FULL HAND

Minifitness_kisakausi_outfit_sportNyt painetaan sata lasissa! Kisaviikonloppu häämöttää ja se tulee taas nopeammin kuin uskoisikaan. Kisoihin on nyt matkaa hieman alle 7 viikkoa ja vielä on töitä tehtävänä! Homma pyörähti kuitenkin tosi hyvin käyntiin heti kun saimme suolisto-ongelmat kuriin. Paino tippuu, keskivartalo kiristyy ja tämä kaikki muutos tuntuu tottakai koko kehossa!

Jaksaminen on hyvä, mutta viikkoon mahtuu kyllä niitä tiukkojakin päiviä. Usein ajatellaan että lepopäivä olisi dieetillä ihana, koska ei tarvitse tehdä mitään. VÄÄRIN. Se on itseasiassa viikon vaikein päivä, koska nälkä jyllää ja keho on väsynyt viikon treeneistä. Tuo on usein se päivä, kun pitäisi pienentää pyykkivuorta, to do-listoja ja muuta ”pientä”. Lepopäivän järjestäminen ja läpi suorittaminen saattaa siis olla aika haastavaa monestakin syystä!

Sunnuntaina jalat tuntuivat painavilta ja energiatasot lähellä nollaa. Silloin on kuitenkin muistettava, että juurikin ne hetket ovat kriittisiä ponnisteluja ja välttämättömiä tässä lajissa. Myös pyykkivuoret on itse hoidettava, sillä arki pyörii vuoden ympäri kisakaudesta huolimatta. Tähän aikaan vaaditaan asennoitumista ja myös tukea läheisiltä.

Vietimme Even kanssa yhteistä fitnessviikonloppua ja saimme homeilla tuon sunnuntain ihan kaksistaan. Ei tarvinnut selittää mitään, koska toinen oli aivan samassa tilassa. Kaksi ajelehtivaa hattivattia. Ihme ettei seinää päin kävele. Möllötettiin sohvalla tyynykasassa Magic Miken lanteiden liikehdintää kuolaten ja taisi sieltä pari kimakkaa ilon kiljahdustakin vahingossa päästä. Todella villiä hei. Nauratti muuten meitäkin, sillä sen verran löysää tuo meininki ajoittain oli. ”Voitko kuoria porkkanat, mä en jaksa”. Valmiin ruokalautasen eteen saaminen on siis todellista juhlaa ja siinä on aina ison kiitoksen paikka!Minifitness_Bjorn_Borg_shirt Minifitness_hair_Unika Minifitness_Bjorn_borg_summer_outfit

Dieetillä toinen tekee kun toinen ei jaksa ja tämä fitnesskaava päti myös sunnuntaina. Varmistin ruokatuotannon ja se olikin isoin ponnisteluni lepopäivänäni. Vai hei, se taisi olla ehkä kuitenkin mantelimaidon haku kävellen läheisestä ruokakaupasta – kauppaan raahautuminen ei ole koskaan vielä ollut niin fyysistä! Ylämäki oli suorastaan mahdoton. Hirveä hiki pelkästä seisomisesta. Haha. Siitä oli urheilijamaisuus kaukana, kun mummotkin painoi ohi.

Lepopäivä ei kuitenkaan valitettavasti tarkoittanut ihan täysin lepoa aivojen työskentelyn osalta. Yrittäjinä töitä on tehtävä oli päivä mikä tahansa. Työflow oli kuitenkin kohtalaisen hyvä ja kyllä siinäkin inspiroiva seura auttoi kummasti. Olemme kuitenkin työkavereita ystävyyden lisäksi! Aiomme imeä toisistamme energiaa seuraavat 7 viikkoa kohtalaisen tiiviisti niin työn kuin vapaa-ajankin osalta. Tämä lajihan on todella yksinäistä ja siksi nämä hynttyyt yhteen-meiningit ovat meille todellisia henkireikiä. Siinä tsempataan vuorotellen toinen toistamme! Minifitness_summer_outfit_sportlook Minifitness_nike_shoes_hurricane_air

Ensi sunnuntain lepopäivän voisi suunnitella jo etukäteen ilman pyykkivuoria, töitä tai mantelimaidon hakua. Ehkä suolakelluntaa tai Neurosonic-patjalla palautumista? Kehonhuolto on yksi tapa rentoutua, mutta löytyy niitä muitakin tapoja. Olenkin aloittanut tämän uuden viikon aamumeditaatiolla – tekee muuten ihmeitä.

Nyt siis todellakin mennään ja kurotaan kiinni menneitä viikkoja. Onneksi pelikortteja on paljon vielä käyttämättä ja vatsakin vaikuttaa pelittävän paremmin. Peukut pystyyn ja tulta päin! Nyt nimittäin painetaan.

Paita – Björn Borg / Kengät – Nike Hurricane (The Athlete’s Foot) / Reppu – MCM

Kuvat – Eve

eevi

Blogissani kirjoitan itselleni tärkeistä aiheista, kuten treenaamisesta ja terveellisestä ruokavaliosta. Myös koko kehon hyvinvointi, sekä elämän pienet ilot nostavat päätään kirjoituksissani. Tämä blogi on maustettu myös ripauksella huumoria, vaikka paljon vinkkejä ja informaatiota sisältääkin. Tervetuloa seuraamaan positiivista ja tehokasta meininkiä, josta toivon teidän saavan motivaatiota ja inspiraatiota omaan elämäänne!

4 vastausta artikkeliin “FULL HAND”

  1. Moikka,

    Olen 27-vuotias kahden lapsen äiti ja ollut jo vuosia kiinnostunut fitnesskilpailemisesta. Olen käynyt salilla pian 10-vuotta ja treenaamista tukeva ruokavalio on ollut messissä nyt kolmen vuoden ajan. Nyt elämäntilanne on sellainen että voisin ajatella vielä tavoitteellisempaa treenaamista. En ole valmentajaan ollut vielä yhteydessä, koska yksi asia mietityttää minua, nimittäin vyötärö. Olen 155cm pitkä ja vyötäröni on navan kohdalta 70cm, kapeimmasta kohdasta 65cm. Rasvaprosentti ei ole kovin korkea, eikä rasva muutenkaan varastoidu keskivartaloon. Kysyn näkemystä suurinpiirtein saman mittaiselta, hyvin menestyneeltä kilpailijalta, luuletko, että keskivartalo on liian leveä? Voiko sille tehdä mitään? Saako udella, paljonko sinun vyötärö on? Se ainakin näyttää niin kovin kapealta!

  2. Hei! Olen huomannut, että lepopäivänä on koko ajan nälkä. Mistä se johtuu?

  3. Miten saat hiuksesi noin vaaleiksi? Olen nyt kaksi vuotta yrittänyt turhaan saada tukkaani platinaksi. Voisitko jakaa omat hiusvinkkisi pliis pliis 😊

    • Kiitos toiveesta 🙂 Täytynee tehdä tästä postausta piakoin! -E

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta