Kisat lähenee

Minifitness_kesäfiilisOlemme Even kanssa mökillä. Täällä on ihan parasta paitsi tehdä töitä, myös treenata ja rentoutua. Ajattelimme että pystymme keskittymään täällä paremmin ja jauhamaan kisakauden fiiliksiä ja tuntemuksia – niitä ei nimittäin kukaan muu jaksa kuunnella kuin toinen dieettiläinen. Ymmärrys ja tuki alkaa olemaan erityisen tärkeää näin loppumetreillä. Olen saanut ihan mielettömästi kannustusta myös teiltä lukijoilta, iso kiitos siitä kaikille!

Vaikka nyt alkaakin homma molemmilla hieman painamaan, on motivaatio tässä kohtaa se pelin ratkaisija. Kova pääni saa vihdoin käyttöä. Molemmat haluamme tätä, joten vaikka sinne salille ei tässä vaiheessa aina tee mieli mennä, mennään silti. Tavoite kirkkaana mielessä! Tähän saakka homma on ollut itselläni suhteellisen mutkatonta ja helppoa, mutta nyt neljä viikkoa ennen kisoja alkaa jaksaminen kiristymään hieman. Energiatasoja saa hieman hakea, mutta itselläni voimatasot ovat pysyneet todella korkealla. Se kertoo lähinnä siitä että homma luistaa todella hyvin, sillä kroppa kuitenkin kiristyy koko ajan hyvää tahtia. Olen äärimmäisen tyytyväinen tähän astiseen kisakauteeni, pienistä mutkista huolimatta. Treeni pännisi jos joutuisi kiikuttelemaan kahden kilon käsipainoja vellilihaksilla. Pohjatyön merkitystä ei voisi liikaa korostaa. On myös siistiä nähdä itse mitä sieltä tulee pintaan – on siellä onneksi lihastakin, eli turhaan ei olla kyykkäilty. Minifitness_cubus

Minifitness_kesäNälkäkin on tullut viimeisien viikkojen myötä. Sekin on välttämätön paha tässä vaiheessa. En ole stressanut kuntoon pääsemistä, sillä se ei ainakaan edesauta tätä hommaa, vaan stressi voi pahimillaan pysäyttää koko rasvapolton. Siksi myös luonto ja rauhallisuus auttaa kohti tavoitetta, sillä se mikä lievittää ja helpottaa stressiä ja yleistä olotilaa, on jopa tärkeämpää kuin joskus se treeni. Ruokavaliolla ne tulokset tässä vaiheessa tehdään ja sillä että osaa luottaa prosessiin. Pää kylmänä vaan eteenpäin ja hyvällä kisafokuksella. 

Se mitä luulin kisadieetin olevan, ei ole täyttänyt mielikuvaani kuin pieneltä osin. Tai ainut mikä on tainut pitää lopulta paikkaansa on treenaaminen. Muutoin a. en ole kärsinyt jatkuvasta nälästä b. en ole juossut treenaamassa jatkuvasti c. herkkujen ajatteleminen on lopulta todella satunnaista d. en ole tehnyt yhtään aamuaerobista tyhjällä vatsalla vatsa nälästä kiljuen e. houkutuksista ja kekkereistä kieltäytyminen ei ole ollut vaikeaa. 

Olen todella tyytyväinen siitä että viime viikkoisen energiaflopin jälkeen olen ollut todella hyvällä fiiliksellä tämän pienen taantuman jälkeen. Mutta mitä pidemmälle dieettiä vedetään, sen rankemmaksi homma käy. Luonnollisesti. Mutta selvisin helpomalla kuin mihin olin varautunut – ehkä siksi tämä kaikki tuntuikin helpolta ja luonnolliselta. Ehkä kaikki on kiinni omasta asennoitumisesta? Enää 4 viikkoa. BOOMMinifitness_dieetti

Ps. Jos stressi iskee, kannattaa suunnata metsään lenkille tai vaikka keräämään marjoja. Luonto tekee oikeasti ihmeitä meille! Täällä on popsittu puolukoita ja mustikoita ihan tunteella.

Tulettehan kannustamaan kisoihin? <3 -E

eevi

Blogissani kirjoitan itselleni tärkeistä aiheista, kuten treenaamisesta ja terveellisestä ruokavaliosta. Myös koko kehon hyvinvointi, sekä elämän pienet ilot nostavat päätään kirjoituksissani. Tämä blogi on maustettu myös ripauksella huumoria, vaikka paljon vinkkejä ja informaatiota sisältääkin. Tervetuloa seuraamaan positiivista ja tehokasta meininkiä, josta toivon teidän saavan motivaatiota ja inspiraatiota omaan elämäänne!

31 vastausta artikkeliin “Kisat lähenee”

  1. Pakko kyllä kysyä, mitkä kisat ovat siis kyseessä ja pitääkö hommata jotku liput vai onko vapaa pääsy?:) ihan kauhee hinku päästä seuraa jotain fitnesskisoja! Varsinkin sellasia missä sä oot mukana!!

    • Moikka Aino,
      IFBB sivuilta löytyy kaikki infot kisoihin liittyen 🙂 Liput tosiaan pitää hankkia ja kisaan itse Jyväskylän karsinnoissa 19 syyskuuta ja toivottavasti SM-kisoissa Lahdessa 11 lokakuuta. Toivottavasti pääset kannustamaan <3 -E

  2. Ihana lukea blogiasi ja seurata valmistautumista kisoihin. Itse olen mökillä keräämässä voimia syksyyn…ihanat ilmat…ne hellii nyt. Ensi kuussa osallistun ekalle puolimaratonille 😊 täällä juoksin elämäni ensimmäiset 21 kilsaa putkeen ja mikä fiilis. Blogiasi lukiessa tulee mieleen kiitollisuus että on naisia jotka kannustavat ja tsemppaavat muita tekemään itselleen jotain hyvää ja kannustaa liikkumaan. Kiitos Eevi ❤

    • Oi että Minde! Hyvän matkan oot porhaltanut 🙂 Kiitos ihanasta palautteesta myös ja tsempit <3 -E

    • Tavoite on eli toivottavasti 🙂 Täytyy päästä ensin karsinnoista eteenpäin -E

  3. Tsemppiä tuleville viikoille! Oot oikeessa tuosta luonnosta, se rauhottaa ja rentouttaa kummasti. Ja se hiljaisuus mikä sielä vallitsee niin tekee todella hyvää.

  4. Itselläkin ensimmäinen dieetti kohti bikini fitnesstä menossa ja toi sun teksti on kuin mun kirjoittama! Mä olin lähes varma että hyppisin nälästä kiljuen seinille ensimmäisistä viikoiata lähtien, mutta oikeastaan se uupumus on lähes ainut asia… Toki välillä väsyttäää ja melkein itkettää kun katsoo täyttä kalenteria ja miettii missä vaiheessa kerkee edes eväät huomiselle tekeen 😅 ja toisinaan on semmonen sähköjänis että ei dieetistä tietookaan 😊 ASENNE on se joka ratkaisee, halu tehä tätä 😊 tsemppiä loppumeteeille! Rok rok!

    • Kuinka hauskaa Maija 🙂 Samassa veneessä ollaan, ihan loistavaa! Asennetta sinne loppurutistukseen -E

  5. Nyt on pakko kommentoida – ootpa kaunis! Ja toi sun tukka on aivan ihana 🙂 Tsemppiä kisoihin valmistautumiseen!

  6. Isot Tsempit kisoihin !!!! Ja vielä jaksamista kisavalmisteluun 🙂

    milloin ne kisat olikaan ? 🙂

    • Kiitos Ulla <3 Ensimmäiset kisat on 19 syyskuuta ja SM-kisat toivottavasti 11. lokakuuta 😉 -E

  7. Upeat maisemat, upea asenne, upea nainen! 🙂 ja aivan ihanat hiukset! Tsemppiä Eevi loppu diettiin ja kisoihin, asenteesta se ei ainakaan jää kiinni…

  8. Fitnesspäiväkirjojen myötä aloin seurailemaan myös sun blogia ja päätin nyt ensimmäistä kertaa kommentoida. Ihan ekana täytyy sanoa että oot kyllä aivan upea mimmi, mutta ennen sun ulkoista kauneutta pisti kyllä silmään se sisäinen kauneus joka susta pursuaa. Fitnesspäiväkirjoja seuraillessa sun nauru ja elämänasenne sai aina vaan niin hyvällä tuulelle ja niin saa muuten tää sun blogigin. Sun asenne treenejä, ruokaa ja elämää kohtaan on inspiroiva ja huomaa että nautit siitä mitä teet! Maailma tarvitsis kyllä lisää sun kaltaisia ihmisiä!
    ihan hirmusesti tsemiä tuleviin kisoihin ja kaikkeen muuhunkin mihin päätät elämässä ryhtyä:)

    • Voi Sonja – ihan loistavaa että olet löytänyt blogini 🙂 Kiva että myös kommentoit! Itselleni on ihan mieletöntä kuulla tällaista palautetta, sillä näistä saa niin paljon virtaa ja jaksamista itselleenkin Kiitos siis tsempeistä ja kauniista sanoista <3 -E

  9. Ei kyllä pienet vastoinkäymiset ole vaikuttaneet sun kuntoon 🙂 Tosi hyvältä näyttää! Itselläkin on jo kipsin pois saamisesta jo tovi ja treenimotivaatio ihan 100%. Lisäksi kiva huomata, että olen päässyt pahimmasta makean himostani eroon kun kipsi oli jalassa :D. Siitä olen enemmän kuin tyytyväinen. Sun päivitykset kyllä motivoi ja nostaa oikeita asioita esiin. Kovaa treeniä oikealla asenteella, mutta terve järki päässä. 4 viikkoa menee tooosi nopeasti, joten pyri nauttimaan niistä. Mökille vain reenaamaan jos nuttura meinaa liikaa kiristyä 😉

    • Kiitos ihana tsempeistä <3 Ihanaa että tämäkin vastoinkäyminen nosti motivaatiota entisestään – niin siinä usein tuppaa käymään 🙂 Kaikella on merkityksensä..
      -E

  10. Moikka! Ois kivaa lukea, että millainen sun kisadieetti on. (Vai onko se mannyt miulta jossain kohtaa ohi.) Ja miten paljon se on muuttunut tavallisesta ruokavaliostasi?
    🙂 Tsemppiä vaan kisoihin!

  11. Heippa!
    Ihanaa kun sun dieetti on sujunut ilman suurempaa stressiä! Olen ymmärtänyt, että monelle se on tosi koitos kaikkine huonoine puolinensa jotka luettelet. Mua jäi kiinnostamaan tuo aamuaerobinen tyhjällä vatsalla kohta. Et siis tee tyhjällä vatsalla aamuaerobista? Mitä siis syöt ennen aamuaerobista? Uskotko että sillä on merkitystä rasvanpolton kannalta että aerobinen tehdään tyhjällä vatsalla? Joka paikassa kun toitotetaan (varsinkin dieetillä) aamulenkkiä tyhjällä vatsalla tehtäväksi.
    Ihana tukka! 🙂

    • Moikka Sipe,
      No sanoppa muuta 🙂 Ehkä siihen vaikuttaa niin paljon se pohjatyö, toteutustapa ja asenne.
      En tee, ainoastaan hiittejä. Joskus teen niitä aamuisin tyhjään vatsaan ja silloin nautin ennen treeniä BCAA-juomaa.
      Tämä myytti on viimeisimpien tutkimusten varjolla kumottu, eli tällä tyhjällä vatsalla ei ole juuri mitään merkitystä. Kokonaisuus ratkaisee päivän päätteeksi 🙂 Jotkut kokevat sen helpommaksi, joten ihan mikä kullekin sopii. -E

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta