Maailman parhaan pannukakun salaisuus

Minifitness_reseptit_maistuva pannukakkuTerkkuja täältä meikäläisen keittiöstä. Kehitinpä tässä eräs ilta heittämällä yhden parhaista proteiini-resepteistäni sitten ikinä. Reseptin salaisuus piilee proteiinijauheessa, joten tähän makuelämykseen ei mitä vain jauhoa kannata söhlätä. Tämä seos maistuu nimittäin jo ihan itsessäänkin taikinalta, mutta siitä taikoo myös yhtälailla maailman parhaan pannukakun tai halutessaan lettuja. Tätä saa nauttia vaikka joka päivä!

Dieetti ei voisi olla helpompaa kunhan saan pitää tuon rakkaan banaanin – se antaa nimittäin vaihtoehtoja niin paljon. Kosteus, koostumus ja maku ovat proteiinilla valmistetuissa pannareissa ja letuissa tärkeimpiä ominaisuuksia – tästä löydät varmasti ne kaikki! Minifitness_Voimaruoka_1kookosöljy

Minifitneksen Kultaiset Pannarit

Gluteeniton/Laktoositon

(valmistusaika 2 minuuttia, kypsymisaika uunissa n. 10 minuuttia, pannulla 2 minuuttia)

40 Kaurahiutaleita

30 g Proteiinijauhetta 

1 Banaani

0,5-1 dl Vettä tai Alpron mantelimaitoa/Alpron kookosjuomaa 

7 g Kookosöljyä halutessasi

Ripaus suolaa

Laita ainekset blenderiin ja paista pannulla tilkassa kookosöljyä muutama minuutti, tai kypsennä uunin keskitasolla n.10 minuuttia kunnes pinta on kauniin ruskea. Mausta esimerkiksi marjoilla, piltillä tai kookoslastuilla! Taikina on mielettömän hyvää myös smoothiena nautittuna. Kevyttä, mutta silti niin hyvää!Minifitness_pannukakkuresepti_proteiini_terveellinen

Minifitness_proteiinipannari_kostea koostumus

Tiedän kuinka tuskaista erilaisia proteiinijauhoja on kahlata läpi ja hyvää saattaa olla vaikea löytää. Omia suosituksiani on kyselty paljon ja tässä niistä muutama – ne toimivat tähän kyseiseen reseptiin todella hyvin! Leipomuksia taikoessa makua ja koostumusta, sekä tottakai myös täydellisiä ravintoarvoja metsästäessä proteiinijauho on tärkeässä osassa onnistumista – siksi kokeilusi ovat saattaneet maistua lähinnä pahvilta. Laadusta kannattaa tässäkin tapauksessa usein maksaa hieman, sen jos jonkun olen vuosien saatossa oppinut.

Muutamat lempparini ovat BioTech USA:n suklaa, vanilija, kookos ja banaani. Iso Whey Zero heraproteiini-isolaatti on täysin laktoositon proteiini ja se on valmistettu puhtainta mahdollista CFM menetelmää käyttäen. Iso Whey Zero sisältää äärimmäisen korkean biologisen arvon omaavan heraproteiini-isolaatin, ilman rasvoja ja hiilihydraatteja. Tämä proteiinilisä on siis täysin laktoositon, gluteeniton ja aspartaamiton. Maku ja koostumus ovat mielestäni yksi parhaimmista. Herkkävatsaisena valikoin käyttämäni Wheyn tarkasti ja tämä on yksi harvoista, jonka nauttimisesta ei tule vatsan kanssa mitään ongelmia.Minifitness_heraproteiini_laadukas_suosikit

Itselleni uusin (ja paras) tuttavuus on M-Nutritionin HydroISO valkosuklaa-hasselpähkinä, joka tarttui käteeni Fitness-viikonlopulta. Siinä vähän vahingossa Lindan purkki jäi meikäläisen kassiin ja huutaa jo lähes tyhyjyyttään. HydroISO edustaa markkinoiden korkealuokkaisinta heraproteiinivalmistetta. HydroISO on ristivirtaukseen perustuvalla mikrosuodatuksella (CFM) puhdistettua heraproteiini-isolaattia, joten sen proteiinipitoisuus on erittäin korkea (n. 90%). HydroISO on lisäksi entsymaattisesti hydrolysoitu eli esipilkottu, joten elimistö hyödyntää sitä erittäin nopeasti ja tehokkaasti (lähde Manninen)

Sanotaan yhdessä ei tekosyille, sillä herkuttelu ei ole koskaan ollut helpompaa! Terveelliset herkut saavat huonostakin päivästä paremman, kokeile vaikka <3 -EMinifitness_proteiinipannukakkuMinifitness_parhaat proteiiniherkut

eevi

Blogissani kirjoitan itselleni tärkeistä aiheista, kuten treenaamisesta ja terveellisestä ruokavaliosta. Myös koko kehon hyvinvointi, sekä elämän pienet ilot nostavat päätään kirjoituksissani. Tämä blogi on maustettu myös ripauksella huumoria, vaikka paljon vinkkejä ja informaatiota sisältääkin. Tervetuloa seuraamaan positiivista ja tehokasta meininkiä, josta toivon teidän saavan motivaatiota ja inspiraatiota omaan elämäänne!

29 vastausta artikkeliin “Maailman parhaan pannukakun salaisuus”

  1. Oi että kuulostaapa (ja näyttää!) ihanalle! Pakko pistää kokeiluun heti tänään illalla! 🙂
    Onko nuo marjat suomuuraimia? Mistä olet saanut niitä käsiisi? 🙂

  2. Jes! Kerrankin kananmunaton proteiinipannariohje, tätä pitää kokeilla 🙂 Olen tosi allerginen kananmunalle…

  3. Ite oon kanssa yrittäny väkertää miljoonia kertoja prodelettuja. Lopputulos on ollut ihan ok mutta vika tosiaan on tainnut olla siinä jauhossa. Mukava kuulla noista paremman makuisista protskujauhoista, koska ei todellakaan jaksais jokaista purkkia maistaa ja kokeilla. Fitnessgurun oma on kuulema myös aika hyvänmakuista 🙂 Hyvä vinkki siis tässä, kiitti 🙂

    • Mulla on fitnessgurun kiivi- jogurtti ja minttusuklaa prodeja ja tohon kiiviin kesti kyllä hetken tottua… Maistuu veteen sekoitettuna huomattavasti miellyttävämmälle kun maitoon. En on viittiny avata viellä tota suklaata, mut toivon että on ihanaa <3

  4. Mua säälittää sun puolustus rintoja ja lajia kohtaan. Etkö tajua, että blogia tehdessä tulee myös lokaa päälle, kun kaikki ei ole sun kanssa samaa mieltä. Munkin mielestä te fitnesstyypit olette karsean näköisiä tuon rusketuksen ja pikkubikineiden kanssa. Niin epäaitoja, että turha väittää sen olevan aitoa. Mun mielestä rintojen suurennus ei ole paha mutta tuo laji ja kuinka te kisoissa olette maalattuja karmean värisiksi ja nuo asennot, on suorastaan oksettavaa. Lopeta se puolustelu ja selittely. Ketään ei kiinnosta, kuj ne on jokaisen mielipiteitä, niin naurunalaiseksi itsesi vain teet selittelemällä. Olit joskus kaunis, nyt et enää aitoa lähelläkään. Get real!

    • Jos ketään ei kiinnosta niin miksi jaksat edes vaivautua jakamaan yltiönegatiivisen kommenttisi tänne? Jokaisella on oikeus mielipiteensä, tottahan toki, mutta mielestäni negatiivisetkin asiat voi sitten esittää rakentavasti eikä tähän tyyliin. Monesti on täällä blogissa kerrottu että se kisalava on yksi pieni osa koko hommaa, tässä on kyse kuitenkin lähtökohtaisesti elämäntyylistä jota ainakin itse ihailen kovasti. Tästä tyypistä löytyy sisua, itsekuria, sinnikkyyttä, jaksamista, positiivisuutta, ideoita ja niiden jakamista, asiantuntevuutta ja ties mitä jonka takia ainakin itse tänne palaan joka päivä lukemaan uusia juttuja. En minäkään pidä siitä miltä kisalavalla näytetään, mutta en kiinnitä siihen huomiotani vaan kaikkeen siihen mikä tapahtuu siellä kisojen ulkopuolella.

    • Ja mitenköhän kommenttisi nyt liittyy postauksen aiheeseen? Kokeilit ohjetta etkä tykänny?

  5. Oi ihanaa! Kokeiluun menee. Multa löytyy Warrior blend raw vegan protein jauhetta vaniljan makuisena. Toivottavasti toimii sillä 🙂

  6. Mä kokeilin näitä heti ja voin kertop ettei mun protskujauhot vissii sovi leipomisee :”d palo pohjaan vissiin kymmenessä minuutissa ja tulos näytti ihan ulosteelta. Minttusuklaa banaani letut oli kuvitelmissa vähän maukkaanpi vaihtoehto :D. ”Leivontaan soveltuvat proteiinijauhot ne sanoivat”

  7. Tätä on kyllä pakko viikonloppuna testata, kerrankin munaton vaihtoehto 👍 Double rich chocolate whey-80 toimii ainakin rahkan seassa banaanin kanssa, joten toivotaan ettei petä tässäkään 😊

    • Mulla on hydro isoa, mutta eri maku. Pitänee kokeilla. Nuo M-nutritionin tuotteet on todella hyviä, esim Pro meal -ateriankorvike. Nämä ovat tämän syksyn todellinen löytö. Niitä saa Mannisen verkkokaupasta.

  8. Toivoin, et sun edellinen postaus hiljentäisi ikävästi kommentoivat tyypit. Mun käy sua sääliks, koska heti sun viime postauksen jälkeen juttua on riepoteltu ties missä:( Kyse on kuiteski vaan rinnoista, jotka kuitenkin sattuu olemaan aika henkilökohtainen juttu.

    Tietenkin olet esillä, koska bloggaat ja kisaat, mut sillonkin haukkujien kannattaisi muistaa pari asiaa. Ensinnäkin kukaan ei pakota lukemaan sun blogia/seuraamaan sua instassa tms. ja niin ei kannata tehdä, jos ei sun jutut tai bikini fitness kiinnosta. Eiks ärsyyntyminen vie vaan energiaa :). Jokaisen kannattaa seurata ja tehdä niitä asioita, jotka itseä kiinnostavat. Toiseksi jos haluaa antaa RAKENTAVAA kritiikkiä blogeissa kannattaa se antaa asioista, jotka eivät kohdistu henkilökohtaisesti arvosteltavaan tai blogin ulkopuolisiin asioihin. Moni täällä on haukkunut sua täällä esim. epäaidoksi. Mun käsityksen mukaan sä kirjoitat fitneksestä, siihen liittyvästä ja vähän muustakin, mutta et sun persoonallisuudesta. Sen arvostelu ei siis kuulu mun mielestä tänne eikä sun ulkonäöllään.

    Tsemppiä sulle treenaamiseen ja tuleviin kisoihin. Itsekin olen kiinnostunut bikini fitneksestä ja kisaamisesta, mutta kilpailuissa menestymiseen vaadittava vartalotyyppi ei tällä hetkellä sovi muiden rakkaiden liikuntaharrastusteni kanssa yhteen eikä juuri nyt vastaa sellaista kehotyyppiä, jonka haluan itselleni. Ehkä parin vuoden päästä.

  9. Moi!
    Osaatko sanoa miksi monessa fitnessblogissa ruokapostauksissa suositaan kookosöljyä? Kun eikös se ole rasvoista epäterveellisintä, lähestulkoon pelkästään kovia rasvoja sisältävä tuote?

    • Ruokavalio on pitkälti kokonaisuus. Mikäli rasvat on ruokavaliossa tasapainossa, kookosöljykään ei ole epäterveellistä. Ei ne tyydyttyneet rasvat ole niin epäterveellisiä kuin annetaan ymmärtää, eikä yksistään tuki suonia, vaan siihen tarvitaan myös muita epäterveellisiä elämäntapoja (liikkumattomuus, liiallinen sokerin ja muiden puhdistettujen hiilihydraattien määrä ruokavaliossa, liian vähän ravinteita etc.)

  10. Ei kananmunaa! Kiitos!!! En ole koskaan näitä päässyt maistamaan, koska ohjeissa on aina munaa, allerginen kun olen. Tänään kokeiluun!!! Kiitos <3

  11. Hey, nyt tyhmä kysymys, mutta siis minkä makuista protskujauhetta olet käyttänyt just näihin pannareihin?(En tiedä pitäskö asian selvitä tästä postauksesta mutta itse en vaan tajua :D)Kiitos jos ehdit vastata, vaikuttaa nimittäin tosi hyvältä, mutta juurikin se on ollut itselläni aina ongelma näissä että käytetäänkö maustamatonta vai jonkun makuista vai mitä 😀 Kiitos Eevi kun olet olemassa ja olet just sellanen kun olet <3 Huippu tyyppi <3

  12. Tätä blogia on mielenkiintoista lukea, vaikka oma elämäntyylini eroaa susta paljon. Itsekin urheilen erittäin paljon, mutta en ole kovin ankara ruokavalion suhteen vaikka pääasiassa terveellisesti syönkin. Yks negatiivinen asia, mikä on ilmennyt näiden fitnessblogien myötä on, että herkuttelusta on tullut jotenkin epänormaalia ja yltiöterveellisestä ruuasta normaalia. On tärkeää, että kerrotte myös siitä, että tuo teidän ruokavalio on vain teille, eikä muilla tarvitse tuommoista noudattaa. Mulle maailman paras pannukakku sisältää rasvaa, sokeria ja vehnäjauhoja (apua mitä myrkkyjä :D). Nuorille tulee helposti sellainen kuva, että tuollaiset terveys”herkut” ovat vain sallittuja ja todellisuudentaju häviää.
    Enkä tarkoita että terveellisissä herkuista olis mitään pahaa. Terve suhtautuminen herkutteluun tuntuu olevan ihmisillä nykyään vähän kadoksissa.

  13. Tätä blogia on mielenkiintoista lukea, vaikka oma elämäntyylini eroaa susta paljon. Itsekin urheilen erittäin paljon, mutta en ole kovin ankara ruokavalion suhteen vaikka pääasiassa terveellisesti syönkin. Yks negatiivinen asia, mikä on ilmennyt näiden fitnessblogien myötä on, että herkuttelusta on tullut jotenkin epänormaalia ja yltiöterveellisestä ruuasta normaalia. On tärkeää, että kerrotte myös siitä, että tuo teidän ruokavalio on vain teille, eikä muilla tarvitse tuommoista noudattaa. Mulle maailman paras pannukakku sisältää rasvaa, sokeria ja vehnäjauhoja (apua mitä myrkkyjä :D). Nuorille tulee helposti sellainen kuva, että tuollaiset terveys”herkut” ovat vain sallittuja ja todellisuudentaju häviää.
    Enkä tarkoita että terveellisissä herkuista olis mitään pahaa. Terve suhtautuminen herkutteluun tuntuu olevan ihmisillä nykyään vähän kadoksissa.

  14. Täältäkin iso peukku kananmunattomuudesta, vihdoin hyvältä vaikuttava terveellinen ohje ilman sporttaavan allegikonkin mieleen! 🙂

  15. Kokeilin näitä tänään aamulla, Ihan super hyvää! Protskujauheena mulla käytössä Biotechin Iso Whey Zero cookies&cream ja toimii!

  16. Moi!

    Minkälaista voimaruokaa suosittelelisit 17 vuotiaalle paljon urheilevalle tytölle?
    Sulla on tosi mukava ja ihana blogi:)

  17. Oletko kokeillut sportlifen whey100? Mietin vain, kun sanoit, että tässä mainitsemasi whey sopii herkkävatsaisille. Ja olin itse suunnitellut ostavani sportlifen whey100, mutta ainakin sportlifen pudding aiheutti hirveän vatsakivun. Mietin siis vain, että mikä olisi kannattavin vaihtoehto 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta