THAIMAAN MONIPUOLINEN RUOKA

*Yhteistyössä TUIMinifitness_Thaimaa_Phuket

Olette matkustelleet kanssani kohtalaisen paljon ympäri maapalloa, mutta vaikka matkustuskilometrejä onkin ehtinyt kertymään kohtalaisen paljon, on tämä ensi kosketukseni Thaimaahan. Filippiinitkin on täältä Aasian suunnalta tullut koettua, mutta Thaimaahan en ole vain koskaan aikaisemmin päätynyt. Osa mielikuvistani piti hyvin paikkansa, mutta osa pääsi yllättämään. Yksi niistä yllätyksistä oli ehdottomasti Thaimaalainen ruoka – täällä olen rakastunut siihen! Minua ei nimittäin ole aikaisemmin saanut kirveelläkään Thaimaalaiseen ravintolaan syömään. En myöskään aavistanut, kuinka helppoa täällä on syödä terveellisesti! Kaikkea saa, kunhan tietää mitä hakee ja osaa pyytää.

Tämä on siitä mielenkiintoinen reissu ruoan osalta, että noudatamme Even kanssa Cycle Diet -ruokavaliota. Kuusi päivää syödään ruokavalion mukaisesti puhdasta ruokaa ja yhtenä päivänä viikossa tankataan varastot täyteen. Koko viikko tätä sunnuntain lepo- ja tankkauspäivää lukuunottamatta olemmekin syöneet puhtaasti, joka on ollut täällä Thaimaassa erittäin helppoa. Lemppareitani tältä viikolta ovat; Phad Thai, Thaisalaatti, Tom-kha Gai, höyrytetyt ravut valkosipuli-sitruunakastikkeessa, Mango sticky rice-annos ja Green Curry kana! Olen matkustelun myötä oppinut syömään oikeastaan kaikkea ja siksi mieluiten kannatan ruokailun osalta ”maassa maan tavalla” periaatetta._mg_0658_mg_0633_mg_0645

Jos siis haluaa syödä puhtaasti, se onnistuu täällä hyvin, kun vain tietää mitä tilaa! Esimerkiksi kasvikset kannattaa pyytää höyrytettynä tai keitettynä, sillä muuten melkein kaikki tuodaan runsaassa öljyssä paistettuna. Täältä Phuketista löytyy myös Chalongin alueelta oma treenikatu, joka on täynnä treenisaleja, joogaa ja terveysruokaa! Phuket on siis tosiaankin osoittautunut ruoan osalta monipuoliseksi ja sopii niin bootcamp-henkiseen lomailuun kuin täyteen rentoutumiseen.

Tänään on siis tankattu varastoja täyteen ja lisäksi pidetty lepoa treeneistä, joten huomenna on taas virtaa aloittaa uusi treeniviikko! Ensi viikolla olisi ajatus käydä paikallisella crossfit-tunnilla ja joogaamassa.

Postauksen kuvat ovat tältä päivältä, jota olemme viettäneet astetta rennommin. Kertomistani Thai-annoksista ja puhtaasta ruoasta tiedossa kuvia lisää reissun edetessä. Menoa on voinut seurata livenä Snapchatissä, joka käy muutenkin kuumana koko Phuketin reissumme ajan. Kannattaa siis tsekkailla sieltä tuoreimpia lomakuulumisia niin ruoan kuin treeninkin osalta <3 @eeviteittine_mg_0689_mg_0674

eevi

Blogissani kirjoitan itselleni tärkeistä aiheista, kuten treenaamisesta ja terveellisestä ruokavaliosta. Myös koko kehon hyvinvointi, sekä elämän pienet ilot nostavat päätään kirjoituksissani. Tämä blogi on maustettu myös ripauksella huumoria, vaikka paljon vinkkejä ja informaatiota sisältääkin. Tervetuloa seuraamaan positiivista ja tehokasta meininkiä, josta toivon teidän saavan motivaatiota ja inspiraatiota omaan elämäänne!

6 vastausta artikkeliin “THAIMAAN MONIPUOLINEN RUOKA”

  1. Kiitos taas tipsistä! Pitääkin muistaa pyytää kasvikset keitettynä tai höyrytettynä. Ei taas tullut edes mieleen tälläinen 🙂

    • Moikka Nina,

      Joo kyllä tosiaan kannattaa pyytää 🙂 Onneksi täällä onnistuu melkein mikä vaan, kunhan rohkenee pyytää! -E

  2. Milloin olet pois tulossa?? Meillä tarkoitus 29 päivä tulla sinne 🙂 tuo treenikatu oli hyvä tieto 🙂

    • Moikka Mia,

      Palaan suomeen 30.11, eli ristiin mennään 🙂 Laittelen lisää infoja treenimestoista ja safkapaikoista piakoin! -E

  3. Heippa ihana Eevi! Mulla olisi toivepostaus liittyen teidän lomareissuun. Mitä ruokavalion kannalta olennaisia asioita pakkasit mukaan (lisäravinteet, lentokone-eväät jne) ja miten (muovipussi, alkuperäispakkaus vai joku muu)? Kamppailen tän asian kanssa pari kertaa vuodessa, kun ulkomaan reissut kutsuu. Treenikamat on aina mukana, mutta esim palkkaria ja vitskuja mietin, tuleeko tullissa sanomista. Joihinkin maihin ei saakkaan viedä elintarvikkeita mutta esim aasiassa ei tällaisia rajoituksia taida juuri kuin singaporessa olla. Mietin myös, mistä lomalla olisi ”järkevä” joustaa ja mistä ei, vaikka toki kokonaisuus ratkaisee eikä terveellinen elämä pariin viikkoon kaadu 🙂 mukavaa thaimaata ja kiitos jo etukäteen!

    • Moikka S,
      Kiitos toiveesta 🙂 Näistä löytyykin jo postauksia, joten pika-apuna suosittelen käyttämään haku-kenttää.
      Mä olen aina vienyt kaiken eikä ole missään ollut ongelmia. Vitamiinit, jauheet, eväät kaikki menneet aina hyvin mukana lennoilla!
      Kaikki kannattaa pussittaa mini grippeihin, jotta eivät vie tilaa. En oikeastaan koe että mistään tarvitsee välttämättä joustaa jos ei sitä itse halua. Toki riippuu myös kohteesta, mutta enemmän se on aina siitä kiinni kuinka paljon viitsii itse selvitellä 🙂 -E

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta