Cheat day & Peanut butter smoothie

Minifitness_cheaday_tankkauspaivaTänään se vihdoin on. Tankkauspäivä. Tätä on odotettu kuin kuuta nousevaa ja whatsapissa on käyty keskusteluita mistä pullasta kukin tykkää. Saan soittoa kaupassa ollessani pullavaihtoehdoista, sillä ystäväni on pullafriikki. Se tietää aina kaikki uutuuspullat. Minä sen sijaan fiilistelin löytämääni mysliä ja tulevaa smoothie-reseptiä. Olin kyllä niin innoissani kärryjeni kanssa, etten välillä tiennyt kummalle hyllylle suunnistaisin. Halusin jotakin hyvää jugurttia, hedelmiä ja lakuja. Päässä ja silmissä pyöri.

Aamulla herätessäni ponkaisin ylös kiljaisujen kera! Aamulenkki tulikin täpöteltyä ennätys ajassa aamupala pyörien mielessä. Aamiaisen jälkeen olo oli jo sellainen, että nyt riittää kiitos. Olin täynnä. Olimme kuitenkin sopineet tyttöjen kanssa sunnuntaibrunssin, joten oli aika suhahtaa sinne hyvin pian. Yritin epätoivoisesti tunkea naamaani leipää ja hedelmiä, mutta vatsani ei yllätyksekseni enää venynytkään kuin ennen. Pohjaton vatsani on tipotiessään. Kuka sen ehti pölliä ja missä vaiheessa? 

Minifitness_cheatday_goodmorning_tankkauspäiväMinifitness_morning_breakfast_cheatdayTankkauspäivä on aika erilainen kuitenkin, mitä monet saattavat ajatella. Se ei suinkaan tarkoita ääretöntä mättämistä, joka koostuu vain karkista ja pullista. Sen olisi tarkoitus olla kropan tankkaamista, eikä niinkään pääkopan mielitekojen hyssyttelyä. Vai meneekö se lopulta kuitenkin siihen vähän tätä ja tota meininkiin? Vähän. Hups. 

Tankkauspäivä ja vapaasyöntipäivät ovat siis hieman erilaisia. Koska omalla kohdallani ei ole kyseessä kisadieetti, oli tämä vapaammin nauttiminen ihan ok. Meikäläisellä se meni muutaman jutun kohdalla enemmän vapaasyönnin puolelle, mutta ei onneksi kuitenkaan pahasti. Ensi kerralla tiedetään, että näin ei kannata menetellä, koska en enää kestä sitä oloa. Illalla et pysty makaamaan kuin selällään, koska lasti painaa ja sattuu. Hienoa Eevi! No okei söin minä vähän ruokaakin, mutta kuitenkin. Vähemmän on enemmän ajatuksella ensi kerralla! Olisi voinut kuulemma tosin huonomminkin mennä, sillä en sentään löytänyt itseäni vessan lattialta makaamasta, sillä tätäkin on kuulemma koettu. Huh, apua!

Minifitness_eat_cheatday_foodloverLihakset ovat tyhjät ja ne tarvitsevat tavaraa. Millä niitä täytetään? Hiilarilla ja myös osaksi usein sokerilla. Sokerihan varastoituu myös sinne lihaksiin, koska kroppa on tosi tyhjänä. Usein tyhjät lihakset eivät jaksa treenata loppuun asti ja painot, sekä treenitehot saattavat dieetillä pudota paljonkin. Omalla kohdallani treenitehot ovat vielä suhteellisen samat, toki hieman poikkeuksia löytyy eri lihasryhmien välillä. Omalla pääkopallakin on varmasti puolensa tässä hommassa!

Brunssi_minifitness_tankkauspäiväRasvaa saisi syödä maltillisesti, mutta puuroa ja riisiä runsaasti! Myös vähärasvainen jäätelö ja karkit ovat sallituja. Puuroon saa upottaa jopa hilloa ihan luvan kanssa! Tankkauspäivän ajatuksena on myös sekoittaa ja hyräyttää aineenvauhduntaa taas uusille kierroksille. Koettu! Yleensä vähäisillä kaloreilla tankkauspäivä on 2 viikon välein. Toki se riippuu myös hieman siitä millaisella dietillä olet, kisaatko vai etkö. 

Oma heikkouteni oli tällä kertaa peanut butter. Sitä oli pakko saada, koska halusin valmistaa lemppari smoothieni. Muistatteko sen Etelä-Afrikan hehkutukseni? No jäljittelin reseptin ja sain sen aika lähelle! Olin taivaassa ja sain myös kotona isoja hehkutuksia tästä. En kuulemma ikinä epäonnistu?

Minifitness__resepti_paras smoothie_maapähkinä_peanutbutter_Alpro coconutMinifitness_peanutbuttersmoothie_paras smoothie_maapähkinästä_kookos

Brunssi oli tietysti myös pakollinen ja nautittiinkin siitä tyttöjen kanssa yhdessä Fazerin terassilla. Hedelmiä ja munaleipää upposi, puuroa jäin kaipaamaan kovasti valikoimiin. Ihanan pirteä aamupäivä. Hiilaripäissäni ostin myös uudet korkkarit. Täysin heräteostoksena tietysti. Mutta ne oli niin hyvät! Harjoittelen tätä korkokenkäläisen elämää taas vähitellen.

Maanantai aamuna silmäpussit saattoi nähdä kilsojen päästä, mutta energiaa kyllä piisasi! Lihakset täynnä oli hyvä lähteä reenailemaan. Meikäläisellä viimeisin status-chekki oli perjantaina, jossa todettiin rasvojen tippuneen hyvin. 17 % mennään nyt ja tästä pudotellaan vielä juhannukseen asti maltilla. Löysin makoisaa klonkkumateriaalia niiltä ajoilta, kun en vielä käynyt salilla. Tästä tulossa materiaalikoostetta teillekin! Eron voi huomata, sen sanon.

Toivottavasti muutkin dieettiläiset olette malttaneet pitää mielihalut kurissa ja tuloksia on saavutettu <3

Tankattu E

eevi

Blogissani kirjoitan itselleni tärkeistä aiheista, kuten treenaamisesta ja terveellisestä ruokavaliosta. Myös koko kehon hyvinvointi, sekä elämän pienet ilot nostavat päätään kirjoituksissani. Tämä blogi on maustettu myös ripauksella huumoria, vaikka paljon vinkkejä ja informaatiota sisältääkin. Tervetuloa seuraamaan positiivista ja tehokasta meininkiä, josta toivon teidän saavan motivaatiota ja inspiraatiota omaan elämäänne!

18 vastausta artikkeliin “Cheat day & Peanut butter smoothie”

  1. Jälleen kerran loistava merkintä sinulta! Minunkin pitäisi opetella viettämään cheat dayta tällä tavoin. Usein tulee kuitenkin ostettua pieni karkkipussi, jäätelöä tai muuta hyvää. Oikealla ruoalla tankkaamisesta ei varmastikaan tulisi yhtä huono olo tai mikä pahinta… morkkis!

  2. Heippa Ellu (: Ehkä tämä muistetaan ensi kerralla ja syödään viisaammin! Kiitos kommentista ja tsempit seuraavaan 😉 -E

  3. Heips Eevi! Sun blogi on kyllä tosi raikas:) Onkohan multa mennyt jotain ohi….? Ootko joskus kisannut vai onko harkinnassa kisata? Ihanaa Kesää sinulle

  4. Moikka Nina ja kiitos piristävästä palautteesta (: En ole kisannut -tosin eihän sitä koskaan tiedä jospa sekin tulisi vielä tässä elämässä nähtyä jossakin muodossa 😉 -E

  5. Mistä tuota Alpron kookosmaitoa löytyy? Onko edes vielä kaupoissa? Haluisin kokeilla. sopiikohan kahviin..? 🙂

    • Moikka Heini! Se on ihan uutta ja löytyy muutamista kaupoista jo, pian varmasti laajemminkin 🙂 Pakko hehkuttaa, se oli ihan eri maailmasta kuin muut kookosvalmisteiset juomat. Ihanan raikas ja täyteläinen! Vitsit, kahviin en edes kokeillut kuin sitä kauraa, mutta kyllä se varmaan siihenkin sopii. -E

  6. Hei! Mistä rasvaprossasta lähit liikkelle? ja kauan on nyt diettiä takana? 🙂 entä mihin rasvaprosenttiin suunnilleen tähtäät? 🙂

    • Moikka Pinja,

      Kesän jälkeen aloitin 23 ja monien eri kausien vaihteluiden jälkeen mennään nyt siinä 17. Voisi ne varmaan sinne 16-15 pudota tässä vielä 🙂 Mutta ei sillä numerolla itselleni niin väliä, vaan sillä miltä tuntuu itsestään hyvältä! -E

    • Ihana Ninni <3 Testaaa, tuut rakastumaan! Mä oon ihan myyty tolle. Vitsit, kiitos ja kumarrus, tuli niin hyvä mieli! -E

  7. näitä sun postauksia saa aina lukea hymy korvissa 🙂 ja tosi ihana toi kuvasarja missä syöt 😀

  8. Hiilaripäissäni ostin korkkarit! 😀 😀 😀 😀 😀 Ne oli kyl vitun hyvät. 10+

    • hahaha Kira 😀 No oli se vähän sellanen ostos, mut oot oikeessa, niin buenot 😉 -E

  9. Oli pakko testaa toi smoothie ja oli varmaan paras mitä oon juonu!!:) muutenkin sun blogista on tullu ihan lemppari 🙂 ihanaa kesän jatkoa 🙂

    • Kiitos kovasti Venla!

      Mahtavaa että sain koukutettua teidätkin tähän 😉 hehe. Mukavaa kesää sinnekin, nautitaan -E

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta