Kesäreeniä Part I

Minifitness_kesatreeni_ulkotreeniMielestäni kesä on parasta aikaa treenata, vaikka monet nimenomaan vähentävät treenaamista tai jopa lopettavat sen säännöllisen harjoittamisen kokonaan. Usein tätä taukoa perustellaan milloin milläkin. Minusta kuitenkin tuntuu, että monet voivottelevat syksyllä entistä enemmän huonoa kuntoa ja jaksamista kesän tauon vuoksi. Kannattaako siis kuitenkaan heittäytyä ihan löysäksi madoksi koko kesäksi?

Kesä on ehdottomasti myös aikaa rentoutumiselle ja nauttimiselle, mutta eikö treeni ole kuitenkin todella tärkeä osa kokonaisvaltaista hyvinvointia? Ainakin minulle ja varmasti monelle teille se on sitä. Siitä saa entistä enemmän virtaa ja myös ihania muistoja pimeää talvea varten. Tottakai kuntokin pysyy yllä ja kesäherkut eivät jämähdä ylimääräiseksi uimarenkaaksi, jota ei noin vain nostetakkaan pois. 

Lähdetäänpä kesätreenien pariin! Ulkotreenit eivät vaadi välineitä tai tilaa. Voit hyödyntää esimerkiksi portaita ja tehdä niissä todella tehokkaan treenin. Kävimme Nannan ja Even kanssa vetämässä Malminkartanon portaat tuossa eräs kaunis aamu ja päivä alkoi astetta energisemmin tämän jengin kanssa! Portaissa voi tehdä muutakin kuin juosta. Porrastreenin voi koostaa seuraavasti;

1-2 kierrosta lämmittelyä kävellen rappusia

1 kierros: Askellus jokaiselle rappuselle vuorojaloin

2 kierros: Askellus yksi jalka kerrallaan esim joka toiselle rappuselle

3 kierros: Vaihda jalkaa ja toista kierros 2

4 kierros: Juokse joka toinen rappunen täysiä

5 kierros: Juokse niin kovaa kuin pystyt, askellus jokaiselle rappuselle

Näitä voi tehdä myös vaikka sivuttain kylki edellä, tai hyppiä loikkina tasajalkaa. Tässä treenissä syke nousee maximeihin, mutta laskee myös perussykkeen tasolle sopivilla palautuksilla. Palautuksen jälkeen kehossa on taas uutta virtaa seuraavaa kierrosta varten. Treeni aktivoi etureisiä, takareisiä, pakaraa ja pohkeita. Parantaa nopeasti kestävyyskuntoa.

Meikäläisellä oli tämän treenin jälkeen pohkeet hellänä neljä päivää. Voin siis suositella. Neljä tähteä! Yksi parhaista asioista tässä treenissä on se että sen voi tehdä mukavasti ystävien seurassa.

Musat päälle ja treenaamaan!

 <3 -E

eevi

Blogissani kirjoitan itselleni tärkeistä aiheista, kuten treenaamisesta ja terveellisestä ruokavaliosta. Myös koko kehon hyvinvointi, sekä elämän pienet ilot nostavat päätään kirjoituksissani. Tämä blogi on maustettu myös ripauksella huumoria, vaikka paljon vinkkejä ja informaatiota sisältääkin. Tervetuloa seuraamaan positiivista ja tehokasta meininkiä, josta toivon teidän saavan motivaatiota ja inspiraatiota omaan elämäänne!

33 vastausta artikkeliin “Kesäreeniä Part I”

  1. Tosi kiva video, näitä lisää kiitos! Olette kyllä ihanan pirteä kolmikko. Harmaa päivä piristyi kummasti muutaman minuutin videon katselusta!
    Tsemppiä tuleviin treeneihin!

  2. Kiiitos hyvästä vinkistä! Ite olisin kovinki halukas kokeilemaan porrastreenei (monesti miettinyt), mutta harmi ettei täällä maalla ole pidempiä rappusia missään. 🙁

    • Kyllä ne lyhyetkin rappuset kelpaa vallan hyvin Henzu! 🙂 -E

    • Mukavaa treeniä! Kiva että Nannankin kanssa treenailette oletteko tutustuneet fitnesspäiväkirjoista vai tapasitteko muuten vain Nannan kanssa samaan aikaan?

    • Moikka Oona,

      Ollaan Nannan kanssa tiedetty toisemme jo ennen ohjelmaa mutta ohjelman myötä tutustuttu lisää 🙂 -E

  3. Pakko kokeilla tätä treeniä, oon huomenna juuri menossa tonne portaille! 🙂
    Ja mistä sun ylimakeet treenitrikoot on?!

    • Moikka Liisa,
      Miten meni treenit portailla? Tuliko inhokki vai suosikki? 😉 Trikoot on Blue Fish by Nicole Wilkins ja Body Actionilta tilattu. Ihan lempparit näköjään kun aina niissä pomppimassa 😀 -E

  4. Sattuipas hyvin. Olen suunnitellut tälle päivälle porrastreenin Park Güellin portaisiin Barcelonassa. Ohjelmasi tuo hieman lisämotivaatiota porrasjuoksuun. Kokeilen ehdottomasti, kunhan treenikaveri mieheni vain heräisi. Kesä on ehdottomasti parasta treeni aikaa, d-vitamiinin määrä buustaa kehoa automaattisesti.

    • Oioioi Barcelonan tyttöjä <3 Ihan huikeeta, nautihan siellä! -E

  5. itsellä tuli pohkeet ensiks kipeeks tuolla mäellä, mutta rupesin tulemaan alas takaisin hiekkatietä, niin siinä ei kohdistu niin paljon rasitusta, nin kertaakaan sen jälkeen ei ole tullut pohkeet kipeeks. )

    • Mekin tultiin muutaman kerran tietä alas mutta tuntui liian ”liitävältä” tuo meno 😀 -E

  6. Kyllä, näitä videoita lisää! näitä on nin mukava katsoo ja saada ite motivaatioo noin upeilta mimmeiltä!
    Oon ettinyt ja imenyt itteeni tietoa eri treeneistä, ruuista, laihdutusprojekti meneillään, nyt oon kehon saanu hyvin tottumaan säännöllisiin ateriaväleihin, ja terveellisempään ruokaan, puhtaaseen ruokaan.
    Syksyllä ois tarkotuksena ottaa pj, sä oisit aivan huippu mimmi tähän hommaan, sulla on varmaaan aikataulu todella täynnä valmennettavia.
    Tääältä vielä joskus, pikkuhiljaa, yks fitnessmimmi pompahtaa!

    • BOOM Mira 🙂 Huippu juttu että hommat luistaa siellä, kovasti tsemppiä! -E

  7. Ihana Eevi❤️❤️❤️
    Susta saa kyllä aina niin huikeen määrän energiaa!!
    Ihana toi video.Tekee mieli lähtee itekin tekee porrastreeniä
    Ja toi sun nauru!! Niin tarttuva
    Paljon tsemppiä tuleviin treeneihin ja diettailuun.Ykkös suosikkina oot lavalla!!

  8. Hei ihan mahtava postaus! Vitsi tykkäsin kyllä tosta videosta, jos vaan aikaa ja kiinnostusta sulla riittää nii ehottomasti katsojia varmasti olisi tuollaisille jatkossa:) Niin reenien kuin muidenkin höpötyksien merkeissä haha. Fitnesspäiväkirjoja katellessakin aina ootin sun ja Nannan kohtauksien ilmestymistä kun jotenkin energiat ja tyyli tai jokin sen sorttinen muhun kolahti 😉 Tsemiä myös tuleviin kisoihin!

    • Kiitos kaunis palautteesta Karoliina 🙂 Täytyy siis tehdä lisää! Hienoa että annatte palautetta <3 Kiitos tsempeistä -E

  9. Ihanan postiivinen video.Lisää tälläsiä kivoja videoita. Muistuikin mieleen että pitää lähtee kokeilee taas portaita. Pohkeet on kyllä kipeet sen jälkeen, mut tietääpähän tehneensä jotain 🙂 Itsellä on aikaisemmin tullut lopetettua kesäksi treenit, mutta tilalle on kyllä tullut rutkasti hyötyliikuntaa. Tänä kesänä aioin kyllä treenata koko kesän, mutta toteutan sen ulkona. Lisäksi sitten hieman myös hyötyliikunta, jolta ei välty kun maalla asuu.

    • Jeee, kiitos palautteesta Jaana 🙂 Hyötyliikunta on todella hyvä muistaa, sillä pääsee pitkälle!! -E

  10. Missä tämä paikka on missä kävitte vetämässä porrastreenit? Onko kaikille avoin paikka?

    • Malminkartanosta löytyy ja tosiaan ihan kaikille avoin 🙂 -E

  11. Mukavaa Summer Uppia sinullekin. Siellä tullutkin oltua joka vuosi. Oi niitä alku aikoja, kun homma oli aluillaan vasta 🙂
    Nyt se on niin laajentunut isoksi tapahtumaksi. Tänä kesänä jääkin ekan kerran väliin 🙂
    Mahtavat ilmat kyllä sattui!!!
    Apropooo. Taas käytiin Danin uutta levyä metsästämässä täällä Vantaalla, eikä löytynyt … missä ne levyt luuraa. Eiköhän se jostain pompsahda esiin 😀

  12. Eevi, nyt on kyllä pakko kommentoida jotain tähän blogiisi. Olen jo muutaman vuoden blogiasi lukenut (uskaltamatta kommentoida) ja ihailen elämänasennettasi valtavasti! Fitnesspäiväkirjat-sarja lisäsi sinun arvostamistasi edelleen. Itselläni just kesäisin meinaa aina treenaaminen vähentyä.. Nyt kun tylsistyneenä luen blogiasi, tulee jostain ihan huikea motivaatio sekä treenaamiseen että itsensä omana itsenään arvostamisen opettelemiseen. Itsevarmuutesi näkyy, ja se on aivan ihanaa! Tekstisi todella pistää miettimään itseään, ja sitä, miksi aina pitäisi olla itseensä tyytymätön. Teit erittäin huonolle päivälleni ihanan pirteän lopun, kiitos!

    • Ihanaa että kommentoit Allu <3 Teidän tuki on nimittäin ihan äärinmäisen tärkeää itselleni kirjoittajana ja saan teistä paljon energiaa ja motivaatiota myös itselleni! Upea juttu että olet saanut täältä hieman puskua treeneihisi ja muuhunkin elämäsi osa-alueisiin. Halit! -E

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta