Pökkelö

Minifitness_running_alicante_sportloveOlen kokenut tällä viikolla jotain, mitä en tiennyt olevan edes olemassa. Olen treenannut kovaa ja tiedän miltä tuntuu, kun lihakset ovat todella kipeät treenistä. Ne saattavat olla kipeät kolmekin päivää. Maanantaina, kahden viikon tauon jälkeen tein etureidet omasta mielestäni kevyemmin kuin tavallisesti, hissukissun. Pienimmillä painoilla ja vähän vähemmän liikkeitä, mutta kuitenkin varsin tehokkaasti.

Seuraavana aamuna ajattelin, että onpas lihakset hellänä, ihanaa. Lihasarkuus kuitenkin tuntui vain pahentuvan päivän edetessä ja keskiviikko olikin pahin kaikista. Heräsin yöllä aina kun käänsin kylkeä ja käveleminen näytti todellakin siltä, että ikää olisi ollut enemmänkin. Rappuset tultiin alas pyllymäkeä tai sivuttain, yksi jalka kerrallaan. Kaikki sattui 😀 Vaikka tämä nyt oikeasti naurattaakin, en tiedä haluaisinko suunnata salille enää koskaan jos tietäisin että tämä olisi vastassa joka kerta. Tästä on nimittäin hyvinvointi hyvin kaukana! Naurattaa se silti. En uskonut että tällaista kipua on olemassakaan, mutta ilmeisestikin on. Osaan arvostaa kevyempää lihasarkuutta ensi kerralla. Tänään on torstai ja edelleen pökkelönä mennään. Jotain rajaa nyt!

Olin jo ihan unohtanut minun ja Even mökkireissulta kuvaamani pätkän. Tänään onkin loistava päivä sen pukkaamiselle, sillä monet varmasti suuntaavat salille ylimääräisen vapaapäivän kunniaksi! Hyvää treeniä ja ihanaa vapaata <3 -E

 

 

eevi

Blogissani kirjoitan itselleni tärkeistä aiheista, kuten treenaamisesta ja terveellisestä ruokavaliosta. Myös koko kehon hyvinvointi, sekä elämän pienet ilot nostavat päätään kirjoituksissani. Tämä blogi on maustettu myös ripauksella huumoria, vaikka paljon vinkkejä ja informaatiota sisältääkin. Tervetuloa seuraamaan positiivista ja tehokasta meininkiä, josta toivon teidän saavan motivaatiota ja inspiraatiota omaan elämäänne!

18 vastausta artikkeliin “Pökkelö”

  1. Lohduttavaa kuulla, että jollain noin hyväkuntoisella voi olla kovia lihaskipuja. Olen treenannut noin ½ vuotta ja minun lihaskivut on aina ihan hirveitä. Se jopa estää hetkeen menemästä salille, koska tuntuu kuin joku olisi hakannut sairaalakuntoon 😀 Onkohan tähän mitään vippaskonstia vai pitääkö se vaan kestää…? 😀

    • Voi kyllä 😀 Olen itse päätynyt siihen että kestettävä on ja kannataa myös antaa kehon rauhassa palautua kunnolla -E

  2. Miten saat tollasen lihaskivun? 😀 Mäki haluan! Joskus rankalla kahvakuula tunnilla oon saaanut kipeeks jalkalihakset, mut en saa ite salilla itestäni irti niin paljon, että ois järkyttävän kipeet jalat seuraavana päivänä.. Oisko jotain vinkkiä? 😀 Painoja enemmän? Teen kyllä nytkin viimeiset toistot naama irvessä.. Mut pitäiskö vaaan vielä enemmän yrittää yksinkertaisesti!! 😀

    • Voi kuule tämän kohdalla tauko teki tehtävänsä 😀 Mutta kyllä sitä aina jalkapäivän jälkeen ollaan hellänä muutamat päivät ja kävellään vähän vaikeasti.
      Kunnon treeni sen tekee 😉 Käytän usein treenin loppuun erilaisia väsytystekniikoita, joilla saa makean lihaskivun kaupan päälle! Painot, keskittyminen ja laatu ovat tärkeitä. Määrällä ei niin väliä. -E

  3. Muistan ekan kerran kun pt kanssa tehtiin etureidet, jo paikan päällä rappuset käyntiin sivuttain kaksin käsin kaiteessa kiinni ja kiroillen alas, viikon meni ihan täydellisessä tuskassa, mutta on se sen arvoista loppujen lopuksi:D

    • Sanoppa muuta Matilda 😀 Näiden pökkelöiden leppyyttelyss meni viikko! -E

  4. Ihanan pirtsakka video 🙂 minulla on uuden puhelimen osto edessä, osaisitko suositella jotain hyvää? Mitä samsungin mallia sinä käytät? Pidätkö siitä?

    • Kiva kuulla Jutta 🙂 Vaihdoin itse aikoinani Iphonen Samsungiin ja sen jälkeen en ole takaisin vaihtanut. Heillä Galaxyt on toimineet tosi hyvin ja kamera on ollut tarkka ja laadukas, joka on ollut itselleni tärkeää. Nyt mulla on Galaxy S5 ja mietin päivittäisinkö sen uuteen seuraajaansa. Olen kyllä tykännyt tästä (: -E

  5. Löysin blogisi muutama kuukausi sitten ja kuinka oikeaan aikaan se tapahtuikaan. Aloitin samoihin aikoihin elämäntapamuutoksen, tavoitteena on saada pudotettua n. 40 kg ja löytää se liikunnan ilo muutaman vuoden tauon jälkeen. Vaikka luen muutamaa muutakin hyvinvointiin ja liikuntaan keskittyvää blogia, motivoi tämä aivan eritavalla. Oikeastaan halusinkin kiittää sinua tästä motivaatiosta jota ainakin minulle tämän blogin välityksellä jaat. Tällä hetkellä usko muutokseen ja sen pysyvyyteen on todellinen ja osa kiitos siitä kuuluu sinulle.
    Ihanaa kesän odotusta, jään innolla odottamaan tulevia postauksia 🙂

    • Vitsit! Kuinka loistava uutinen (: Olen todella otettu ja kiitollinen siitä, että jaksoit kommentoida tänne. Usko itseesi ja muutokseen <3
      Kovasti tsemppiä ja positiivista mieltä sinne -E

  6. Mä olen alkanut treenaamaan mieheni kanssa ja samalla tajusin, ettei omat treenit ollut kovaa treeniä nähnytkään. Esim etu- ja takareisille välillä pientä kiusaa laitteissa; 5×10+10 settejä, joissa noiden kahden kympin välissä vain noin 4-5 sekunnin tauko paikallaan istuen. Kunnon hapotus jalkoihin ja palautumiseen meneekin sitten melkein viikko.. Ja kipu on jotain ihan älytöntä!

    • Hyvä pointti Betzy! Joskus on tosi hyvä treenailla muiden kanssa ja voi oppia paljon (: -E

  7. Itsellä oli semmone viikon treenitauko kun olin ulkomailla ja se riitti. Sen jälkeen treenien jälkeinen kipu oli suoraan helvetistä:D Ja kun tauon jälkeen ei malttanu jarrutella, vaan pakko oli laittaa painoo ja tehä enemmän ja enemmän..:)

    • haha apua 😀 kuulostaa tutulta. Opitko tästä vai vieläkö mennään kovalla päällä? 😉 -E

  8. Haa, i feel for you! Palasin viikko sitten kuntosalille vuoden tauon jälkeen ja fiilis on uskomaton kun pääsee taas treenaamaan. Mutta ne lihaskivut, nounou! Yritin hissutella mutta en ilmeisesti onnistunut ja nyt pelkästään ajatus vessaan menemisestä aiheuttaa kylmiä väreitä, sen verran on jalat kipeinä. Onneksi tätä ei kestä loputtomiin ja kivutkin vähenee treenien jatkuessa 😀

    Löysin tieni blogiisi hiljattain kun etsin inspiraatiota omaan elämänmuutokseeni. Huikeeta että tämä sun blogi on näin aito ja turha siloittelu on jätetty pois! Välillä myös ammattilaisilla on lihakset kipeenä tai elämä ei ole helppoa ja mielestäni on hyvä, että se näkyy eikä sitä tarvitse peitellä 🙂

    • Jes, kiios Tiia 😀 Mulla meni siis viikko näiden etureisien leppyyttelyn kanssa, mutta nyt toinen viikko ehkä jo helpompi? Toivotaan ainakin.
      Kiva että löysit tänne ja kiitos myös kivasta palautteesta <3 -E

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta