Nälkäinen nainen

Minifitness_kesa_dieetti

Dieettiä on kulunut nyt 10 viikkoa. Tuntuu kyllä jopa vähän pidemmältä. Tämän aikana on ollut 2 vapaampaa syöntipäivää ollessamme Dubaissa. Muuten dieettiä on noudattetu tiukasti. Olen kävellyt kaupassa tökkimässä pullapusseja ihan vaan huomatakseni, onko pulla pehmeää vai ei. Aivot huutaa ”aaaahh pehmeäää”. Mikä mielihyvä valtaakaan mieleni? Dan katsoo vierestä ja nauraa minulle.

Olen kuikuillut han vaan ”mielenkiinnosta”jäätelöaltailla ja bongaillut uutuus-jäätelöitä. Hitsiläinen kuinka suomalaiset kuluttavatkaan tuota tavaraa paljon! 

Kävelin entistä painavammalta tuntuvien kauppakassien kanssa kotiin Läkerol aski kädessäni. Olin ajatellut sen auttavan hätäiseen nälkääni. Kotona punnitsen lihaa päättävisesti, vaikka tekisi mieli kipata hieman extraa. Nälkä kurnii vaikka lautanen onkin tyhjä. 

Minifitness_nälkä_dieetti

Bussissa eteeni istuu tyttö, joka syö jotakin salmiakin tuoksuista, sillä haistan sen sieraimissani. Imppaan ilmaa ja ajattelen kurnivan vatsani kertovan vain siitä, että rasva palaa. Olen taas matkalla salille.

Nyt mennään”nauttimaan” elokuvaillasta ystävien kanssa. Mussutan elokuvissa proteiinipatukkaa ja haistelen ilmassa pyörivää karkin tuoksua. En edes syö karkkia koskaan! Leffan valkokankaalla esiintyvät tarjoilut tuntuvat kutsuvan minua luokseen maistelemaan. Dokatkaa mieluummin enemmän ja syökää vähemmän, kiitos.

Telkkarissa pyörii kokkiohjelma ja läähätän pian ääneen. Lista cheat päivälle alkaa vähitellen kasaantua. Toinen haluaa Mäkkäriin ja toinen himoitsee kunnon riisiannosta ja kanaa alakerran Nepalilaisesta. Myös puuroa kaivataan jo ensimmäisen puurottoman viikon jälkeen paljon. Hedelmäsalaattia on pakko saada. Varokaa tulevaa Insta tykitystä ruokapornon osalta! Tankkauspäivä on vihdoinkin sunnuntaina.

Aion seuraavassa kynsihuollossa vinkua itselleni karkkikynnet. Tai jäätelökynnet. Voin nuoleskella sormiani kirjaimellisesti pahan paikan tullen. Eli koko ajan?

Minifitness_dieetti_kynnet

Salille tallustellessa, viittä kassia kantaen, kuulen kuinka vatsani kurnii. Kiukutan treenin läpi olemattomilla lihasvoimilla. Tuntuu että käsien iho repeäisi, sen verran kiristää tämä pumppi. Jalat muistuttavat lähinnä enää kanankoipia. Yläkroppa näyttäisi kuitenkin tykkäävän kevyemmästä olosta, sillä leuanveto enkat paukkuvat. Jalat eivät tunnu jaksavan yhtään mitään pakkolevon ja kalorivajeen yhteissummana. Hiki lentää ja niin lentää sykekin, vaikka painot tuntuvatkin minusta kovin vähäisiltä. Alan kaivata massakautta. Silloin olin niin vahva pieni köntti. Huutaminenkin tuntuu lähinnä naurettavalta.

Vaaka tuntuu hymyilevän joka aamu, sillä paino laskee edelleen tasaisesti. 4 kiloa on lähtenyt tästä risusta, mutta se odottamani työkalupäkki ei näy vieläkään? Vatsani muistuttaa samaa, kuin ollessani 15-vuotias. Pirun geenit, minä ajattelen. Pohdin mielessäni jo ensi syksyn massakautta ja päätän kasata lisää takalistoa ja reittä. Yläkroppa alkaa olla valmis.

Minifitness_dieetti_himot

Voisin nukkua loputtomasti. Miksi kuitenkin herään mummojen aikaan jopa sunnuntaisin? Sitten teen perus pilkkimisen iltapäivällä kesken Suomen matsin ja herään omaan kuorsaukseeni. matsia on jäljellä 5 minuuttia. Nice. Sitten ajattelenkin jo ruokaa.

Vedän farkkuja jalkaan ja huomaan niiden jotenkin hieman valahtelevan. Sykevyön säätökään ei enää riitä. Alushousut joita en ole voinut pitää ylläni aikoihin, eivät enää purista. Ei jenkkiksiä! Mutta niiden ”Rock on” ja ”hot baby” tekstit eivät tunnu oikein enää näinä vuosina iskevän ja heitän nekin roskiin. Sinne meni sekin ilo.

 Rullailessani jalkojani auki rumble rollerilla, silmäni vuotavat ja huudan. Sattuu, mutta tämä on pakko tehdä. Seuraavat yöt nukun ainoastaan selälläni (jota en osaa lainkaan) ja koipia koristaa mustelmien kirjo. Onpa nättiä! Ihana dieetti.

Minifitness_tankkauspäivä

Tulen kotiin ja siellä odottaa kuvauksista ylijäänyttä itse tehtyä inkiväärijäätelöä. Haistan sitä ja nuolen ilmaa kosketamatta jäätelöä. Kiitos, oli hyvää!

Hikoilen infrapunasaunassa aivan uudella tavalla. Makaan ja hikoilen. Vitsi mikä fiilis! Tätä treeniä jaksan hyvin tehdä samalla katsoen Viidakon tähtösiä. Drinkkinä toimii lämmennyt vesi.

Riemu irtoaa, kun voin taas pitää kivoja vaatteita. Napapaitakaan ei muistuta enään pöllittyä nuken paitaa. Korkkareilakin pysyy taas pystyssä, eikä ylimääräiset siivekkeet kyljissä aiheuta huojumista. Olo on kuin gasellilla.

Minifitness_dieetti

Kuvat We Heart it

Treenivaatteissa housut alkavat löystyä sieltä mistä ei kaivattaisi. Paidat sen sijaan tuntuvat normaaleilta vihdoinkin, eikä makkarankuori ahdista enää ympärilläni. Vanha juoksutakki sujahtaa kiinni ensimmäistä kertaa vähään aikaan. Freedom!

Huomaat laskevasi päiviä seuraavaan tankkauspäivään. Kirjailet puoli vahingossa kalenteriisi sydämiä ja tekstiä CAPS LOCKILLA, jotta varmasti muistat tankata kyseisenä päivänä. Sydämiä kasaantuu jostakin syystä joka päivä lisää?

 

Tässä näitä dieettiläisen pieniä iloja  ja ajatuksia <3 -E

 

eevi

Blogissani kirjoitan itselleni tärkeistä aiheista, kuten treenaamisesta ja terveellisestä ruokavaliosta. Myös koko kehon hyvinvointi, sekä elämän pienet ilot nostavat päätään kirjoituksissani. Tämä blogi on maustettu myös ripauksella huumoria, vaikka paljon vinkkejä ja informaatiota sisältääkin. Tervetuloa seuraamaan positiivista ja tehokasta meininkiä, josta toivon teidän saavan motivaatiota ja inspiraatiota omaan elämäänne!

31 vastausta artikkeliin “Nälkäinen nainen”

  1. Hei mainitsit tossa noi lääkerobotti pastillit, siitä tulikin mieleen että mitä pastilleja saa syödä kun noudattaa terveellistä ruokavaliota ja mitä ei? 😀 sisua??

    • haha hauskaa! 😀 No oikeasti ei mitään, mutta joskus nappaan pari Läkerollia naamaan tai xylitol pastillia. Hups 😉 -E

  2. et suotta oo mun yks lempibloggaajista! tosi ihana ja piristää postaus vaikkakin aihe ei aina oo niin ihana 😀 itekkin tässä rasvanpolttohommissa ja tankkauspäivä kurkkii jo reilu viikon päässä<3 tsemppiä sinne!

    • Ihana kommentti tiiainka <3 Kiitos ja hei kovasti tsemppiä sinne, kyllä se sieltä tulee!! Ihan nurkan takana jo. -E

    • haha ihana Sharon! 😀 Kesällä voidaan sitten nauttia olosta! -E

  3. Tulipa niinkuin tilauksesta tällainen postaus!:) Olen reilu kuukausi sitten aloittanut itse puolenvuoden fitness -valmennuksen ja nyt kun ruokavaliota kiristettiin ekan kerran niin kyllä tuo nälkä kiukututtaa! Juuri kirjoitin omaan blogiini aiheesta pienen ärrimurri postauksen:D Kauhulla vain odotan kun tulee ne viimeiset kiristelyt, pitää etukäteen jo pyydellä läheisiltä anteeksi kiukutusta.. 😉 Terapiaa ja vertaistukea löytää onneksi täältä sun blogista, perhana kun muutki pystyy niin kyllä minäkin!! Tsemppiä ja jatka samaan ihanaan tyylisi <3

    -Suvi
    http://labellavitablogi.blogspot.fi/

    • Moikka Suvi ja kiitos kommentistasi! Nälkä kiukuttaa aika pitkäänkin, mutta lopulta sekin vaimenee 😉 Tuntuu että nämä viimeiset kiristelyt ovat helpompia jotenkin, varmaan kun on jo niin tottunut! Tsemppiä kovasti sinnekin <3 -E

  4. Kiitos piristävästä postauksesta, mihin kisoihin treenaat ja minkälaisella aika tavoitteella? 🙂 Tsemppiä!

    • Kiitos Salla (: En tähtää kisoihin vaan KESÄLLE 😉 -E

    • Hauska kuulla Jozella, kiitos hirveästi myös tsempeistä <3 -E

  5. Mahtava postaus! 😀 voin niin kuvitella itseni sun asemaas noiden kaikkien houkutusten keskellekyllä itsekuri on tollasessa puuhassa ihan paikallaan! Mutta tulokset on sen kaiken arvoista eikös niin:) tsempppiä !

    • Kiitos tsemppari <3 Pääkopalta vaaditaan paljon, eikä lipsumisen vaihtoehtoa edes ole olemassa 😉 Vielä mennään täysillä juhannukseen asti ja sitten laittelenkin teille kuvia -E

  6. Oot kyllä niin upee mimmi ! Kuinka pitkä dieetti tulee olemaan kokonaisuudessaan ? Saiskohan sun mielipidettä mun jalkatreenistä ? 😀 Mulla on kaksi kertaa viikossa jalkapäivä ja siihen kuuluu yhden jalan sjmv, hack-kyykky tangolla, pohjenousu, sumokyykky tanko jalkojen välissä, lantionnosto painoilla selkä tuettuna penkin reunaan ja pakarapotkut vielä loppuun.

    • Tiitu <3 Dieettiä takana 11 viikkoa ja juhannukseen asti vedetään hyvällä pöhinällä. Jalkapäivä kuulostaa kattavalta setiltä! -E

  7. Moikka!

    Kirjottelit joskus sellasesta asiasta kuin että sun selässä oli pitkän aikaa ongelmia mutta nyt ne ovat tipotiessään? mitä teit ja jos saa kysyä, mikä selässäsi oli? Olen 24v nainen ja itselläni on selän kanssa ongelmia ja käyn salilla ja lenkkeilen, mutta vaiva palautuu aina vähän väliä takaisin joka haittaa omaa arkeani suuresti. Teen vuorotyötä hoitoalalla ja työ itsessään kyllä on raskasta. olin 3kk sairaslomalla helmikuuhun asti selkäni vuoksi, sitä siis särkee ja se on tavallaan kuin puutunut, välillä myös säteilyä on jalkoihin. Olin lääkärissä tuolloin monesti kun olin saikulla ja kävin magneettikuvassa mutta sieltä ei löytynyt mitään, röntgenkuvissa olin eikä sieltäkään löytynyt mitään, vaivaa on tutkittu mutta ei ole löytynyt mitään. Eli tällä hetkellä tänä päivänä, en tiedä oikeasti yhtään mikä selässäni on. Kävin fyssareilla ja fysiatrilla joka laittoi kortisonipiikin mutta siitäkään ei ollut apua. myöskin hierojalla. Eri lääkkeitäkin olen syönyt eikä niistäkään ole auttanut yksikään, myöskin olen kokeillut joitakin kipurasvoja mutta tuloksetta. Tuntuu ettei lääkäreistä ole apua tässä asiassa kun sanovat vaan aina että kyllä se ajan kanssa menee mutta tätä on kestänyt jo niin kauan. Salilla välillä oireet helpottuu, mutta vain hetkeksi. Lenkillä en tunne mitään kipua. Asia on mielestäni vakava ja särky on todella kamalaa ja kun nukkuminenkaan ei aina ole helppoa tämän vuoksi. Ajattelin nyt kysäistä sulta että jos osaisit jotain sanoa tai kertoa omasta kokemuksestasi 🙂 Jos kiinnostaa niin laittele mulle esim. sähköpostia 🙂 Kiitos sinulle!

    • Moikka Lauuuur,

      Joo tosiaan vuonna 2004 kutakuinkin sain välilevynpullistuman. Tämä oireili hyvin pitkään! Välillä on todella hyviä kausia ilman kipuja. Suosittelen lämpimästi vahvistamaan keskivaratlon syviä lihaksia, sekä selän lihaksia paljon! Minulla se oli ensimmäinen askel parempaan. Toinen askel oli se, että jätin selkeästi salitreenistä pois liikkeet, jotka ärsyttivät selkää. Teen selälle mahdollisimman vähän rasittavia liikkeitä, mutta kuitenkin tehokkaita, joissa selkä pysyy mahdollisimman paikoillaan. Myös fyssari ja hieroja kannattaa ottaa mukaan! Ymmärrän varsin hyvin tuskasi ja turhautumisesi. Nykypäivänä selkäni vaivaa välillä, eikä syy ole kuulemma enää välilevyssä, vaan ainoastaan kireissä jalan ja pakaran lihaksissa! Kannattaa siis pyörittää itseään muutamalla eri hierojalla/fyssarilla, sillä omaan diagnoosiin meni kauan! Nyt käyn samalla hierojalla ja fyssarilla, jotka ymmärttävät tilanteen ja sitä onkin saatu paljon paremmaksi nyt kun ongelma hiffattiin. Jos kipu säteilee raajoihin, se on yleensä huono merkki. Se voi jopa halvaannuttaa lopulta! Joten oikeasti, suosittelen selvittämään ongelman perinpohjaisesti. Monet lääkärit käskevät vain makaaamaan kotona ja syömään lääkkeitä, mutta se makaaminen on lopulta usein pahin vaihtoehto. Liiku kivun rajoissa ja pidä itsesi liikkeellä olisi mun neuvo <3 Tiedän kuinka rasittavaa on iltaisin yrittää rentouttaa selkää, johon vin sattuu koko ajan. Tämäkin kertoo siitä, kuinka se liikkuminen on oikeasti hyväksi, koska silloin selkä on normaali. Jos istut työssäsi paljon, sekin vaikuttaa selkään usein negatiivisesti. Olen itse vaihtanut työasentoa 3 asennon välillä. Satulatuoli, seisominen ja ihan suoranainen röhnöttäminen tuolilla. Kerran tunnissa kannattaa kävellä. Toivottavasti sait edes jotakin vinkkiä näistä omista kokemuksistani. Tsemppiä sinne paljon!! -E

  8. Hei. Nyt en keksinyt muutakaan paikkaa sanoa tätä, mutta keksin mielestäni hyvän postausidean sulle. Terveelliset kesän herkut! Miten voi muokata kesän herkuista terveellisiä, tai onko sinulla/ tiedätkö hyviä, terveellisiä korvikereseptejä? Mietin tätä tänään, kun yritin keksiä jotain hyvää kuumalle päivälle, joka ei mene liian herkutteluksi. Päädyin vain laittamaan jäisiä mustikoita myslin sekaan. Itselläni olisi yksi idea, nimittäin banaanijäätelö. En muista ohjetta tarkemmin, mutta käytännössä laitetaan banaani kohmettumaan pakkaseen, ja sitten tehosekoittimeen. Hakukoneella selviää. Jos keksit lisää, kuulisin mielelläni, ja luulen, että on muitakin jotka tietoa kaipaavat. 🙂

    • Ihana Nici ja ihana idea <3

      Täytyy ehdottomasti toteuttaa. Onhan niitä takataskussa 😉 -E

  9. Paljonko miinuskaloreita dietillä syödään ja painottuuko ruoka proteiiniin? 🙂

    • Riippuu Hanna täysin dieetistä, sen tavoitteista, pituudesta, dieetin vaiheesta yms. Dieetti kannattaa suunnitella niin, että pudotukset porrastaa. Tällöin kroppa pysyy käynnissä ja homma etenee hyvään tahtiin. Proteiinipainotteista tosiaan, sekä myös kasviksia löytyy paljon. Hiilareita puddotellaan dieetin edetessä. -E

  10. Hei! Sallitko itsellesi pepsi maxin juomisen dietillä? Jos sallit, niin missä määrin? =)

  11. Moikka Mimmu,

    En yleisesti, mutta jos todella paha paikka iskee, juon sitäkin joskus! Varmaan kerran kuussa 🙂 -E

  12. Moikka! Mulla ois kysyttävää tuosta sun dieetistä, haluttais tietää siitä enemmän yksityiskohtia, ravintoainejakaumaa yms. Miten treenipäivät ja lepopäivät eroavat ja miten ajoitat treenisi syöntiin nähden? Omaa syömistäni ei tällä hetkellä voi sanoa ehkä diettaamiseksi, liikaa tulee lipsuttua viikonloppuisin. Tuloksia on kyllä tullut, olo on parempi mutta joku mättää. Ehkä tarvitsisin sen tietyn ruokavalion jota noudattaa, PT on kuitenkin poissuljettu vaihtoehto, sillä opiskelijan budjetissa ei ole euroja sellaiseen. Kesän tulo ei haittaa yhtään, tää tyttö pärjää kyllä ilman jädeä tai terassin pitkää kylmää huurteista 😀 itsekuriakin löytyy, mutta ohjeita tarvittais. Oon sun blogista ammentanut paljon niin treeneihin kuin syömiseenkin, oot kyllä mahtava mimmi!

    • Heippa ihana Lissu!

      Nyt mennään hyvin kiristetyllä versiolla, koska tankkauspäivä on joka sunnuntai (: Mutta kyllä niitä tuloksia saa, kunhan malttaisi toistaa samaa kaavaa riittävän pitkään. Rasvan lähtemiseen menee aikaa, joten maltti on valttia! Kyllä täälläkin saatiin odotella sitä vatsan irtoamista aika pitkään 😀 Dieetistä tulossa vielä yhteenvetoa postauksen muodossa, pysyhän kuulolla. Ihanaa kesää ja tsemppiä. Ps. muista myös maltti ja järkevä ruokarakenne + treeni <3 -E

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta