Feng shuita ja six päkin metsästystä

Minifitness_treenaa kanssaniMuuttohässäkät alkaa vihdoin olemaan taputeltu ja tuntuu muuten erittäin hyvältä! Elokuun alkamisen pystyi tuntemaan kyllä välittömästi sähköpostin kilkatuksesta ja lisääntyneestä liikenteestä. Onko syksy alkanut vaikka näyttää siltä että kesä olisi vasta tullut?! Niin hassua nämä säät. Tosin en valita, ihanaa että se lämpö tuli edes tässä vaiheessa. Harmittaa tosin niiden lomalaisten puolesta, jotka joutuivat palaamaan töihin tällä viikolla. Tiedän että monella on pieni tuskanhiki otsalla arkeen paluun suhteen. Minusta paras arjen helpottaja on mikäs muukaan kuin treeni! Tässä keskivartalotreeni, jonka pystyy tekemään kotona ilman välineitä. 

Keskivartalotreeni kiertoharjoitteluna

Toistot 15-20, sarjamäärä 3

Liike 1 Sivulankku a. Jalat maassa b. Jalat tasollaMinifitness_vatsatreeni_kotitreeni

Asetu sivulankkuun suoraksi ja aseta jalat maahan tai kokeile seuraavaa tasoa nostamalla jalat korokkeelle. Katso että maassa oleva käsi on suorassa linjassa olkapään kanssa. Jännitä keskivartalo ja pakarat. Tuo lantiota hallitusti alaspäin ja nosta takaisin lähtöasentoon suoraan sivulankkuun. Toista liikettä esimerkiksi 15 kertaa ja vaihda kylkeä. Vinkki; Kuvittele pidätteleväsi pissahätää, jolloin aktivoit syviä vatsalihaksia. Tämä liike auttaa saamaan litteän vatsan ja vahvistaa tärkeää corea!

Liike 2 V-Up a. vuorojaloin b. molemmat jalat samaan aikaanMinifitness_superhot_treenivaatteet Minifitness_kotitreeni_sixpäk

Asetu selin makuulle ja kurkota kohti toista jalkaa. Keskity keskivartalon rutistukseen ja laskeudu takaisin lähtöasentoon. Vaihda jalkaa ja pidä yllä tempo ja muista hengittää läpi liikkeen ajan! Yleinen virhe vatsalihaksia tehtäessä on hengityksen pidättäminen, jolloin lihakset eivät saa tarvitsemaansa happea työskennelläkseen tehokkaasti. Voit myös nostaa molemmat jalat yhtä aikaa ilmaan ja laskea jalat rauhallisesti jarruttaen alas. Tämä on hieman haastavampi versio. Katso että alaselkä ei pääse nousemaan irti matosta. Toista liikettä esimerkiksi 20 kertaa

Liike 3 Kierrot Minifitness_vatsalihastreeni_ilman välineitä

Asetu selin makuulle ja tuo kämmenet kevyesti niskan taakse. Koukista toinen jalka rintakehää vasten ja suorista toinen jalka ja kannattele sitä ilmassa – tällöin coresi työskentelee jo. Jalat vuorottelevat ja kyynärpää koskettaa vastakkaisen jalan polvea. Yläselkä on koko ajan irti maasta, jolloin vatsalihakset kannattelevat sinua läpi liikkeen. Vaihda jalkaa ja pidä liikettä yllä koko sarjan ajan. Tee esimerkiksi 20 toistoa. 

Toista koko kierros uudestaan 2-3 kertaa!
Minifitness_sportlife_blogger

Minulla feng shuit ovat pysyneet järjestyksessä treenisalilla, mutta kotona feng shuita on saanut keräillä pussukoista ja laatikoista. Nyt alkaa vähitellen tavarat löytämään oman paikkansa ja minä saan huokaista. Onko teillä muilla tätä feng shui ongelmaa arkeen paluun kanssa tai kodin epäjärjestyksen suhteen? 

 Arjen iloa ystävät! <3 -E

Takki – Superhot*Täältä

Shortsit – Columbia

Toppi – Superhot*Täältä

Kengät – New Balance

*sisältää mainoslinkkejä

eevi

Blogissani kirjoitan itselleni tärkeistä aiheista, kuten treenaamisesta ja terveellisestä ruokavaliosta. Myös koko kehon hyvinvointi, sekä elämän pienet ilot nostavat päätään kirjoituksissani. Tämä blogi on maustettu myös ripauksella huumoria, vaikka paljon vinkkejä ja informaatiota sisältääkin. Tervetuloa seuraamaan positiivista ja tehokasta meininkiä, josta toivon teidän saavan motivaatiota ja inspiraatiota omaan elämäänne!

26 vastausta artikkeliin “Feng shuita ja six päkin metsästystä”

  1. Moikka!
    Kiitos treeni vinkistä 🙂 mutta liikkeessä 3 minulla naksuu lonkat…teenkö jotain väärin vai mikä neuvoksi?

    • Moikka Emmi,
      Onko lonkissasi mahdollisesti kireyttä? Sinällään lonkkien naksuminen voi osalle olla ihan tavallista, eikä se tuota kipua missään vaiheessa.
      Kokeile venytellä niitä ja lämmittää jalat kunnolla ennen treeniä 🙂 -E

  2. Moikka Eevi! Sun kuvia katsellessasi on mieleeni juolahtanut yksi kysymys…onko sinulla silikonirinnat vai onko povesi luonnostaan uhkea? 🙂
    PS. Olet upea ja inspiroiva mimmi! Saan mielettömästi jaksamista omiin treeneihini susta! Vuoden alussa tuli itsekin treenattua TöölöGymillä ja siellä muutamaan otteeseen näin sua, ja voi vitsi mikä meininki sulla oli niin omassa tekemisessä kuin muidenkin piiskaamisessa! Keep that! Oot mahtava! Pus!

  3. Oi oot taas tummatukkainen! Sopii tosi hyvin <3 kropassas näkyy jo huikeita tuloksia, tsemppiä loppudieettiin 🙂

  4. Moi!

    Olen tällainen ihan tavallinen kuntoilijatallaaja ja löysin blogisi Fitnesspäiväkirjojen myötä. Haluan vain sanoa, että vaikka varsinainen fitnessmaailma onkin itselleni aika vieras, niin touhujasi on tosi kiva seurata! Sinusta välittyy mahtavasti sellainen aito liikunnan ilo ja terveä suhtautuminen tuohon hommaan, lisäksi tykkään kovasti rempseästä ja iloisesta asenteestasi.:) Tsemppiä jatkoon!

    Ja kiitti simppelistä – mutta tehokkaasta – treenivinkistä! Sopii loistavasti myös tällaisen kotiäidin iltajumpaksi. 😉

    • Moikka SH!
      Kiitos kovasti positiivisesta kommentista 🙂 Kiitos tsempeistä, kiva että treenivinkki tuli käyttöön 😉 -E

  5. Eiköhän ole päivänselvä juttu että jos bf treenajalla on rinnat niin ei ne luomut ole.kun rasvaprosentti laskee kisakuntoon luomuista ei jäljelle jää juuri mitään
    Kisoissa toppaukset luo illusion rinnoista luomuille.useimmat kirjottaa ihan avoimesti ottaneensa implantit juuri lajin takia.avoimuus on hyvä kun nuoria lukijoitakin tuntuu laji kiinnostavan..ei tule epärealistisia mielikuvia.

    • Itseasiassa on niitäkin joilla on ennen dieettiä luonnostaan isot rinnat, ja vaikka dieetin myötä rasvaprosentti pieneneekin, jäävät rinnat silti isoiksi – juurikin sen takia että lähtötilanne on ollut jo niin hyvä.

  6. Voi kuule; kämppä on melkein pyörremyrskyn jäljiltä! Lomalla sieltä on vain käynyt hakemassa ja tuomassa vaatteita ja tavaroita mökkireissujen sun muiden välissä…
    Taidan alkaa siivoamaan -ja tämä vatsatreeni menee kyllä testiin siivouksen välissä! 😀

    • Oioi Mari 😀 Minusta tuntuu että aika monella on omalla käynyt näin! Nyt moppia käteen 😉 -E

  7. Saa linkata yhdenkin kisaajan kellä on kookkaat luomurinnat ja ilman toppauksia.enpä ole nähnyt ainottakaan.

  8. Moi Eevi! Saanko kysyä millainen siun reeniohjelma on, onko se enemmän punttia vai aerobista vai sekä että? Olit keväällä siinä tv-sarjassa, näytät ihan erilaiselta nyt, kovin hoikalta! Onnittelut, tavoite lienee onnistunut 🙂 millainen dieetti siulla on eli kuinka onnistuit kiristelyssä? nimim. itelläki tavoitteena pari kiloa pois…:)

    • Moikka Alisa,
      Treenit keskittyy puntille, mutta on mukana myös muutamia hiittejä 🙂 Olen matkaamassa syksyn Bikini Fitness kisoihin ja tästä syystä kroppa näyttää vähän erilaiselta kun sulatellaan ylimääräisiä pois 🙂 -E

  9. tehokas, yksinkertainen ja missävaantehtävä vatsatreeni, kiitos! menee tässä lapsenvahtina ollessa=) kiitos selkeistä kuvista

  10. Hei lähetin sulle tässä parin viikon sisällä sähköpostiisi viestin ja kyselin treeniohjelmaa ja ruokavaliota! Milloin ehtisit vastata?:)
    Paljon onnea ja tsemppiä kisoihin

    • Moikka Linda,

      Sähköpostia on tullut ihan hirveä määrä ja valitettavasti kaikkiin en ole ehtinyt vastaamaan – tällä hetkellä en ota uusia asiakkaita mutta syksyn kisojen jälkeen taas kyllä 🙂 -E

  11. Kiitos tästä treenistä! Selkeät kuvat ja ohjeet, ja kyllä muuten sai tuntumaan! Eilen tein aamulenkin jälkeen ja nyt on vatsat hellänä. 😀

  12. Asiasta kukkaruukkuun 🙂 🙂 … Tyttömme 11 vee katsoi tuon Danin videon ja naurua riitti 😀 😀 ( hän on Uniikki fani 😉 )

    Siitäpä hän sitten pyysikin kysymään uudelta levyltä , että mitä tarkoittaa uuden levyn Biisi : ”Veni, Vidi, Vici ” ?? 🙂 On kuulemma sairaan hyvä biisi !!!!!

    • Nopealla googlaillu saa itsekin tiedon. Veni, vidi, vici on latinaa ja tarkoittaa ”Tulin, näin, voitin.” Lainaus on Julius Caesarilta.

    • Kiiitos 😀 Eipä muuten tullut mieleen katsoa Googlesta 😀

    • Ihastuttava <3 Saitkin jo vastauksen aktiiviselta lukijaltani 😉 Mielettömän hyvä biisi -E

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta