Vähän paremmat eväät

Minifitness_piknik_terveellisemmin_herkut_resepti

Olette kyselleet usein minulta vinkkejä siihen, kuinka voisi kieltäytyä kohteliaasti herkuista erilaisissa tilanteissa. Yksinkertaisena vastauksena sanoisin, ”ei kiitos”. Mutta usein se ei kuitenkaan tunnu riittävän ja joku osapuoli loukkaantuu lopulta kuitenkin.

Muistuttaisin, että monet pullan tarjoajat saattavat lähinnä aidon loukkaantumisen sijaan ärsyyntyä ainostaan sen vuoksi, koska eivät välttämättä itse kykene herkuista kieltäytymään. Muista että mummot ovat asia erikseen ja silloin hienovaraisuus on valttia. Enhän minäkään loukkaannu jos joku ystävistäni ei halua maistaa minun terveysjuttujani?

Ota pulla, jos se tuntuu sinusta hyvältä! Jos ei, voit aina kieltäytyä kohteliaasti. Mutta voiko näihin hetkiin varautua jotenkin etukäteen? Ehdottomasti voi. Lähdetäänpäs yhdessä piknikille!

minifitness_evaat_piknik_vinkit_terveellisyys_kevyet evaat

Minifitness_summerevening_crescent_piknik

Piknik kuuluu ehdottomasti kesään ja onkin rento tapa viettää laatuaikaa läheisten kanssa. Usein tuntuu, että sinne kasataan kaikki mahdolliset herkut ja viinit. Jätänkö tuolloin menemättä, vai pistänkö vain ranttaliksi ja keksinkö itselleni ”hyvän” syyn aikaistaa tankkauspäivää? Joskus voin toki syödäkin, jos sattuu huvittamaan, mutta vaihtoehtoisesti voin myös viedä omia herkkuja tarjolle. Tässä muutamia vinkkejä niihin!

 Hedelmät ja marjat toimivat aina. Myös smoothiet ovat ihania ja raikkaita piknikille. Julia oli askarellut ihania vartaita hedelmistä ja marjoista. Vitsailinkin hänelle, että kiitos kun mietit myös minua eväitä valmistaessasi. Ne olivat kovin söpöjä ja myös hyviä! 

Minifitness_summer_treats_fruits_hedelmatikut

Minifitness_piknik_kevyet ja helpot herkut

Tein hätäpäissäni vain jotain (sekoitin yhteen mitä sattui kaapista käteen tarttumaan) ja siitä syntyikin vähän vahingossa tosi hyvä herkku! Ristimme sen yhdessä tyttöjen kanssa Riisi pähkinä-toffeeksi. Ai että siitä tulikin hyvää! Kelpasi myös muillekin piknikläisille. Tässä reseptiä teillekin parempaan karamelliin <3

Minifitness_resepti_riisi pähkinä-toffee_terveellisemmät eväät_piknik

Voit maustaa tahnan myös esimerkiksi raakasuklaajauheella!

Vinkki: Pidätkö pähkinävoista tai vaikka Nutellasta? Näissä ihanan herkullisissa tahnoissa on kuitenkin ikävän paljon kaloreita ja rasvaa, eikö? Ei enää huolta! Ihastuin täysin PB2-jauheisiin, jotka korvaavat nämä rakastetut levitteet niin leivän päällä, kuin leivonnassakin! Ne ovat täyttä tavaraa astetta terveellisempänä ja kevyempänä. Näissä jauheissa on jopa 85 % vähemmän rasvaa verrattuna alkuperäiseen.

Käyttö: Levite syntyy kätevästi jauheesta ja vedestä. Jauhetta voi käyttää myös sellaisenaan leivonnassa. Hyödynsin tätä näissä riisi pähkinä-toffee herkkupaloissa ja tuli kyllä todella hyvää ja aidon makuista. 

Tietoisku: Bell Plantation, PB2 Premium Chocolate-jauheessa ei ole lainkaan lisäaineita ja tuote on täysin luonnollinen. Se sopii myös hyvin gluteiinittomaan ruokavalioon!

Minifitness_riisi pähkinä-toffee_terveellinen herkkupala

Eikö tänään ole viinin aika? Pullotin kuplavettä Sodastreamillä ja lisäsin sekaan vadelmia. Ihania ylläreitä, jotka toivat kevyesti makua veteen. Pulloja ja purnukoita kannattaa säästää, sillä ne ovat erittäin käteviä kuljettaa jopa pyörällä matkustaessa. Sujauta purnukat kylmälaukkuun ja hurauta fillarilla meren äärelle!

Vinkki: Liota pullot kuumassa vedessä ja lorauta sekaan Fairia. Jos etiketti on tiukassa, voit harjata sen hetken liotuksen jälkeen pois tiskiharjalla. Purkkeja ja purnukoita saa myös edullisesti esimerkiksi Clas Ohlsonilta. Myös etikettejä saa itse ostettua ja niihin voi taiteilla mitä itse haluaa. Purnukoiden hyvä puoli on myös se, että ne pysyvät tiukasti kiinni kovassakin menossa.

Minifitness_piknik_kevyet eväät

Minifitness_herkut_terveellinen_piknik_reseptit

 Smoothiet ovat ihania ja helppojakin. Onko sinullakin hankala saada alas mitään lämmintä näillä helteillä? Olen huomannut tämän ongelman ja olen vähän kuin huomaamatta syönyt lähinnä vain kaikkea viileää. Lihatkin maistuu kylmänä! Uusi aamuinen smoothieni on erittäin simppeli, mutta silti jotenkin tosi hyvä. 

Laitan blenderiin Gaspari Nutrition Myofusion-sarjan Chocolate Peanut Butter-proteiinijauhetta 35 g, johon lisään vielä tilkan Alpro Coconut-juomaa (40 kcal/200ml) , tai vastaavasti Alpron mantelijuomaa (26 kcal/200ml). Sekaan lisään vielä 1 purkin laktoositonta rahkaa ja hieman vielä jäämurskaa. Aamiainen on valmis! Niin hyvää, pehmeää ja ennen kaikkea viileää. Smoothiet kuuluvat ehdottomasti kesääni.

Minifitness_piknik_smoothie_helpot eväät

Minifitness_piknik_crescent_pyöräily_liikkuminen kaupungissa

Mekko – Stradivarius

Kengät – Vans

Pyörä – Crescent

Henkilökuvat Julia T

Ihania hetkiä ystävät, nautitaan vielä kun voidaan <3 -E

eevi

Blogissani kirjoitan itselleni tärkeistä aiheista, kuten treenaamisesta ja terveellisestä ruokavaliosta. Myös koko kehon hyvinvointi, sekä elämän pienet ilot nostavat päätään kirjoituksissani. Tämä blogi on maustettu myös ripauksella huumoria, vaikka paljon vinkkejä ja informaatiota sisältääkin. Tervetuloa seuraamaan positiivista ja tehokasta meininkiä, josta toivon teidän saavan motivaatiota ja inspiraatiota omaan elämäänne!

5 vastausta artikkeliin “Vähän paremmat eväät”

    • Heippa Sallas!

      Olen tilannut nbämä netistä, löytyy han googlaamalla 🙂 En tiedä löytyisikö näitä joistakin kaupoista täältäkin -E

  1. Moi!:)
    Mistä tota alpron kookosjuomaa saa?:) Oon sitä kaikkialta ettiny mutta vielä en Oo löytäny 😀 kuulostaa niin hyvälle koko smoothie 🙂

    • Moikka Venla,

      Tiedän itsekin kuinka hankalasti sitä jotenkin saa :/ Harvoista kaupoista tuntuu tosiaan löytyvän, kannattaa vinkata sun lähikaupalle asiasta 😉 -E

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta