin erittäin fiiliksissä sillä 3 Kaverin Jäätelö oli lähettänyt minulle 9 uutuus-makuaan testiin! Olen heidän uskollinen kuluttaja (herkkupäivinä) ja fiilistelen heidän jäätelöään ja tekemisen meininkiään suunnattomasti. Pääsin tällä kertaa vaikuttamaan siihen, mitä makuja tuodaan meille kuluttajille asti.

Odotukset täyttyivät jälleen kerran. Huimia uutuus-makuja, jotka veivät kyllä kielen mennessään! Osa hieman makeampaan makuun, osa taas hieman kirpeämpään. Jäätelöiden maistelu kruunasi tämän sunnuntaisen brunssin kyllä täysin! Omaksi lempparikseni osoittautui sitruuna ja punaherukka-vanilija. Myös raparperi-valkosuklaa vei kielen mennessään. Upotimme niihin keksejä ja pannukakkua. Kuola valuu vain miettiessäni sitä… Nähtäväksi jää mitkä maut päätyvät kauppoihin.

Minifitness_3kaverinjäätelö_uutuusmaut_herkuttele_aidollajäätelöllä

Minifitness_3kaverinjäätelö_uutuusmaut_herkuttele_jäätelöllä

Tämä oli meikäläisen Cheat Meal! Muuten päivä sujuikin tavallisesti ruokavaliota noudattaen. Nälkä tosin pysyi poissa pitkään näillä eväillä. Nyt voi hyvillä mielin vedellä diettiä kohti kesää. 

Ps.  Jäittekö pohtimaan mihin se pannukakun resepti jäi? Se on salainen, sillä sitä on kehuttu maailman parhaaksi  😉 (todellisuudessa sisältö vaihtelee jokaisella kerralla ja jauhojen määrää on mahdoton arvioida. haha)

Masu täynnä (vielä) -E

 

 

eevi

Blogissani kirjoitan itselleni tärkeistä aiheista, kuten treenaamisesta ja terveellisestä ruokavaliosta. Myös koko kehon hyvinvointi, sekä elämän pienet ilot nostavat päätään kirjoituksissani. Tämä blogi on maustettu myös ripauksella huumoria, vaikka paljon vinkkejä ja informaatiota sisältääkin. Tervetuloa seuraamaan positiivista ja tehokasta meininkiä, josta toivon teidän saavan motivaatiota ja inspiraatiota omaan elämäänne!

20 vastausta artikkeliin “Last supper”

  1. Oletteko itse tehneet bagelit vai saako noita kaupoistakin? 😀 Tekis mieli viikonloppuna herkutella niillä. On kyllä ohjekin niihin. 🙂

    • Moikka Saara,

      Nämä ovat ihan kaupasta ostettuja! Eikun väsäilemään 😉 -E

  2. Tätä tekstiä ei olis pitänyt lukea nälkäisenä! Arvaa vaan kuka nyt himoitsee mysliä 😉 sain viime viikonloppuna kulutettua suhteellisen kauan aikaa, kun kiersin Punnitse ja säästää ja katselin rauhassa mitä kaikkea ihanaa sieltä löytyykään. Ihan huippu paikka! Näyttää ja kuulostaa aivan ihanalta brunssilta sekä ajanvietolta ystävien kanssa 🙂 tsemppiä dieettiin (uskon, että selviät siitä erinomaisesti)!

    • Ou nou Emilia 😀 Kiitos tsempeistä – niitä tarvitaan -E

  3. Moikka!
    Mun on aivan pakko jättää sulle tänne kommentti. En oo mikään himo blogien lukija, mutta kun löydän hyvän blogin niin hurahdan sitten täysin. Näin juuri kävi sinun blogisi kanssa. Googletin eilen selkätreeniä ja sinun blogisi osui kohdalle ja vielä erittäin hyvillä kuvilla ja selostuksilla – TYKKÄSIN! Itse teen tässä juuri elämäntapamuutosta ja sain ihan hurjasti motivaatiota sinun blogistasi ja postauksista. Tänään ja eilen olen yhteensä kuluttanut ehkä yhteensä 4h lukien näitä kirjoituksia. Jäin suuresti koukkuun. Kirjoitat erittäin hyvin ja ihania vinkkejä blogi täynnä! Jatka samaan malliin, innoitat varmasti myös monia muitakin! Iso kiitos sinulle! 🙂

    • Moikka Siiri!
      Voi että, ihana kommentti. Kiitos! (: Toivottavasti saat tsemppiä ja inspiraatiota täältä jatkossakin. Tsempit ja aurinkoista viikkoa -E

  4. Oi onpa hyvän näköistä 🙂 Noita uusia Creme fraicheja olen harkinnut kokeilevani kun kuulostivat niin hyviltä eivätkä ne edes ole kovin raskaita ja rasvaisia! Millainen on maku ja koostumus?
    Ja totta turiset noiden rusinoiden suhteen: miksi hitossa niitä pitää tunkea joka mysliin? Hitsin hankalia poimia sieltä pois, eivätkä edes maistu hyvälle 😀 Löytyykö sun omaa myslireseptiä kenties täältä jostain?

  5. Heippa! Olis kiva jos tekisit vertailupostauksen massakauden ja dieettikauden ruoka-annoksista ja treenimääristä ja siitä, miten treenaat! En ole oikein koskaan ymmärtänyt, miten ne eroavat toisistaan ja miten niihin voisi vaikuttaa, joten sellainen postaus olisi kiva. 🙂
    Tykkään muuten blogistasi tosi paljon! Tämä antaa paljon motivaatiota sekä syömiseen että urheiluun!

    • Hyvä idea Reetta, kiitos siitä 🙂 Ehdottomasti tulossa! -E

  6. Olisko sun Eevi mahdollista tehdä postausta koskien jenkkakahvoja ja miten päästä niistä eroon?? Iso on ongelma ja ei tunnu lähtevän millään 🙁

  7. Menee ihan aiheen ohi, mutta mitä Arabian sarjaa nuo kulhot on? 😀 ja mikä on niiden väri? Niiin ihanat! 🙂

    • Moikka Elina,

      Tämä on Neroa! Kyseinen sarja lopetetaan harmikseni 🙁 Ainakin mielestäni se musta, jos ei koko sarjaa. Pidän niistä myös kovin <3 -E

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta