FITNESS PACK – FLIGHT MODE

*Kaupallinen yhteistyö BeliziaMinifitness_fitnesspack

Tiedättekö sen fiiliksen kun tajuaa koneessa jotain tärkeää unohtuneen kotiin? Olen tässä viime vuosina päässyt matkustelemaan sen verran paljon, että olen harjaantunut tässä matkalaukkujen pakkaamisessa aika kivasti. Nyt tämä hetkellisesti lamaannuttava fiilis yllättää minut enää harvoin. Erityisen opettevainen fitness-elämäntyylin kannalta oli MM-kisamatka, jossa nousi esiin paljon ruokavalioon liittyviä juttuja. Mitä saa ottaa käsimatkatavaroihin ja mitä tulee laittaa ruumaan? Entä miten ihmeessä sen ruuan saa pidettyä kylmänä koko pitkän lennon? Lomamatkat on kyllä astetta helpompia!

Käsimatkatavaroissa kulkee kuitenkin aina tietyt suosikit, joista ei voi luopua. Niillä on joko a. viihdyttämistarkoitus b. mukavuustarkoitus tai c. selviytymistarkoitus. Tässä listaa mitä sinne käsimatkatavaroihin voi pakata ja mitä lennolla kannattaa muistaa.Minifitness_carryonmusthaves

FITNESS PACK

  • Minigrippeihin voi pakata kaurahiutaleet, vitamiinit ja viherjauheet. Pitkällä lennolla kannattaa muistaa ylläpitää mahdollisimman normaalia rytmiä syömisen ja veden juonnin osalta
  • Erityisruokavalioon vedoten voit ottaa käsimatkatavaroihin myös hedelmäsoseita. Niitä voi hyödyntää puurossa tai riisikakun päällä. Banaani on löytynyt aivan liian usein liiskaantuneena kassin pohjalta…
  • Pidä aina mukana ruokaa. Tämä menee suoraan selviytymiskategoriaan! Herajauheet, proteiinipatukat, riisikakut, leikkeleet, miniporkkanat, tomaattirasia, marjat ja kovat hedelmät ovat helppoja ja vaivattomia vaihtoehtoja. Ne säilyvät myös pidemmillä lennoilla hyvin!
  • Jos kanafileet ja jauhelihat on pakko saada mukaan, voi ne pakastaa etukäteen ja laittaa minigrippeihin. Niin niitä voi ihanasti nauttia suoraan pussista – mega gourmee! 
  • Turvotus ei ole koskaan kivaa erityisesti jos kyseessä on bikiniloma! Vähiten turvotusta kertyy selkeästi silloin jos on mahdollisuus päästä vaaka-asentoon jatkuvan istumisen sijasta. Jos lennolla on tilaa (tai olet ruhtinaallisesti businessluokassa), kannattaa tila hyödyntää
  • Muista lentojumppa! Venytykset ja kyykkypumppaukset ovat hyviä liikkeitä. Penkistä kannattaa nousta kerran tunnissa jaloittelemaan. Voit verrytellä koko kehoa helposti seisoma-asennossa
  • Jos pakarat on istumisesta tulessa, tai selkä juntturassa, kannattaa lennolle pakata mukaan pieni ja kätevä lacrosse pallo. Sillä voi rullata selkää helposti penkissä istuen ja erityisen tehokas se on seisten tehtävässä jalkapohjan rullauksessa. Sijoita pallo jalkapohjan alle ja siirrä painoa rullattavalle jalalle. Tunnet tehon nopeasti!
  • Kompressiosukat on ehdoton juttu niin turvotuksen estämiseen, kuin ihan terveydenkin kannalta. Mm veritulpanriski vähenee, jolle lentäminen saattaa erityisesti altistaa. Sukat tehostavat verenkiertoa ja ehkäisevät myös väsymystä ja erityisesti jalkojen turpoamista
  • Varaa riittävästi vettä lennolle! Veden juonti korostuu lennon aikana, joten ramppaa vessassa mieluummin liian tiuhaan kuin liian vähän. Olosi on virkeämpi määränpäässä ja nestekierto toimii! Lennoilla on usein säännöstelty myös veden määrä, joten jos kone on täynnä, ei lentoemänniltä paljon muutamaa desiä enempää vettä heru
  • Korvatulpat ja kauneuslappu silmien eteen takaa hyvät unet! Myös melatoniinia voi varata lennolle, jos olet huonouninen
  • Hyvä kirja tai lehti, joka nostattaa mielialaa on aina ehdoton jokaisella matkalla
  • Kuulokkeet. Lentokoneen kuulokkeet ovat niin huonoja, ettei kunnon leffaelämystä voi saada millään aikaiseksi näillä vempeleillä. Omat kuulokkeet usein myös blokkaavat hyvin taustahälyä ja voit uppoutua kokonaan omaan maailmaasi
  • Jos pakkaat mukaasi ruokailuvälineitä, muista että lennolle ei saa viedä teräaseita – kyllä, myös haarukka tai lusikka lasketaan sellaiseksi! Pakkaa siis mukaan muoviset välineet, niin vältyt nooteilta ja kotona ei yllätä välinekato
  • Huulirasva, kosteusrasva ja kosteutussuihke menevät mukavuuskategoriaan. Lennolla kuivuu ihan kaikki, joten nämä ovat jokaisen naisen pakolliset kauneusvälineet
  • Sheikkeri! Sen saa aina täytettyä vedellä lentokentällä ja siihen saa kätevästi sujautettua hätävarana herajauheet
  • Villasukat ja puuvillakaulahuivi. Aina on kylmä! Kaulahuivi toimii myös peittona ja määränpäässä vaikka bikinien päällä sharonkina
  • Niskatyyyny. Jos on istuttava, ei kuola pääse valumaan viereissä istuvan olkapäälle. Jos luksus yllättää ja pääset makuuasentoon, toimii tämä ihanasti tyynynä
  • Ehkä tärkein; pue joustavat tai löysät housut. Trikoot eivät ole aina mukavat, jos resori pääsee puristamaan. Löysä paita on myös ehdoton! Jos sää muuttuu määränpäässä paljonkin, toimii kerrospukeutuminen loistavasti. Neuleen voi sitoa lanteille ja vetäistä päälle tarvittaessa. Liiveissä suosin rentoja kevyen tuen antavia urheiluliivejä. Kenkänä ehdottomasti lenkkarit! Minifitness_flighttime_samsonite_neopulse

Astetta mukavamman matkustamisesta tekee sopivan kokoiset matkalaukut. Nämä upeat Samsoniten Neopulse Spinner matkalaukut ovat tilavuuden lisäksi ihan super kevyet – matkalaukun sisältö nimittäin hipoo aina poikkeuksetta maximi rajoituksia. Uusien laukkujen kanssa pitkin lentokenttää pyöriminen (ja joskus juokseminen) oli astetta kätevämpää, kiitos 360 astetta kääntyvien pyörien! Laukut kääntyvät tiukkienkin mutkien yllättäessä varsin ketterästi. Myös mukulakivet ja hiekoitettu tie jäivät kakkoseksi.

Onneksi nykyään ei tarvitse pelätä että se oma laukku saapuisi hihnalta räjähtäneenä. Muistan kuinka vielä muutamia vuosia sitten laukut sai köyttää turvanarulla ihan vain varmuuden vuoksi jotta välttyisi pikkuhousujen ja muun kivan sälän keräämiseltä silmäparien ihmetellessä ympärillä. Näissä nykyajan vempeleissä ei paljon kolhut tunnu tai näy! minifitness_matkustaminen

Käsimatkatavaralaukussa kulkee kamerat, läppärit ja muut isommat tarvikkeet. Lennolle voi tämän lisäksi ottaa käsilaukun tai repun, jonka hyödynnän myös aina mahdollisimman hyvin (eli isosti). Käsilaukkuun kannattaa pakata passi, rahat, puhelin ja muut akuutisti lennolla tarvittavat Fitness packin välineet. Kukaan ei halua tukkia kulkuväylää kun toinen etsii eväitään ja sukkiaan heti koneeseen päästyään…

Belizian lukijakilpailussa arpaonni suosi nimimerkkiä Joliel – Onnea huikeasta palkinnosta! Kiitos kaikille monipuolisista pakkausvinkeistä, niitä tuli kokonainen läjä! Varmasti monelle meistä tuli uusia ahaa-elämyksiä näistä vinkeistänne<3 Nyt teillä lukijoilla on mahdollisuus hyödyntää alennuskoodia Belizian verkkokaupassa. Etukoodilla Eevi10 saat -10% alennusta valitsemastasi tuotteesta. Matkakuume nousuun!

Be active -E 

IHANNEVARTALO

Minifitness_tasapainossaMiltä tuntuu 5 kiloa painavampi keho? Inhottavalta ja ahdistavalta? Ei vaan terveeltä, vahvalta ja itsevarmalta. Kisakunnosta on tultu hiljalleen takaisin normaalipainoon ja paperin ohut iho on saanut hieman pehmeää lämmikettä. Rasvaa, kyllä kiitos! Elämäni on ollut kaikkea muuta kuin tiukkaa dieetin noudattamista viimeisen kuukauden. Meidän jokaisen kuuluu höllätä otettaan joskus, eikä elämän kuulu olla aina täysin kontrollissa. Joskus sen irti päästäminen saattaa tuntua jopa pahalta – tunnistan tästä itseni vielä muutamia kuukausia sitten. Nyt olen opetellut kuinka käsijarrulla ja kaasulla voi leikkiä! 

Kun oma keho on viilattu ”parhaaseen mahdolliseen kondikseen”, voi sen muutokset olla varsin rankkoja omalle pääkopalle, erityisesti jos asiaa ei osaa käsitellä ja toteuttaa oikein. Keho alkaa vaatimaan omaansa takaisin – luonnollista rasvaa. Sieltä kisapainosta on tultu rauhallisesti takaisin syystä – kyseessä on ollut kuitenkin se tärkein, hyvinvointini. Siellä kisakireänä olleena voin kuitenkin todeta, että pidän ulkomuodostani nyt enemmän. Mikä on lopulta se paras mahdollinen kunto ja kuka sen määrittää?Minifitness_ihannevartalo2

Mitäpä jos sanoisin sinulle, että sitä rasvattomaa kisakuntoa ei kannata ihailla. Muuttaisiko se sinun ajatusmaailmaasi ja tavoittelemaasi unelmavartaloa? Fitti on kaikkea muuta kuin rasvaton. Silloin ei nimittäin kyykätä ennätyksiä tai olla muutenkaan se kaikkein välkyin versio itsestään. Silloin olet itseasiassa heikoimmillasi, ihan jokaisella tavalla. Kuka haluaisi olla heikoin versio itsestään?

Olen ollut vuosien saatossa vain eri versio itsestäni – jossakin versiossa viihdyn paremmin kuin toisessa. Sanoisinkin nyt, että valitse se sinun paras versio itsestäsi. Se löytyy kyllä. Kun sen on löytänyt, sen tuntee.Minifitness_hyvaksy kehosi

Minun paras versioni on tässä ja nyt. Se on tunne että olen vahva, kehoni voi hyvin ja viihdyn siinä läpikotaisin. Kun elää oman arvomaailman mukaan ja toteuttaa asioita sen puitteissa, ei voi kuin olla tyytyväinen. Siinä seisoo sinun ihannevartalosi juuri tänään.

Ps. Vielä mahtuu mukaan ensi viikon maanantaina 1.2.2016 starttaavaan Fitness Warrior-ryhmään! Jos kaipaat haastetta ja muutosta omiin treeneihisi, on sitä nyt todella tarjolla! Valmennus tulee olemaan jokaiselle sopiva kuntoon tai ikään katsomatta, sillä sinä itse haastat itsesi onnistumaan. Treeneissä tulemme hyödyntämään monipuolisesti TRX-nauhoja, kahvakuulia, käsipainoja, kelkkaa, köysiä ja kehonpainoa. Treenaaminen ei koskaan ole ollut hauskempaa, joten lähde siis mukaan maailman ensimmäiseen Fitness Warrior-tiimiin! Paikan treeneihin voit varata ennakkomaksulla ja kurssin voi maksaa erissä. Lisää infoa kurssista löydät täältä.