Kuinka paljon löysää?

Minifitness_kesa_ota_rennosti_kaavaVaikka tämä kesä on ollut vapaampi kuin moneen vuoteen, on tietyt asiat niin syvällä selkärangassa, että osa asioista on ja pysyy – ilman kontrolliakin. Tiedät varmasti sen fiiliksen, joka valtaa mielen esimerkiksi pitkään venyneen herkuttelun jälkeen, tai tavallista pidemmän treenitauon päätteeksi – hieman ahdistaa ja on pakko päästä äkkiä vauhtiin. Vaikka hinku takaisin oikeille raiteille on kova, on aloittaminen silti vaikeaa. Juuri siksi en itse halua poiketa tästä hyväksi todetusta ”hyvän olon kaavastani” liian usein, tai liian radikaalisti. Aloittaminen on aina paljon kuormittavampaa ja vaikeampaa, kuin tutun rytmin ylläpitäminen. Tämä on tuttua meille kaikille. Onkin tärkeää hyväksyä sopiva rentous itselleen silloin tällöin, jolloin tämän ON-OFF välin kuilu ei kuroudu niin suureksi. 

Se kuinka paljon ja kuinka usein löysää itselleen on hyvä antaa, on myös yksilöllistä. Siihen vaikuttavat mm. stressi, lähtökohdat, tavoitteet ja motiivit. Nyt kun en valmistaudu kisoihin noudatan kaavaa 5/7. Vedän suunniteltua treenikaavaa ja pysyn ruokavalion suhteen kohtalaisen ruodussa viisi päivää viikosta. Tämä sallii itselleni ja mielelleni kaksi päivää hieman rennompaa lähestymistä – tämä ei tarkoita sitä etten treenaisi, vaan sitä että voin soveltaa fiiliksen mukaan. Ruokavalion suhteen sen sijaan pystyn helposti löysäämään otetta, vaikka runko pääpiirteittäin olisikin terveellinen. Omaa oloaan kannattaa kuunnella ja asioita tehdä sen mukaan. 

Olen tällä viikolla saanut keskityttyä loistavasti treeneihin. Turussa se on itselleni paljon helpompaa, sillä häiriötekijöitä ei ole. Olen kuitenkin huomannut, kuinka kaipaan salikaveria aina välillä. Saa nähdä, hankinko syksyllä valmentajan myös Turun puolelta. On se vaan fakta, että niitä super kovia tuloksia saa helpommin jonkun toisen kanssa.

Teemulla on myös oma rytminsä treenien suhteen, joka auttaa siinä sivussa myös itseäni pitämään samanlaisen rytmityksen omissa jumpissa. On kieltämättä helpompaa, kun toinen arvostaa samoja asioita ja kiinnostuksen kohteet ovat samanlaiset. Paljon tehdään urheilu edellä, mutta aina vain siksi että siitä tulee hyvä mieli! Minifitness_travelling_ Minifitness_pysy_kunnossa_kesa

Ps. Löysäämisestä puheenollen! Vielä on hyvin aikaa käydä osallistumassa skabaan, jossa voit päästä mun ja Janni Hussin kanssa Maltalle syyskuussa. Lisää Snäpissä ja Instassa.

-E <3

eevi

Blogissani kirjoitan itselleni tärkeistä aiheista, kuten treenaamisesta ja terveellisestä ruokavaliosta. Myös koko kehon hyvinvointi, sekä elämän pienet ilot nostavat päätään kirjoituksissani. Tämä blogi on maustettu myös ripauksella huumoria, vaikka paljon vinkkejä ja informaatiota sisältääkin. Tervetuloa seuraamaan positiivista ja tehokasta meininkiä, josta toivon teidän saavan motivaatiota ja inspiraatiota omaan elämäänne!

7 vastausta artikkeliin “Kuinka paljon löysää?”

    • Moikka Anna,

      Ainakin nyt mennään vielä Turku-Helsinki väliä 🙂 Mutta aika paljon tulee vietettyä aikaa Turussa – tykkään ihan hirveästi <3 -E

    • Moikka Emma,

      Käyn Fitness 24/7 ja PP:llä 🙂 Onko sulla Turussa joku suosikki? -E

  1. Tauon jälkeen treenien aloitus on aika nihkeää ja siksi itsekin pidän huolen, että vaikka välillä otan löysemmin, niin pyrin silti aina tekemään jotain, ettei sitten aloitis tunnu taas ylitsepääsemättömältä ja tauko venähdä monen kuukauden pituiseksi 🙂
    http://veeramatilda.blogspot.fi/

    • Moikka Veera,

      Näinhän se on! Usein ihan kävelylenkki tai pyöräilykin riittää 🙂 -E

  2. Mä näin sut yks päivä Portsan Fitness 24/7 🙂 Oon itekki käyny joskus PP:llä ja tykkäsin kyllä kovasti, mut Fitness 24/7 on vaan niin kätevä, kun saleja löytyy ympäri Suomea. PS. Oot ihan huipputyyppi!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 19
Tykkää jutusta