Motivation Monday

Minifitness_motivaatio_maanantaiNiin tiedän. Maanantai on aina jotenkin vaikea ja tahmainen. Ihan kuin purkka kengässä, joka hidastaa jokaista askeltasi koko päivän. Mitäpä jos muuttaisimmekin asennettamme ja päättäisimme, että maanantai on jotakin ihan muuta, kuin masentava ja vaikea? Sehän on uuden viikon alku herranjestas! Se tarkoittaa uusia mielenkiintoisia asioita, uusia hetkiä ja uusia onnistumisia! Otetaan se ilolla vastaan ja aloitetaan tämän viikon preppaus. Se tulee kuitenkin joka viikko takaisin, halusit tai et – niin siis se maanantai, sekä myös minä.

Tämä aihe nousee esiin silloin, kun asetamme itsellemme jonkin tavoitteen. Tavoite voi olla vaikka parempi hapenottokyky ja kestävyyskunto, tai sitten se voi olla jokin ulkoinen seikka, kuten lihaksikkaampi keho. Melkein meillä kaikilla on jokin asia, jota haluamme joko kehittää tai ylläpitää. Olen huomannut kuinka oma tavoite muuttuu vuosien varrella. Halusin voimakkaat kädet. Sen saavutettuani halusin saada etureisiin lihasta. Sitten tuli se kuuluisa pylly. Vaikka matkani varrella onkin ollut monia ulkoisia seikkoja, on minulla muitakin tavoitteita ollut. Ulkoisia asioita tärkeämpiä.

Minifitness_maanantai_viikko käyntiin

Ihan aluksi halusin pystyä liikkumaan ilman kipua selässäni. Sen jälkeen halusin pystyä taas juoksemaan ilman kiputiloja. Halusin saada ainakin 10 leukaa ja työntää penkistä vähintään oman kehonpainoni. Välillä on hyvä pysähtyä miettimään mitä kaikkea onkaan matkan varrella jo saavuttanut, sen sijaan että stressaisi siitä, mitä pitäisi.

Toki tavoitteita saa ja pitääkin joskus pohtia, jotta muistaa miksi mitäkin tekee. Miksi käyt salilla ja mitä varten teet kutakin liikettä. Tätä on hyvä pohtia myös liikkeitä suorittaessa, sillä saatat löytää itsestäsi vähän erilaista motivaatiota! Kun teen tätä ylätaljasoutua, ryhtini paranee. Käytän itse tätä oman pääni sisällä huutamista paljonkin, erityisesti taas tänään mavessa ja kyykyissä. Vaikka teki mieli lopettaa, en tehnyt sitä. Kun on treenannut pitkään, tämä ongelma hiipii onneksi kovin harvoin mieleeni. Muistan kyllä millaista se oli aloittaessani nollasta. Sinnikkyyttäkin voi harjoitella ja sekin kehittyy usein matkan varrella. Loppuun tehdään, aina. Sattua saa, huutaa saa, kiukutellakin saa. Usein se kuitenkin naurattaa, sillä voittajan on helppo hymyillä. Motivaation piiska on mehukkain, vaikkakin joskus se kivuliain!

Minifitness_motivation Monday

Päivä ja treeni kerrallaan. Tämä ajatus on kuitenkin sen viidakkorummun keskellä se tärkein. On hyvä miettiä saavutuksia, sekä hyvä muistuttaa itseään siitä, miksi ja mitä. Siten on myös helpompi keskittyä siihen hetkeen ja elää sitä. Motivaatiota pystyy pitämään yllä pidempäänkin, kuin vain ainoastaan sen alkuihastuksen ajan. Sen lähde saattaa tosin muuttua, mutta se pysyy, jos vain itse haluat.

Tykkään kiusata itseäni ja pidän jokaisessa treenissä huolen siitä, että teen tämän päivän parhaani. Aloitankin viikon makoisalla jalkatreenillä, joka vie nopeasti epäilykset loppuviikolta. Sen rutistuksen jälkeen pystyy taas kevyesti mihin vain 😉 Motivaatio viikkoa varten käynnistetty. Eli ehkä sitä rankinta ei kannata jättää viimeiseksi, vai mitä tuumit? Kohti tavoitteita mennään monien eri seikkojen kautta, ei ainoastaan maaliin tuijottamisella. Olkaa avoimia oman itsenne haastamiselle ja tätä kautta myös kehittymiselle. Ajatelkaapa, että kehittyminen ei koskaan pysähdy? Aina on jotain lisää.

Haastamme itseämme – saamme tuloksia – kehitymme – näkyviä tuloksia sisäisesti ja ulkoisesti = motivoitunut ja onnellinen minä!

Mitäpä jos tästä päivätä lähtien päätät, että maanantait onkin kivoja! Kivaksi se muuttuu viimeistään silloin, kun suoritat päivän urheilusuorituksen kunnialla, etkä jääkään sohvalle lojumaan. Olo on kuin voittajalla ja fiilis mitä parhain. 

Puhtia viikkonne <3 -E

eevi

Blogissani kirjoitan itselleni tärkeistä aiheista, kuten treenaamisesta ja terveellisestä ruokavaliosta. Myös koko kehon hyvinvointi, sekä elämän pienet ilot nostavat päätään kirjoituksissani. Tämä blogi on maustettu myös ripauksella huumoria, vaikka paljon vinkkejä ja informaatiota sisältääkin. Tervetuloa seuraamaan positiivista ja tehokasta meininkiä, josta toivon teidän saavan motivaatiota ja inspiraatiota omaan elämäänne!

12 vastausta artikkeliin “Motivation Monday”

  1. Maanantai on paras kinttupäivä. TarpeekSi kun hiki lentää velat muuttuu saataviksi eikä loppuviikon treeneissä näy väsymystä,lähinnä onnistumista siinä että jalkapäivä on takana:)

  2. Empä mä tätä blogia tänään suotta sulle salilla kehunut. Keep up the good work.

  3. Maanantait on aivan huippupäiviä treenaamisen ja muunkin suhteen! Just se freshi, uusi alotus viikolle. Kaikki on mahdollista; voit vetästä ihan killeritreenin jolla pääset koko viikoksi hyvään treenirytmiin ja voit ihan päättää, millanen viikostasi tulee! 🙂

    • Hienoa saada näitä maanantain ystäviä 😉 Tuntuu että monille se on todella vaikea päivä, mutta on ilo huomata että moni tarttuu aina itseään niskasta kiinni.
      Uusi aloitus nimenomaan Natalia <3 -E

  4. Komppaan edellisiä! Itse olen aina tykännyt maanantaista. Maanantait on kuin uusia alkuja, ja ehdottomasti paras reenipäivä erityisesti niille kintuille tai muuten vain rankemmille treeneille!

    Jos arkeen paluu tuntuu aina kovin vastenmieliseltä, voi miettiä voisiko muuttaa jotain joko omassa elämässään, tai ainakin asenteessaan.

    Itse olin tänään tosi väsynyt viikonlopun valvomisen jäljiltä, mutta hammasta purren suoritin päivän treenin loppuun ja fiilis on nyt väsynyt mutta tyytyväinen, uni taitaa tulla hyvin!

  5. Maanantait on parhaimpia lenkkipäiviä! Tykkään aloittaa työviikon lenkillä ja samaten lopettaa työviikon perjantailenkillä

    • Kuulostaa hyvältä Roosa (: Hyvää maanantaista lenkkiä siis sinne -E

  6. Kokeneempi ystävä opasti aikanaan salilla käymisen tärkeimmän säännön. Hankalin treeni maanantaille ja jos on järkevä ohjelma, ylimääräisen tauon saa pitää tai lopettaa sarjan kesken jos pyörtyy tai oksentaa. Muuten vedetään treeni loppuun 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta