VINKIT STRESSIN LIEVITYKSEEN JA UNIHÄIRIÖIHIN

Minifitness_hyvaaamu_unijastressiTämä kevät ja kesä eivät ole olleet itselleni ihan sitä parasta aikaa ainakaan unen ja stressittömyyden puolesta. Yksityiselämässäni on tapahtunut todella paljon ja jyrinää tuntuu olevan enemmän kuin koskaan. Kun yksi asia rauhoittuu tulee toinen. Joskus elämä vain on sellaista ja täytyykin muistaa, että huonon ajanjakson jälkeen tulee aina hyvää! Sade ei kestä loputtomiin.

Nyt omassa elämässäni paistaa poutasää ja ajattelinkin avata teille hieman mitkä kaksi isointa hyvinvoinnin avaintekijää ovat saaneet minut voimaan näin paljon paremmin! Lähdetäänkö liikkeelle vaikka siitä unettomuudesta ja stressistä, jotka saattavat vaivata elämän heitellessä puolelta toiselle.

Olin aivan pulassa, sillä tuntui että viikossa oli vain muutama hyvä 8 tuntinen yö ja useimpina aamuina tuntui siltä kuin olisin jäänyt junan alle. Unettomuus alkoi painamaan kehossa. Jaksaminen, muisti, energiatasot, sosiaalisuus ja palautuminen kärsivät todella pahasti. Treenit olivat takkuisia ja huomasin että nukkumaanmeno alkoi jopa pelottamaan – mitä jos en taaskaan nuku?

En kokenut olevani mitenkään kovin stressaantunut, vaikka vaikeita asioita olikin käsiteltävänäni yksi sun toinenkin. Stressi jää kuitenkin kehoni sisälle, halusin sitä sinne tai en – siksi sitä on joskus myös hankala ymmärtää. Stressiin auttaa asioiden käsittely, mutta se ei pelkästään riitä. Se saattaa vain pahentaa ongelmia, varsinkin kun siihen yhdistyy unettomuus. Millä sain tämän kuriin? Tässä muutamia kovia vinkkejä unettomuuteen ja stressiin.Minifitness_stressinlievitykseen_superfooditMinifitness_puhdistamo_ruusujuuriuute

  • Neurosonic-patja Neurosonic-patja tuottaa matalataajuusvärähtelyä, jolla korjataan stressin aiheuttamaa epätasapainoa. Se muistuttaa minusta basson liikehdintää pintaa vasten. Värähtely on tehokasta ja sen korjaava vaikutus on välitön ja kokonaisvaltainen. Kaikki perustuu siis liikkeeseen, värähtelyyn, kuten kehonkin toiminnat. Tämä muistuttaa minusta paljon sitä pienen lapsen rauhoittumista hiljalleen heijaavissa rattaissa. Rentoutuminen on taattu ja itse sain todella suuren avun omiin uniongelmiini ja ylivirittyneeseen olotilaan. Lisää infoa löydät täältä
  • Reishiuute, Ruusujuuriuute ja Ashwagandha-superfoodit auttavat kaikki stressinhallinnassa. Ruusujuuriuute auttaa henkiseen jaksamiseen, stressinsietoon ja ahdistukseen. Kliinisesti tutkittu Ashwagandha-uutejauhe kasvattaa stressinsietokykyä sekä auttaa lyhyt- ja pitkäkestoiseen muistiin. Sillä on myös hyviä vaikutuksia energiatasoihin, testosteronin tuotantoon ja vahvaan immuniteettiin. Reishiuute on taas loistava niin aamuin kuin illoinkin nautittavaksi esimerkiksi veteen tai smoothieen sekoitettuna. Se auttaa ehkäisemään stressiä, parantaa henkistä suorituskykyä sekä parantaa immuunijärjestelmän toimintaa.  Reishillä on myös adaptogeeninen vaikutus, sillä se tasapainottaa kehomme toimintoja monipuolisesti. Se auttaakin saamaan unen päästä kiinni ja parantaa myös unenlaatua. Reishi ei kuitenkaan väsytä eikä piristä, vaan tasapainottaa kehoa
  • L-Teaniini, Fosfoseriini ja Magnesium. L-Teaniini vaikuttaa mm. uneen ja rentoutumiseen ja fosfoseriini auttaa taas niiden kortisolitasojen (stressihormoni) laskemiseen. L-teaniinia voi käyttää myös kahvin tai vihreän teen kanssa ja se sopii hyvin myös keskittymistä vaativiin tehtäviin. Fosfoseriini voi myös parantaa unen laatua ja sopii hyvin tukemaan kovia treenikausia, tai muutoin stressaavia elämäntilanteita. Magnesiumin riittävä saanti sen sijaan vaikuttaa vahvasti erityisesti urheilijoiden palautumiseen. Jos haluat että magnesium-valmisteesi imeytyy mahdollisimman hyvin, kannattaa kurkata onko tuotteessasi magnesiumsitraattia vai huonommin imeytyvää magnesiumoksidia? Puhdas+ -tuoteperheen jauhemainen magnesiumsitraatti sopii myös herkkävatsaisille, eikä se sisällä mitään ylimääräisiä täyte- tai sidosaineita. Kannattaa myös varmistaa ettei käyttämäsi magnesiumsitraatti sisällä keinotekoisia makeutusaineita

Minifitness_puhdas+_stressi_uni

Kannattaa myös käydä lukaisemassa aikaisemmat postaukseni unesta, palautumisesta ja unihygieniasta. Seuraavassa postauksessa käsitelläänkin mitä muuta kuin unettomuutta siitä stressistä voi seurata. Pysythän kuulolla ystävä <3 

Rentoa viikonloppua -E

eevi

Blogissani kirjoitan itselleni tärkeistä aiheista, kuten treenaamisesta ja terveellisestä ruokavaliosta. Myös koko kehon hyvinvointi, sekä elämän pienet ilot nostavat päätään kirjoituksissani. Tämä blogi on maustettu myös ripauksella huumoria, vaikka paljon vinkkejä ja informaatiota sisältääkin. Tervetuloa seuraamaan positiivista ja tehokasta meininkiä, josta toivon teidän saavan motivaatiota ja inspiraatiota omaan elämäänne!

8 vastausta artikkeliin “VINKIT STRESSIN LIEVITYKSEEN JA UNIHÄIRIÖIHIN”

  1. Onko sinulla siis oma neurosonic-patja? Vai kävitkö jossain hoidoissa? Montako kertaa kävit ja kuinka pitkään kerrallaan, että huomasit vaikutuksen?

    Minulla on itselläni välillä pahoja unettomuuskausia ja olen kyllä kaikkea kokeillut. Olen kuullut paljon hyvää tuosta neurosonicista, mutta vähän epäilyttää maksaa siitä noin paljon (jos se ei toimikaan) kun opiskelijabudjetilla tässä kuitenkin mennään. :S

    • Neurosonic hoitoja voi käydä ottamassa erilaisissa hoitoloissa. Paikat löytyy googlaamalla tai Neurosonicin sivuilta 🙂 Turun lähettyvillä esim. Kauneushoitola Solar Kaarinassa.

    • Just näin – kiitos Terhi 🙂 Toki noita patjoja voi myös ostaa kotiin, mutta aika tyyristä -E

  2. Moikka!

    Osaatko sanoa paljonko maksaa liput ensi kuussa järjestettävään Fitness SM-karsintoihin Jyväskylässä? En ole ennen ollut katsomassa ja kiinnostus olisi kova nyt tulla katsomaan, mutta olisi tietää paljonko liput sinne maksaa? 🙂

  3. Moikka Eevi!

    Miten otat tuon Puhdas+ magnesiumin? Juon sen aina pakolla sekoitettuna veteen. Se on ihan hirveetä! :’D

  4. Tämäpä tuli hyvään saumaan- vaikka viikonloppu koitti ja menin aikaisin nukkumaan yin-joogatreenin jälkeen, oikeasti tuli nukuttua 02-04 ja kaikki muu aika pyörittyä ja hikoiltua työstressin takia… Taidan tänään piipahtaa Ruohonjuureen etsimään sopivaa täydentävää comboa just mulle 🙂

  5. Moi, miten otat nuo juttusi kolme viimeisintä tuotetta? Iltaisin? Magnesium, L teaniini ja fosfoseriini.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta