Keho kuntoon ja rasva palamaan!

*Yhteistyössä Nu3

Minifitness_dieetti_rasvanpolttoSyksyn tulon voi tuntea niin ilmaston puolesta, kuin myös treenisalien täyttymisellä – aivan loistavaa tyypit! Nyt on taas hyvää aikaa ryhdistäytyä ja poimia itselleen sopivia vinkkejä virkeämpään oloon ja parempaan olotilaan. Syksyn tullen on ihana aloittaa jotakin uutta ja usein monilla starttaa mahdollisen kesätauon jälkeen treenit ja ruokavaliokin tuntuu kaipaavan kevennystä. Terveellisiä valintoja tehdään ehkä helpommin. 

Kaipaamme ehkä pientä puhdistusta, virkeyttä ja pientä boostia rasvanpoltolle näin tapahtumarikkaan kesän jälkeen. Päätin nostaa muutaman tuotteen, joita itse käytän päivittäin niin ruokavaliossani, kuin myös ihollani.Minifitness_nu3_tuotteet_dieetti

Mahdollisimman tehokasta rasvanpolttoa tukemaan käytän vihreä tee-kapseleita. Vihreä tee on nimittäin paras rasvanpolttoa tehoastava aine, jota on myös tutkittu paljon. Sen käyttö kannattaa aloittaa aina varoen, sillä osan keho voi reagoida siihen varsin voimakkaasti. Muista siis aloittaa aina uusien tuotteiden, erityisesti ”vihreiden tuotteiden” käyttö maltillisesti.

Tämä on kuitenkin turvallinen tuote tukemaan rasvanpolttoa ja saattaa myös piristää. Vihreä tee-kapselit ovat myös edullisia hankkia. Niitä en suosittele käyttämään ympäri vuotta, vaan lähinnä esimerkiksi dieetillä kun kaipaat lisäboostia rasvan palamiselle.Minifitness_vihreää keholle_päivän ohje

Chlorella puhdistaa kehoa voimakkaasti ja on myös mainio proteiinin lähde! Chlorellassa on lisäksi suuri määrä rautaa ja kalsiumia, joten se on varsin monipuolinen kehoa hellivä ja jopa parantava tuote päivittäiseen käyttöön.

Chlorellaa löytyy jauheena ja tabletteina, joten sen voi sekoittaa mihin tahansa nesteeseen, tai lisätä vaikka smoothien sekaan. Kapselit sopivat henkilöille, jotka eivät pidä Chlorellan mausta. Tällöin ne voi huitaista helposti alas veden kera. Annostus kannattaa aloittaa maltillisesti ja nostaa vähitellen. Chlorella ja spirulina ovat hyvin samankaltaisia superfoodeja, mutta Chlorella puhdistaa kehoa voimakkaammin. 

Minifitness_NU3

Matcha on vahvin vihreä tee-valmiste, jota voi juoda niin kylmänä kuin kuumanakin. Kuvassa esiintyvä vispilä ei ole välttämätön, mutta auttaa jauheen sekoittamisessa nesteeseen. Ja onhan se söpö! 

Matchaa voi käyttää esimerkiksi paaston tai puhdistuskuurin aikana, kun tavallinen aamukahvi on pois ruokavaliosta. Se piristää ja virkistää kehoa voimakkaasti. 

Matcha sisältää paljon ravintoaineita, antioksidantteja, kuitua ja klorofylliä. Yksi lasillinen matchaa vastaa 10 lasillista vihreää teetä. Matchan hyvä puoli on myös sen tasainen energiavirtaus, joka kestää 4-6 tuntia. Perinteistä kofeiinipiikkiä ei siis oikeastaan synny, joten se myös rentouttaa virkistämisen lisäksi.Minifitness_Nu3

Magnesium öljy auttaa lihaksia palautumaan treenin rasituksesta ja se imeytyy suoraan kehon hyödynnettäväksi. Tableteissa imeytyminen voi olla heikompaa ja niissäkin imeytymisen määrään/magnesiumin laatuun vaikuttaa mitä magnesium ”osaa” tuote sisältää. Magnesiumoksidi on usein huonoin imeytymisen kannalta. Magnesiumsitraatti ja magnesiumkelaatti ovat taas hyväksi todettuja imeytymisen kannalta. Olen itse todennut öljyn toimivan parhaiten, sillä se imeytyy iholta suoraan kehon hyödynnettäväksi. Kannattaa siis tarkistaa mitä valmistetta itse käyttää!

Magnesium auttaa mm lihaskramppeihin ja suonenvetoihin. Suomalaiset saavat magnesiumia eniten viljavalmisteista, juomista (kahvi ja mineraalivesi), muista kasviksista (peruna, hedelmät, marjat) ja maitovalmisteista. Kuitenkin kovaa ja paljon treenatessa, sekä erityisesti niukemmalla ruokavaliolla on magnesiumlisä todella tärkeä osa mm. palautumista. Itse suosittelen magnesiumlisää kaikille. Magnesiumia ei voi nauttia liikaa, sillä ylimääräinen magnesium poistuu kehosta automaattisesti.

Öljyssä voi olla myös lihaksia lämmittävä vaikutus, joka rentouttaa lihaksia ihanasti iltaisin. Öljyä voi laittaa myös ennen treeniä tai sen jälkeen. 

Boostia syksyn starttiin voit hakea helposti suoraan Nu3-verkkokaupasta! Minifitneksen lukijat saavat nyt –12% alennuksen 7.9 saakka koko valikoimasta. Hyödynnä ostoksilla koodia minifitness

Oikein virkistävää syksyn alkua <3 -E

 

eevi

Blogissani kirjoitan itselleni tärkeistä aiheista, kuten treenaamisesta ja terveellisestä ruokavaliosta. Myös koko kehon hyvinvointi, sekä elämän pienet ilot nostavat päätään kirjoituksissani. Tämä blogi on maustettu myös ripauksella huumoria, vaikka paljon vinkkejä ja informaatiota sisältääkin. Tervetuloa seuraamaan positiivista ja tehokasta meininkiä, josta toivon teidän saavan motivaatiota ja inspiraatiota omaan elämäänne!

28 vastausta artikkeliin “Keho kuntoon ja rasva palamaan!”

  1. Moikka! Sellaista tuosta matchasta haluaisin kysyä, että voiko sitä käyttää muutenkin kun esim. Dieetin tai paaston aikaan? Itse en juo kahvia ja energiatasot ovat hieman alhaalla, voisinko ottaa matchan ihan päivittäiseen käyttöön ? 🙂

    Kiitos vielä ihanasta ja inspiroivasta blogistasi, olet huippu!

    • Moikka Vilma,

      Tottakai voi 🙂 Sitä voi hyödyntää myös esimerkiksi leivonnassa tai ruoan laitossa! Kokeile ihmeessä siis, suosittelen. -E

  2. Moi! Sähän ilmeisesti muutit 17 vuotiaana Helsinkiin opiskelujen vuoksi? Kävitkö siis vuoden lukiota ja vaihdoit amikseen vai kuinka? Onko sulla kokemusta HOAS:in kämpistä vai asuitko yksityisellä? Itsellä muutto opiskelujen vuoksi vuoden päästä ajankohtainen, siksi utelen! 😛

    • Moikka,
      Kävin kaksoistutkintoa muutaman vuoden, Kotkassa ehdin käydä lukiota ja merkonomin tutkintoa vuoden 🙂
      Ei ole kokemusta niistä, mutta ainakin joskus niitä oli vaikea saada. Yksityiseltä löysin kyllä silloin tosi hyvin ihanan pienen asunnon! -E

  3. Heii olisiko tulossa mitään videoita hetkeen? Ne ovat niin parhaita niin olisi kiva jos sinulla olisi aikaa tehdä joskus joku pätkä:)

    • Vitsit Emmi! Haluaisin tehdä niitä kovasti mutta ikävästi tuntuu aikataulut puskevan päälle tällä hetkellä. Teen niitä kyllä heti kun saan kisat purkkiin ja aikataulut rauhoittumaan 🙂 Kiitos toiveesta <3 -E

    • Uskon että on nyt aika kortilla, vähän mietinkin uskallanko laittaa kommenttia videotoiveesta varsinkin nyt ennen kisoja, mutta hyvinhän sen otit:)

      Mutta siten kun ehdit , niin kiva juttu, ne on vaan niin parhaita<3

  4. Noista asunnoista voin sanoa sen verran, että itse olen asunut Helsingissä reilut 2 vuotta, ja aina HOAS:n kämpissä. Ja se, kuinka vaikeaa kämppä on saada, riippuu siitäkin, miten kaukaa muuttaa. Itse muutin pohjanmaalta, ja sain kämpän kahden viikon haulla. Yksityiselle en olisi voinut mennä, koska vuokrat ovat pilvissä ja rahaa oli kuukaudessa käytettävissä se alle tonni. Kämpissä on tosi paljon vaihtelevuutta, itse asun tällä hetkellä hyväkuntoisessa, melko uudessa yksiössä. Alussa asuin solussa, joka oli ihan kohtuullinen ja asuttava sekin. Kaikki kämpät eivät ole hyväkuntoisia, mutta jos on oikeasti esim. hometta, hoasillle voi valittaa ja saada uuden kämpän. Mitä aikaisemmin hakee kämppää, sen paremmat mahdollisuudet sen saamiseen on. Huh, tulipas maratonvastaus 😀

    • Olen kuullut samaa – osa Hoasin asunnoista on tosi hyväkuntoisia 🙂 Kannattaahan niitä ehdottomasti hakea juurikin edullisuuden vuoksi.
      Kiitos kun kerrotte tänne omia kokemuksianne! -E

  5. Moi Eevi!

    Ei liity nyt tähän postaukseen, mutta olisin kiinnostunut saamaan lisää tietoa niistä kisoista, joihin oot menossa. Tai mulla on ehkä mennyt tärkeimmät tiedot ohi. Olisin halukas tulemaan paikanpäälle tsemppaamaan, mutta en oikeen tiedä mistään mitään! Missä ne järjestetään, minä päivänä ja sen sellasta.

    Pakko myös lisätä, että oot ihan huippu tyyppi! Ihailen sun asennetta kaikkeen ja oot niin ihanan positiivinen ja energinen 🙂 Odotan aina uutta postausta ihan innolla!

    • Moikka Anette,
      Voi miten kiva kuulla 🙂 Karsinnat on tosiaan Jyväskylässä 19.syyskuuta, josta täytyy päästä jatkoon SM-kisoihin. Sm-Kisat järjestetään Lahdessa 10-11 lokakuuta ja itse kisaan 11 päivä. Lisää infoa löytyy IFBB:n sivuilta jos haluat katsoa 🙂 Myös liput voi ostaa sieltä löytyvän linkin kautta. Olisi mahtavaa saada teitä kannustamaan paikan päälle <3 Kiitos tsempeistä! -E

  6. Moikka Eevi!
    Tiiätkö yhtään onko kenellekään tullut vielä Watsappiin niitä Sportyfeelin käsilläseisontahaaste -ohjeita? Oon lähettänyt viestin sinne jo pari viikkoa sitten mutta vielä ei ole tullut viestiä…:/ Kun eilenhän oli eka päivä?
    Kiitti jos vastaat! 🙂

    • Moikka Iina,

      Heillä on ollut kuulemma teknisiä ongelmia suuren osallistujamäärän vuoksi, mutta varmasti toimii kaikilla piakoin 🙂
      Lisää infoa löytyy Lidlin Facebook-sivuilta. Osalle viestit ovat menneet perille, osa käsittääkseni odottelee niitä vielä.
      -E

  7. Moikka! Tiedätkö voiko spirulinaa käyttää r-pillereiden kanssa? Netissä ainakin luki että spirulina poistaa lääkeaineita elimistöstä? 😮

    • Tästä en tiedä kyllä 🙂 Kuulostaa kyllä hieman hassulta tuon e-pillereiden osalta, mutta en osaa sanoa -E

  8. Heippa Eevi!
    Tiedätkö onko nuo vihreä tee-kapselit parempi vaihtoehto kuin vihreän teen juominen, jos haluaa kesän turvotusta pois?

  9. Moikka Eevi! Oon heken lukenu sun blogia ja kattonu fitnesspäikirjoja. Oot aivan ihanan aito ilopilleri! Annat kyllä mahdollisesti inspiraatiota blogin avulla ainakin mulle ravintoon ja reeniin! 🙂 Oli pakko pistää tuotteet tilaukseen ja kokeilla! Kuulosti todella hyviltä kun luin sivuilta. 🙂 Ens viikolla menen samaan paikkaan pistämään ripset missä sinä käyt. Kauan kattonu myös sun ripsiä että ne on aivan mahtavat että missä laitat ne 😀 oikein paljon tsemppejä ja voimia kisoihin <3 ja ihanaa syksyn jatkoa!

    • Moikka Oona,
      Kiitos piristävästä palautteesta <3 Mahtavaa että sait vinkkejä täältä itsellesi. Kiitos myös tsempeistä, ihanaa syksyä myös sinne! -E

  10. Moi,
    Ihanaa kun sun kautta saa näitä Nu3 alekoodeja 🙂 huippujuttu kun olin taas aikeissa tilata, nyt saa taas hiukan halvemmalla!
    Tsemppiä kisoihin! 🙂

  11. Voi hitsi miten paljon kehitystä sinulla on tapahtunut kisoja ajatellen! 🙂 Olet ilmoittautunut myös Oulun karsintoihin ja vaikka toivonkin, että saisit 19. päivä heittämällä paikan Lahteen, niin tahtoisin kyllä nähdä sinut livenä lavalla Oulussa, sillä olen Oulun karsintoja menossa seuraamaan. Lahteen kun on ”hieman” pidempi matka sitten tulla katsomaan 😀

    Blogiasi on mukava seurata, sillä ne ovat täyttä asiaa ja huokuvat positiivista energiaa. Pienenä kehitysehdotuksena kuitenkin sanon seuraavaa: varsinkin tässä päivityksessä jäi häiritsemään nyt se, että selvästi olet tutkinut magnesiumin vaikutuksia ja ottanut selvää magnesiumin lähteistä, eivätkä nämä asiat ole itsesi keksimiä. Tällöin olisi ihan hyvä mainita se alkuperäinen lähde, mistä nämä tiedot olet hankkinut. En tarkoita, että plagioisit, mutta tämä lisäisi luotettavuuttasi myös näiden kivennäisaineiden ynnä muiden suosittelijana. Kunhan ehdotan vain 🙂

    Toivotan sinulle paljon onnea ja tsemppejä karsintoihin! 🙂

    • Moikka,
      Kiitos super paljon! <3 haha ihana. Toivotaan että Jyväskylästä mennään mutta Ouluun tullaan jos tarve.
      Hyvä ehdotus, kiitos siitä. -E

  12. Moikka! Innostuin noista vihreä tee-kapseleista. Katsoin, niin suositeltu päiväannos oli 1 kpl aterian yhteydessä. Tuossa tekstissä suosittelet isompaa määrää. Kannattaako/voiko annostusta siis ylittää?

    • Moikka Sanna,
      Oikeastaan riipppuu ihan omasta toleranssista – 1 kpl on hyvä aloittaa ainakin! Sitä voi tarpeen tullen sitten nostaa ja toisen nauttia esimerkiksi ennen treeniä 🙂 -E

  13. Tarvitseeko aloittelijan heti käyttää paljon lisäravinteita vai mistä on hyvä lähteä liikkeelle? 🙂 Ps oot tosi kaunis! Onkos sulle ripsienpidennyksetkin kun näyttävät niin upeilta!

    • Moikka,

      Katsoppa uusin kirjoitukseni lisäravinteista 🙂 Siinä lukee hyviä vinkkejä! On ripset, ne on niin kovin helpot -E

  14. Moikka! 🙂
    Mietin tuota magnesium öljyn käyttöä. Vähän aikaa sitten heräsin öisin pohkeen suonenvetoon, onneksi nyt ei ole ollut tuota enää! Ja jumpalla käydessäni on esiintynyt takareisien kramppaamista, niin tuo öljy varmaan auttaisi? En ole kokeillut edes kapseleita aiemmin, niin miten tuota öljyä käytetään ja mistä sitä voisi ostaa? Kiitos jo etukäteen Eevi! 😊

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 1
Tykkää jutusta