Tavoitteet uusiksi

Minifitness_tavoitteet uusiksiMeillä on usein tavoite. Vaikka jokaisella se on erilainen, tuntuu meitä monia yhdistävän yksi ja sama asia. Pakko olla tikissä! Onko? Haluan haastaa sinut kääntämään tämän koko käsityksen ylösalaisin. Jos käännämme keskittymisen tikissä olemisen sijaan kehittymiseen, huomaatko painolastin vähän keventyvän ja hartioiden laskevan hiljalleen muutaman sentin alemmas?

Kannattaa miettiä mitä ajatuksia tuonne aivokeskukseen syöttää. Se nimittäin ottaa ne viestit usein aika kirjaimellisesti, vaikka tarkoituksemme ei ehkä sellainen olisi ollutkaan. Minusta nimittäin tuntuu, että vastakkaisella ajattelumallilla paitsi nautimme treenaamisesta enemmän, emme luo myöskään turhia paineita matkaa varten. Paine ja stressi ovat lopulta pahin vihollinen, joka voi kaataa kaiken. Aloitetaanko siis siitä, että haluamme kehittyä? JES.Minifitness_meksiko_bikbok

Minifitness_terveellinen elämä Minifitness_kehittyminen_fitnesspäiväkirjat

Jos itse ajattelisin jatkuvasti sitä, että on pakko näyttää kireältä, olisin saanut hakata päätä seinään jo aika monesti. Fitnesspäväkirjoja kuvatessani kuva ei aina ihan miellytä, mutta pitääkö sen edes? Lopulta tulinkin siihen tulokseen, että riittää että se miellyttää minua tässä hetkessä. Jos se ei näytä jonkun muun mielestä hyvältä, ei se minua hetkauta. Tämä on todellisuutta.

Sellaisesta täydellisen tavoittelemisesta kannattaa opetella pois, sillä se tuo paitsi lähemmäs lopullista tavoitettasi, tekee se sinusta myös hitusen onnellisemman. Kropasta saa luotua nimittäin aika paljon paineita jos haluaa. Olen itse hyväksynyt kehon muutokset ja opetellut nauttimaan olostani missä kunnossa hyvänsä. Olkoon sitä löysää sitten tai ei! Keskityn aivan eri seikkoihin, kuin siihen näkyykö makkaraa nyt vai ei. Pitäisikö olla vaikka hengittämättä. Keskityn kehittymiseen ja siihen kuinka siihen päästään. Se vaatii jokaiselta salikerralta ajatusta ja keskittymistä. Se vaatii kuplasta hyppäämistä ja kokonaiskuvan hahmottamista. Treeniä ei voi vain vetäistä. Sen ohella keskityn myös hyvään olooni kokonaisuutena. 

Suunnitelma ei edes oikeasti riitä. Se on kyllä lähtö, mutta maalin ja lähdön väliin mahtuu aika paljon muutakin. Olen lomalla pyrkinyt määrän sijasta keskittymään laatuun. Kun salile mennään, tehdään se kunnolla. Kipeät lihakset ovat kertoneet aamulla sen, menikö homma oikein vai ei. Täällä lämmössä palautuminen on ehdottomasti nopeampaa, kuin kotona kiireen ja kylmän keskellä. Loma on parasta aikaa kehittymisen starttaamiselle! Se on hyvää aikaa paitsi akkujen lataamiselle, myös oman mielen tutkiskelulle.

Olen varsin fiiliksissä ja odotan jo innolla treenin täytteistä loppuvuotta. Nyt ladataan akkuja ja maistellaan vielä vähän tulevaa. Keskitytään kehittymiseen.

Minifitness_fitnesspäiväkirjat_moskitotelevision

 

Love, E

eevi

Blogissani kirjoitan itselleni tärkeistä aiheista, kuten treenaamisesta ja terveellisestä ruokavaliosta. Myös koko kehon hyvinvointi, sekä elämän pienet ilot nostavat päätään kirjoituksissani. Tämä blogi on maustettu myös ripauksella huumoria, vaikka paljon vinkkejä ja informaatiota sisältääkin. Tervetuloa seuraamaan positiivista ja tehokasta meininkiä, josta toivon teidän saavan motivaatiota ja inspiraatiota omaan elämäänne!

12 vastausta artikkeliin “Tavoitteet uusiksi”

  1. Vau, tosi huvä kirjoitus! Tykkään sun teksteistä muutenkin, ne inspiroi tosi paljon ja saa ajattelemaan – etenkin sitä omaa hyvinvointia 🙂 Kiitos näistä!

    • Ihana kuulla Armi (: Kiits kovasti palautteesta ja mukavaa viikonloppua -E

  2. Kampaus sopii sulle hyvin! Mä olen huomannut että kun keskityn mun ultimate tavoitteeseen, eli sadan kilon kyykkyyn, enkä siihen että kuinka paljon alaselkäläskiä mahtuu nyrkkiin ni homma pysyy järkevällä pohjalla 😀

    • Ja mun piti vielä sanoa että tosi kiva kun kirjoitit tästä, oon monesti miettinyt esim IGtä seuratessani ilmiön ”voi tätä läskiä tässä nyt päällä mutta odottakaapas kun diettaan!”. Onko aina pakko olla tyytyväinen vasta ”sitten kun on dietannut”? Mitä jos ..god forbid.. ei suunnitelekaan diettaamista?

    • Ihan totta puhut Mikaela! Liikaa sitä, enemmän tätä kiitos 😉 Ihan mahtava haha. -E

    • Kiitos, onnistuin jotenkin vähän vahingossa tuon kanssa 😀 Likainen tukka saattaa joskus yllättää!
      Ja toi treenijuttu pitää niin paikkansa, huh! -E

  3. heippa,
    kiva huomata sussa itsessäsi tuo positiivinen asennemuutos; keskityt olennaiseen, treenaamiseen hyvinvoinnin vuoksi, todellisiin tuloksiin, etkä siihen rasvkerroksen paksuuteen, mikä kantaa elämässä varmasti pidemmälle. olen seurannut blogiasi pitkään ja jossain vaiheessa ärsytti, kun tuollainen upea tyttö kulutti tuhottomasti aikaa pinnallisten asioiden pohtimiseen ja tuntuu, että dieettikokeilujen kautta olet löytänyt tasapainoisen tavan treenata ja viihtyä omassa kehossasi. nyt blogiasi on ihana lukea ja se välittää viestiä fyysisestä, mutta ennen kaikkea henkisestä hyvinvoinnista, mitä me kaikki tarvitaan just nyt!! :-*

    • Kiitos Sofia kommentista (:
      Ihanaa että blogini on tempaissut sinut mukaansa – ihana myös huomata kuinka kaikki välittyy sinne ruudun toiselle puolelle <3
      Ihanaa viikonloppua! -E

  4. Hieno teksti! Ihminen voi kehittyä myös niin monin eri tavoin, että kaikilla kehitettävää varmasti löytyy. Juuri vähän aikaa sitten törmäsin joogagurun kehotukseen: ”do one thing a day that scares you” . Ei varsinainen haaste minulle, mutta aina kun yllättää itsensä ja tekee uusia asioita, pysyy mielestäni myös paremmalla mielellä pimeänä vuodenaikanakin 🙂

    P.S. Tosi nätti kampaus ja sopii sulle.

    • Kiitos Kati kovasti palautteesta (: Ja tuo kehotus on niin totta!! Ihan mahtava.
      Kiitos, tuli onnistuttua vähän jopa vahingossa 5 minuutissa 😉 -E

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta