Maidoton proteiinilla ladattu smoothie

Minifitness_maidottomat reseptit_välipalatOsa saattoikin Instagramista huomata kuinka fiilistelin Proegg-juomaa muutama ilta sitten. Tuo smoothie-uutuus on valmistettu kananmunanvalkuaisista. Makuja löytyy muutamia ja omaksi suosikiksi valikoitui omena. Makua siihen saadaan omenamehusta, omenasoseesta ja steviasta. Yksi purkki sisältää 40 g proteiinia ja maltillisesti kaloreita! Aika upea tapaus ja se on tervetullut helpotus kiireisille, joille maitotuotteet eivät sovellu. 

Olette kyselleet paljon maidottomia reseptejä, jotka sopivat välipalalle. Päätinpä siis tehdä samanmoisen itse, sillä aamiaiselle ja välipalalle kaivataan vaihtoehtoja rahkan tilalle. Apua, tästä tuli NIIN hyvää. Jäljittelin alkuperäistä reseptiikkaa hieman, mutta kotitekoinen on aina kotitekoinen – mitään lisäämättä tai poistamatta. Tämä raikas ihanuus syntyi tuorepuristetusta omenamehusta ja valkuaisista. Simppeliä ja nopeaa herkkua. Tarvitset reseptiä varten mehulingon tai valmista tuorepuristettua omenamehua.

Minifitness_proteiini-smoothie_maidotonCR2 (kopio)

Omenainen proteiinismoothie

(1 annos)

3 omenaa

(inkivääriä oman maun mukaan)

6 munanvalkuaista

Hurauta omenat ja inkivääri mehulingolla. Kaada mehu sheikkeriin ja lisää 6 munanvalkuaista. Sekoita pulloa hyvin ja nauti kylmänä! Voit lisätä halutessasi myös jäitä. Täydellinen proteiinismoothie on valmis! Jopa parempaa kuin kaupan hyllyltä. Mikä parasta, vielä varsin nopeaakin.

Vinkki! Kirpeä versio syntyy Granny Smith-omenoista ja makeamman version saat valmistamalla mehun punaisista omenoista.Minifitness_maidoton omenasmoothie

Ps. Näistä lasipurkeista on kyselty paljon ja näin näitä viimeksi Tiger-myymälässä lauantaina. Kannattaa siis suunnata sinne!

Mahtavaa uutta viikkoa kaikille <3 -E

eevi

Blogissani kirjoitan itselleni tärkeistä aiheista, kuten treenaamisesta ja terveellisestä ruokavaliosta. Myös koko kehon hyvinvointi, sekä elämän pienet ilot nostavat päätään kirjoituksissani. Tämä blogi on maustettu myös ripauksella huumoria, vaikka paljon vinkkejä ja informaatiota sisältääkin. Tervetuloa seuraamaan positiivista ja tehokasta meininkiä, josta toivon teidän saavan motivaatiota ja inspiraatiota omaan elämäänne!

3 vastausta artikkeliin “Maidoton proteiinilla ladattu smoothie”

  1. Heippa Eevi! Olisin kysellyt proteiinijauhoista ja muutenkin proteiinituotteista. Olen huomannut, että pystyn käyttämään niitä maltillisesti, mutta jos syön esimerkiksi kaksi proteiinipatukkaa päivässä, on jo mahani illalla kipeä. Olen alkanut miettiä, että johtuuko tämä mahdollisesti siitä, että minulla on laktoosi-intolerassin? Onko tuo heraproteiini verrattavissa tavalliseen maitotuotteeseen?

  2. Moi Eevi ja kiitos blogista ja kaikista resepteistä! Pakko kysyä kun mietin aina tällaisissa resepteissä, joihin tulee vaan valkuaisia, että mitä teet keltuaisille? Heitätkö ne vain roskiin vai oletko keksinyt jotain muuta käyttöä? Tuntuisi vaan jotenkin tuhlaukselta heittää ne roskikseen, mutta ehkä olen vain outo 😀

    • Moikka AKV,

      Hyvä kysymys ja itse en ole vielä keksinyt niille parempaa käyttötarkoitusta. Menee siis roskikseen täälläkin! 🙂 -E

  3. Olin odottanut tuon uutuus smoothien maistamista todella paljon – valitettavasti maku oli aika kamala ja mulla tuli siitä ihan hirveät vatsakivut. Lopulta tajusin että raaka valkuainen aiheutti kivut :/ tosi harmillista koska ois ollut niin loistava kiire välipala maidottomaan ja gluteenittomaan ruokavalioon!

    • Voi ei Mari! Se ei tosiaan kaikkien vatsalle sovi :/ Toivottavasti löydät jonkun hyvän sulle sopivan vaihtoehdon, oletko kokeillut riisiprodea, banaania ja mantelimaitoa yhdessä? -E

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta