Käsilläseisonta-haaste ja liikkujan lisäravinteet osa I

*Kaupallinen yhteistyö:SportyfeelMinifitness_sportyfeel_Lidl

Laitetaan käyntiin Syksyn ensimmäinen ryhtiliike! Älä huoli, tämä ei tarkoita tylsää tai uuvuttavaa dieettiä, tai kymmeniä treenejä viikossa. Aloitetaan siitä että a. treenin pitää olla hauskaa b. sen tulee olla motivoivaa c. tavoite tulee olla saavutettavissa. Ruokavalioon annan vinkkejä paljon puhutulta lisäravinnepuolelta. Opit a. mitä lisäravinteita suosittelen ja kenelle b. mitä tuotteita voisit itse tarvita tukemaan treeniäsi. Käydään ensimmäisen osan kimppuun!

Treenituloksien tulee näkyä ja tuntua

Salitreeni, lenkkeily, pyöräily, uinti, Crossfit…valitse sinulle sopivin lajisi liikkua. Oli lajisi mikä tahansa, haluan haastaa sinut mukaan harjoittelemaan ja saavuttamaan yhdessä asettamiamme tuloksia! Käsilläseisonta oli aikaisemmin itselleni vain haave. Harjoittelin sitä aina välillä, mutta eihän siitä mitään tullut – yritin samantien suoraan käsilläseisontaa, vaikka järkevintähän olisi ollut harjoitella sitä askel askeleelta. Selkään sattuu ja horjuttaa liikaa. No ei ihme, sillä eihän se helppoa ole jos ei tiedä yhtään mitä tekee. Kun maltoin tehdä harjoittelua askel askeleelta, onnistui tuettu käsilläseisonta jo saman päivän aikana – ilman pelkoa tai kipua. Kyse on siis vain ja ainoastaan oikeasta tekniikasta! Tämä on äärinmäisen hauskaa ja sitä saattaa innostua jopa kaveritkin! Ota haaste vastaan ja opit seisomaan käsilläsi 30 päivässä.

Nyt on käynnissä Sportyfeel-käsilläseisontahaaste ”SportyBot”, johon haastan teidät lukijani mukaan. Tiedän että siellä on monia innokkaita, joilla on yhtä paljon intoa kuin meikäläiselläkin oppia uusia temppuja! Tehdään se siis yhdessä. Minun tavoitteena on pystyä kävelemään käsilläni. Tämä on haaste jossa jokainen voi onnistua, sillä saat valmiit ohjeet harjoitteluasi varten ja voit edetä juuri oman osaamisesi ja halusi mukaan. Tämä on syksyn ensimmäisen haasteeni sinulle! Aikaisempaa kokemusta et tarvitse.

Käsilläseisontahaasteen ohjeet voit tilata suoraan omaan puhelimeesi Whatsapilla, jonka voi tilata itselleen täysin maksutta! Ohjeet tulevat teksteinä ja kuvina, jolloin harjoitteet on helppo havainnollistaa myös itse. Tallenna numero 040 630 0173 puhelimeesi ja lähetä siihen WhatsApp-viesti ”haaste” ja olet mukana. Ensimmäinen treeniviesti tulee 1.9. Pääpalkintona vuoden Sportyfeel –tuotteet. Minifitness_käsilläseisonta-haaste Minifitness_sportlife_blogger_bikinifitness

Liikkujan lisäravinteet

Lidl on laajentanut valikoimaansa myös lisäravinnepuolelle ja sieltä tämä käsilläseisonta-haastekin on saanut ideansa – kannustetaan ihmisiä kohti terveellisempiä elintapoja! Sarjasta Sportyfeel löytyy mm. proteiinijuomajauheita, -patukoita sekä urheilu- ja palautusjuomia. Mitä sitten tulisi käyttää, koska ja miksi? Lisäravinteet sopivat nimittäin ihan tavalliselle liikkujalle tukemaan mm. palautumista ja kehitystä. Miksi sitten lisäravinteita? Ne eivät korvaa tavallista ruokaa, vaan toimivat ruokavaliossa lähinnä täydentäjinä. On tilanteita, joissa niitä usein tarvitaan joko täydentämään ruokavaliota, tai helpottamaan sitä.

1. Palautusjuoma 

– Nopea ja helppo tapa varmistaa treenin jälkeinen tankkaus, joka myös imeytyy elimistöön helposti ja nopeasti nestemäisenä. Keho tarvitsee palautumiseen hiilihydraatteja, sekä lihaskasvuun vaadittavaa proteiinia. Palautusjuoma, jota kutsutaan usein myös palkkariksi pitää sinut myös helpommin terveenä, sillä treenin jälkeen kehon luonnollinen vastustuskyky on alhaisimmillaan. Flunssan voi lyödä kumoon näinkin yksinkertaisella tavalla, kuin nauttimalla heti treenin päätteeksi hyvin imeytyvää ravintoa, joka kulkee varmasti kassissa mukana! Usein monella ruokailu venyy helposti yli tunnin treenin päättämisestä. Silloin se paras aika hyödyntää ruoasta saatavat hyödyt on jo menetetty, joka vaikuttaa mm kehittymiseen ja palautumiseen. Palkkarit on siinäkin mielessä hyviä, että niissä ei ole ylimääräisiä kaloreita, kunhan valitsee itselleen sopivimman vaihtoehdon. Sillä on nimittäin merkitystä oletko dieetillä vai massakuurilla palkkareiden kaloreiden osalta.

– Voit valita palkkarista pelkkää proteiinia sisältävän jauheen ( esim. Whey pro+) ja nauttia sen kanssa banaanin, joka täydentää hiilihydraattien osuutta kätevästi. Toinen vaihtoehto on nauttia palautusjuoma, jossa on itsessään proteiinia, sekä hiilihydraattia (esim. Reco pro+). Näitä löytyy myös annospusseissa, jotka on varsin käteviä matkustellessa. Myös lajisi määrittelee palkkarisi! Kestävyysurheilussa kaloreita kulutetaan kehosta treenin aikana paljon, jolloin palautusjuomassa saa olla runsaasti myös hiilihydraatteja. Jos keskityt salitreeniin, on painotus usein proteiinissa, mutta en unohtaisi hiilihydraatteja ihan kokonaan.

Suosittelen; kaikille treenistä ja lajista huolimatta. Varma välipalana tai heti treenin jälkeen! Edullinen ja helppo veteen sekoitettava jauhe. Maistuu monelle!Minifitness_palautusjuomaMinifitness_sportyfeel_proteiinipatukka

2. Proteiinipatukat

Kuin treenaajan terveellisempää karkkia – ainakin jos minulta kysytään. Herkkulakossa nämä ovat sallittuja, mutta muistathan tutkia näissä ravintosisältöjä. Patukoita löytyy proteiinipainotuksella, mutta niissä on myös hiilihydraatteja. Kannattaa kiinnittää huomiota löytyykö tuotteesta sokeria ja paljonko rasvaa siinä on. Lidlin valikoimasta löytyy kaikkia vaihtoehtoja niin terveellisempään herkutteluun, kuin myös optimaaliseen ruokailuunkin. Näiden maku löi ällikällä meikäläisen, ihanaa pehmeyttä ja paljon vaihtoehtoja. Menivät ihan listakärkeen. Patukat ovat kelpo välipala silloin kun ruokavälit venyvät esimerkiksi palavereissa tai lentokoneessa. Patukoita löytyy myös laktoosittomana ja gluteenittomana. Edullinen ja kätevä vaihtoehto välipalaksi tai herkkuhampaan kolotuksen vaimentamiseen!

Suosittelen; Kaikille jotka haluvat tehdä viisaampia valintoja ja syödä treeniä tukevasti. Erinomainen apuväline kiireiselle pitämään ruokailuajat kontrollissa – tämän voi napata laukusta vaikka kesken palaverin, toisin kuin sen tonnikalapurkin. Edullinen ja saa melkein mistä vain!

Tsemppiä treeneihin ja syksyn ryhtiliikkeeseen – E <3

eevi

Blogissani kirjoitan itselleni tärkeistä aiheista, kuten treenaamisesta ja terveellisestä ruokavaliosta. Myös koko kehon hyvinvointi, sekä elämän pienet ilot nostavat päätään kirjoituksissani. Tämä blogi on maustettu myös ripauksella huumoria, vaikka paljon vinkkejä ja informaatiota sisältääkin. Tervetuloa seuraamaan positiivista ja tehokasta meininkiä, josta toivon teidän saavan motivaatiota ja inspiraatiota omaan elämäänne!

18 vastausta artikkeliin “Käsilläseisonta-haaste ja liikkujan lisäravinteet osa I”

  1. Moi Eevi! Onkohan toi numero jo ”auki” kun en saa sitä lisättyä wa:han? Mahtavaa et tulee tällainen syksyn tsemppihaaste!!!! 😊😊😊

  2. Onko tämä haastejuttu siis kokonaan ilmainen? Olisi kiva jos mainittas selkeästi että se maksaa jos maksaa jotain tai sitten on ilmainen..

  3. Nyt alkoi sellainen kirjoitussarja mikä minua kiinnostaa…liikkujan lisäravinteet 🙂 Vielä kun jaksat kirjoittaa juuri noin että blondikin ymmärtää mitä oikeasti tarvitsee ja mikä menee jo hifistelyyn 🙂 Kiitos!

  4. Moikka! Tää on varmaan tämmönen aika perus kommentti joita saat varmasti paljon, mutta pakko sanoa, että sulla on tosi kiva tyyli kirjottaa ja osaat motivoida, inspiroida ja kannustaa näillä teksteilläsi älyttömästi liikkumaan ja voimaan hyvin! Susta paistaa energisyys ja se, että voit hyvin!

    Oon kiinnostunut urheilusta nyt enemmän ja aatellut alkaa käyttää palautusjuomaa, joten tää kirjoitus tuli just oikeaan aikaan! Mulla herää vaan semmonen kysymys, minkälaista palkkaria kannattaisi käyttää, jos ei ole massalla eikä dieetillä vaan lähinnä hyvän olon ja pienen lihaskasvun ja -erottuvuuden perässä juoksee salilla?

    Tsemppiä paljon kisaprojektiin ja onnea kisoihin!:)

    • Kiitos kaunis Emma <3 Palutteet ovat todella tärkeitä itselleni ja työlleni.
      Tuossa tapauksessa ihan perus palkkari sopii, eli esim Whey + banaani kehiin vaan 🙂 Tsemppiä treeneihin!! -E

  5. Mooi Eevi!

    Lisäsin tuon numeron yhteystietoihin ja laitoin viestiä WhatsApp:issa, niin pitäskö sielt tulla joku vahvistus vai onko kuitenki menny perille?

    Sain kyllä siis laitettua viestin, mut jäin jotakin vahvistusta. 😀

  6. Hei
    En ole saanut vielä yhtään viestiä käsilläseisontahaasteeseen liittyen, missä mahtaa olla vika? Olen laittanut kyllä aikoinaan viestin sinne.

    • Moikka Hanna,
      Joo huomattiin sama. Ei itse ylläpidetä tuota, mutta Lidlin Facebookin sivuilta löytyy infoa siitä – heillä on ollut jotain teknisiäongelmia.
      Toivotaan että pian saavat kuntoon 🙂 -E

  7. Hei!
    Blogista saa hyvää motivaatioita, hommasin pitkästä aikaa salikortin ja tarkoitus olisi alkaa käymään siellä 2x /vk.

    Minulla olisi kysymys liittyen proteinipatukoihin.. jos menen salille heti töiden jälkeen, onko haittaa jos syö ennen salille menoa protskupatukan?

    • Moikka Johanna,
      Tosi kiva kuulla 🙂 Tottakai voit syödä – koska vain! -E

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta