Aamiainen smoothien muodossa

Minifitness_smoothie_dieetti_aamiainen_axa

Dieetillä on valinnanvaraa aika vähän ja mielikuvitusta kaivataan. Vaikka rakastankin puuroa, enkä tunnu kyllästyvän siihen ikinä, joskus on kiva syödä muutakin. Päätinkin toteuttaa aamiaiseni tismalleen samoista aineksista. Blenderi on niin mainio keksintö! Nopea ja vaivaton. Eikä muuten tunnu yhtään että söisi samaa tavaraa. Smoothie on myös siitä hyvä keksintö, että sen voi napata mukaan kiireessäkin!

Axan aamiaishaaste oli oikein tervetullut meidän aamiaispöytäämme. Axalta on nimittäin tullut muutamia tosi hyviä ja terveellisiä vaihtoehtoja, joita olen tässä nyt saanut maistella. AXA Kaurahiutale & Luomukaurahiutale ovat toimineet niin aamupuurossa, kuin myös smoothieissa. Kaurahiutaleet ovat toimineet myös proteiiniletuissa hyvin. Oma kehoni ei käynnisty ilman kuituja, jolloin pelkkä proteiinipitoinen aamiainen ei sovi minulle kovin hyvin. Parasta onkin yhdistää molemmat!

Minifitness_smoothie_aamiainen_dieetti

Minifitness_kaura_axa_luomu

AXAn tuotteissa käytetty kaura on viljelty pohjolan omilla pelloilla. Pohjoisessa viljelty kaura kerää pitkän kasvukautensa aikana runsaasti kuituja, vitamiineja ja mineraaleja. Kaura on luonnollisesti gluteeniton vilja ja sopii siksi useimpien vatsalle! Gluteenittoman ja vähägluteenisen ruokavalion suosio on noussut viime vuosina huimasti ja monet ovat huomanneet gluteeniviljojen vähentämisen auttaneen
yleiseen hyvinvointiin ja jaksamiseen – vaikka kaikilla varsinaista yliherkkyyttä ei olisikaan todettu.

Kokeileminen kannattaa, mikäli vatsan kanssa on ongelmia. Osalle apu löytyy maitotuotteiden pois jättämisestä, osalla taas gluteenista. Itse olen kaikkiruokainen, mutta olen selkeästi vähentänyt maitotuotteiden kulutusta. Vatsa ja koko kehoni voi selvästi paremmin näin. Kolme rahkapurkkia päivässä on nykyään pyöreä nolla! Myös gluteiinia tulee nautittua dieetillä vähemmän ja sen huomaa kyllä olossa.

Minifitness_smoothie_mansikka_mustaherukka_mustikka_kaura

 Lisää aamiaiskuviani löytyy Instagramista, käykääpä kurkkailemassa! eeviteittinen

 

Nautinnollisia aamiaishetkiä ystävät <3 -E

 

 

 

*yhteistyössä Axa

 

eevi

Blogissani kirjoitan itselleni tärkeistä aiheista, kuten treenaamisesta ja terveellisestä ruokavaliosta. Myös koko kehon hyvinvointi, sekä elämän pienet ilot nostavat päätään kirjoituksissani. Tämä blogi on maustettu myös ripauksella huumoria, vaikka paljon vinkkejä ja informaatiota sisältääkin. Tervetuloa seuraamaan positiivista ja tehokasta meininkiä, josta toivon teidän saavan motivaatiota ja inspiraatiota omaan elämäänne!

12 vastausta artikkeliin “Aamiainen smoothien muodossa”

  1. Mul menee edelleen se kolme rahkaa päivässä, välillä pidin taukoa ku vatta oli ku synnytyslaitokselle lähtiessä. Mutta, onko vinkkiä millä ne korvaisin? Aamulla puuron kanssa raejuusto mutta noi valkuaiset ei iske sitte millään muodossa. Koittanu vertailla noita et mist sen proteiinin sais mut ei vaan aukee mulle 🙂 lihasta tietty mut en oo lihankaa ystävä, varsinkaa välipalalla 🙂

    • Puuroon heraa tai sit syö ihan ”oikeaa” ruokaa aamiaseksi

    • Ei toimi mulla, harjottelen vasta oikeen ruoan syömistä. Hyvä kun saa sen pari kertaa päivässä alas, ennen söin ruokaa ehkä kerran viikossa… 🙂

    • Moikka Marika! Tiedätkös, musta tuntui aikoinaan ihan samalta! Mutta totuttelun kautta uppoaa helposti ainakin mulla. Ajattelin että yök, lihaa aamulla. Tuntui hirveältä. Nyt nautin siitäkin jo suunnattomasti 😉 Anna tilaisuus niin huomaat! -E

    • Jäikö toi mun edellinen viesti kesken vai miksiköhän on vain muutama lause näkyvillä?!

      Kysyin kuitenkin välipalavinkkejä mitä oikeastaan oli jo tuossa edellisessä kommentissa.
      Olemme perheen kanssa gluteenittomalla ruokavaliolla osittain mutta välipalalla on useimmiten rahkaa tai raejuustoa. Näistä vatsa ei kuitenkaan suuriä määriä tykkää joten olisiko hyviä välipalavinkkejä?!
      Ei tarvitse olla gluteenittomia sillä itse siedän myös kotimaisia viljoja

    • Välipaloilla kannattaa suosia pähkinöitä ja siemeniä. Niiden lisäksi pieni hedelmä, vaikka satsuma ja sen kanssa esim real.leipä ja leikkelettä siihen päälle. Hyvää poweria! Myös smoothiet on tosi hyviä ja niihin voi laittaa juuri mitä haluaa. Kuitenkin proteiinia kannattaa välipalaan sisällyttää, jotta ei tule heti nälkä -varsinkaan kesken treenin 😉 -E

  2. Moi,
    aivan ihana ja positiivinen blogi!
    Pinei tarkennus vielä tekstiin. vaikka kaura on luontaisesti gluteeniton vilja niin normaalit kaurahiutaleet/kauratuotteet eivät ole automaattisia gluteenittomia.
    Eli mikäli olet gluteenille yliherkkä tai keliaakikko, kannttaa tarkistaa että käyttämäsi kauratuotteet ovat puhdasta kauraa. Normaalisti kaurapelloilla kasvaa seassa muitakin viljoja ja kauraa käsitellään usein laitteilla/tiliossa joista käsitellään esim. vehnää. Näin ollen kauratuotteissa on lähes aina seassa pieniä määriä muitakin viljoja. Tämä ei tietenkään ”normaali”kuluttajaa haittaa, mutta jos olet yliherkkä, kannattaa tuoteseloste lukea tarkkaan. 🙂

    Ihanaa kevättä ja tsemppiä diettiin ! 🙂

    • Kiitos Ts tärkeästä täsmennyksestä 🙂 Kiitos tsempistä, sitä alkaa jo tarvitsemaan tässä kohtaa 😉 -E

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta