Feel the difference

Minifitness_zeropointAina ei ymmärrä edes painavansa yli omien voimavarojensa. Aloin miettimään viime kevään kesäkuntoon kiristelyäni ja siinä oli näin jälkikäteen vähemmän järkeä kuin tässä kisoihin valmistavassa dieetissäni – vaikka voisi ajatella että kisapreppi olisi tiukin mahdollinen? Oli niin kovin kiire! Nyt jos ajattelisin painavani samoilla kaloreilla, makroilla ja treenimäärillä kuin silloin, lopettaisin tämän touhun ihan varmasti. Edelleen olen sitä mieltä että mielekästä tämän pitää kaikesta huolimatta olla. Se miten kukakin sen mielekkyyden mieltää onkin vähän toinen juttu.

Jos mukavuutta ei saa revittyä vaikka kuumista suihkuista, treenin jälkeisestä hiestä tai puurolautasesta, ei se ehkä kannata. Täällä nimittäin ihan pienet arjen jutut ovat tärkeitä ja niistä saa paljon iloa irti! Ei tarvita skumppaylläreitä tai suklaalevyjä. Rakkaudesta lajiin kuten sanotaan, mutta toki mikä tahansa urheilu vie urheilijan sietokykyä ja voimavaroja äärirajoille jossakin vaiheessa. Tässä lajissa se ei vain tapahdu itse kisasuorituksessa. 

Tiedättekö kuinka aina joskus sitä ruokakaupassa katselee mitä muut ostoskoreihinsa valitsevat ja sitten tulee fiilis ”ostaa jotain kivaa”. Minulle se on ainakin tuttua. Joskus olisin saattanut ostaa irtokarkkeja, nyt iloa revitään ihan muusta. Kierrän kaupan totuttuun tapaan 3 minuutissa ympäri ja kun kaikki peruskaura on lastattu koriin, pääsen sinne omalle karkkialtaalleni. Nimittäin lehtihyllylle! Voi kyllä. Siellä saatan pohdiskella puolisen tuntia minkä lehden valitsen tänään näistä kaikista mahdollisuuksistani. Sisustus ja urheilulehdet ovat siis täyttäneet kotimme viime aikoina. Toinen asia jota tykkään ostella on kukat. Jokaiseen huoneeseen voi laittaa erilaiset kukat ja niitä voi ihailla jopa kaksi viikkoa! Arjen iloja ystävät. Itseään voi palkita ja hemmotella yllättävänkin pienillä jutuilla.Minifitness_kompressio_treeni Minifitness_compression_zeropointMinifitness_treenivaatteet_ale_ZP

Viime kevään dieetilläni sain viikon tai kahden välein tankkauspäivän. Se sisälsi aika paljon kaikkea ja mukaan mahtui aina myös herkkuja. Sitä päivää odotti kuin kuuta nousevaa. Tottakai kuka tahansa odottaisi mikäli nälkä olisi ainut mitä siinä kohtaa tajuaisi. Tämä kisadieetti on siitäkin erilainen, että niitä donitseja tai kakkuja ei edes tee mieli – tai ehkä tekisi jos sellaisia tuijottelisi, mutta ne eivät kuitenkaan tule mieleeni ilman näköhavaintoa. Toisaalta jos miettii, en minä niitä kovin usein syö edes dieetin ulkopuolella. Ehkä siksi kaipaan enemmän esimerkiksi kunnon sushilajitelmaa ja kahtatoista senttiä lempi valkoviiniäni. Olen siis edelleen ihminen.

Nälkä on kyllä ihan tasaiseen tahtiin mutta terveellä tavalla. Elämääni ei pyöritä dieetti vaan minä pyöritän sitä – toivon että tämä pitää mahdollisimman kauan. Tankkauspäivätkin ovat hieman erilaisia ja napaan tungetaan lähinnä ruokaa. Olen tiedostanut kyllä että loppuakohden saattaa homma hieman kiristyä ja pinnaa vaaditaan vähän enemmän. Olen kuitenkin sitä mieltä että oikein toteutettuna kisapreppi ei ole kituuttamista inhimillysyyden rajamailla, vaan jopa järkevämpää ja tasapainoisempaa kuin tavallinen kesäkuntoon pyrkivä dieetti. Hommaa tehdään pidemmällä tähtäimellä ja suunnitellusti.

Treenivaattet ovat ehdottomasti yksi ”paheeni”, joita rakastan kasata kaappini täyteen. Nekin ovat itselleni ehdoton boosteri varsinkin sellaisina päivinä kun tuntuu ettei jaksaisi millään kiinnostaa. Ihan vain vetäisemällä ne treenitrikoot jalkaan saattaa syttyä se kaivattu polte ja fiilis – kohta mennään ja kovaa!

Nyt lähti muuten käyntiin kesäalet Zeropointilla! Koodilla zpsummersale saat -30 % alennuksen kaikista tuotteista sunnuntaisin asti. Kohta saadaan muuten valikoimiin taas uutta kamaa, nimittäin nilkkasukkia on kohta saatavilla neonkeltaisina ja valkoisina mustan mallin lisäksi. Voin suositella materiaalin mukavuuden ja kestävyydenkin osalta! 

I feel the difference -E <3

Paita ja säärystimet – ZP / Kuulokkeet Bose

eevi

Blogissani kirjoitan itselleni tärkeistä aiheista, kuten treenaamisesta ja terveellisestä ruokavaliosta. Myös koko kehon hyvinvointi, sekä elämän pienet ilot nostavat päätään kirjoituksissani. Tämä blogi on maustettu myös ripauksella huumoria, vaikka paljon vinkkejä ja informaatiota sisältääkin. Tervetuloa seuraamaan positiivista ja tehokasta meininkiä, josta toivon teidän saavan motivaatiota ja inspiraatiota omaan elämäänne!

28 vastausta artikkeliin “Feel the difference”

  1. Mä ostan kanssa monesti piristyksenä tai ”palkintona” itselleni kukkia – siinä missä vaikka karkit tuo mielihyvää sen pienen pienen hetken, kukat saa mut hymyilemään monta päivää, eikä tule krapulaa! 😀 Jostain syystä piti vaan opettaa itseni tähän, että kukkiinkin voi laittaa rahaa – karkkia ostaessa en tuota rahanmenoa ikinä edes ajatellut. Flowerpower, tsemppii Eevi kisapreppiin – oot huikee!!! 💗

  2. Moi, koeta jaksaa koko.dieetin loppuun! Tsemiä (( Kysyisin sun tänhetkistä painoa ja paljon se sitten kisoissa tulee suunnklleen olemaan?

    • Moikka Deli,

      Kiitos, kyllä täällä painetaan eteenpäin kovaa vauhtia! En julkista painoani, sillä kisapainosta on vielä vaikea sanoa mitään tässä vaiheessa. Painollahan tässä ei ole väliä vaan sillä ulkomuodolla 🙂 -E

  3. Sul on hienot bluetooth kuulokkeet kuvissa, mutta missä ihmeessä se kännykkä tms. Äänen lähde on ?

    Mulla on vastaava treenivarustus, mutta ongelmana on kännykän kanto josta musiikki tulee.

    • Milloin missäkin, repuss tai lattialla 🙂 Niissä on aika pitkä kantama, jolloin pystyy hyvin treenaamaan ilman että puhelin tarvitsee olla jossakin kiinni.
      Jos lenkille lähtee kannattaa puhelin laittaa juoksuvyöhön tai sellaiseen käteen kiinnitettävään pussukkaan. -E

  4. Moikka ja onnea tuleviin kisoihin!
    Olisin kiinnostunut kuulemaan tankkauspäivästä: mihin se perustuu ja mitä se sinulla sisältää.

    • Moikka Mari,

      Kiitos kovasti tsempeistä ja toiveesta 🙂 Voin siitä kirjoitella piakoin! -E

  5. Mulla ihan sama noiden treenivaatteiden kanssa, että ne antaa bootsia. Ja varsinkin jos ne on uudet niin sitten ne vasta antaakin. 😀

  6. Hyvä teksti taas jälleen kerran! Itsellä tuo viikottainen karkkipäivä on kyllä edelleen aivan must:D sen voimalla jaksan puskea viikon salitreenit ja aerobiset läpi. Toisaalta, itse en ole mitään fitnesskuntoa tavoittelemassa

  7. …edellinen kommentti jäi kesken. Fitnesskunnon sijaan tavoittelen fyysisen ja henkisen hyvänolon tasapainoa ja ennen kaikkea hyvää elämäntapaa. Olen huomannut, että jos kiellän itseltäni sen karkkipäivän, lyssähtää kaikki peräjälkeen hyvinkin helposti.

    • Moikka Milunen,

      se on hyvä kun löytää itselleen toimiva tavan 🙂 Minusta normaaliin ja tasapainoiseen elämään kuuluu silloin tällöin herkuttelu! Elmästä kuuluu nauttia <3 -E

  8. Itellä on viimeaikoina vaihtunut karkkiostokset hedelmiin, onko se sitä paluuta arkeen, vai mitä lie! Ei se kuitenkaan huono juttu ole 🙂

  9. Hei ! :)Oon lukenut paljon siun blogia, jota on ollut tosi kiva ja antoisa lukea! ♡ Vaikutat ihmiseltä, joka osaisi auttaa minuu. Yritän laskea kalorilaskureilla paljon tarvitsen päivässä suunnilleen kaloreita, mutta en löydä mistään luotettavaa laskuria, kun kaikki näyttävät eri lukuja. Harrastan paljon liikuntaa käyn salilla 5-6 kertaa viikossa ja teen yleensä rasskaita treenejä. Myös aerobist pyrin tekemään ainakin 3 viikkoon, joskus jopa enemmän. Olen 160cm pitkä ja paino on n. 64.5-65 kg ja lihasmassaa on jo jonkun verran. Miten lasken paljon tarvitsen kaloreita? Osaatko auttaa? :3

    • Mä oon ite 162cm ja kun painoin n. 70kg ni söin 2500kcal. Salil kävin 4-5krt/vkossa. Ei aerobisia (vähentää lihasmassaa). Kannattaa laskee oma kulutus levossa ja siihen lisätä kulutus liikunnasta ni tiiät paljonko kulutat SUUNNILLEEN päivässä. Noit laskureit on tosi paljon ympäri nettii ja jokainen antaa vähän eri tuloksen, mut ei sun kuulukkaa mennä täysin sen mukaan, vaan ne laskureiden tulokset on vaan suuntaa antavia. Pelkkä aktiivisuus ja aineenvaihdunta ei kerro koko kulutusta, vaan myös lihasmassan määrä vaikuttaa kulutukseen (lihas kuluttaa levossa enemmän kaloreita kuin mitä läski).

      Miniftnessil/Eevil on kans ihan oma blogipäivitys tähän liittyen! Se kantsii lukee: http://minifitness.fitfashion.fi/2013/04/29/miten-laskea-oma-energiantarve/

  10. Ei ehkä liity oikein postauksen todelliseen aiheeseen, mutta haluiaisin kysyä kuulokkeistasi. onko niiden kanssa hyvä treena ja kestävätkö ne hyvin päässä? Olen metsästänyt hyviä kuulokkeita ja noita sun kuulokkeita olen miettinyt

    • Moikka Sonja,

      Nämä Bosen kuulokkeet on olleet kyllä tosi hyvät treeneissäkin! Langat jää aina kaikkialle kiinni ja näissä kantamakin on suht laaja 🙂 Voi jättää puhelimen sivuun ja painaa menemään. -E

    • Puoltoista kuukautta noin about 🙂 Kaloreita lähdettiin vähitellen pudottamaan mutta edelleen on aika hyvä määrä ruokaa ja homma eteenee!! -E

  11. Kiitos ihan älyttömästi Emilia! 🙂 Ja en ollut ollenkaan huomannut tuota Eevin postausta sieltä sainkin vastaukset kaikkeen mihin tarvitsin. 🙂

  12. Noi on ihan mahtavat kuulokkeet! Tossa kuvassa ne on sulla kyllä väärinpäin, mut eiköhän se ääni kuulu ihan yhtälailla ;).

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta