BurnBabyBurn HIIT-Workout

Minifitness_Hiit_workout_travelling_vahvaOlemme täällä Maltalla löytäneet toimivan ja tehokkaan päivärytmin. Kun kello on soinut joka aamu kello kahdeksan, olemme pinkaisseet hammaspesulle ja vetäisseet lenkkarit jalkaan! Olen aamuihmisiä, joten hyödynnän mieluusti aamuja treenaamiseen jos vain aikaa siihen suinkin on. Olen niitä, jotka pystyvät treenaamaan tyhjällä vatsalla ilman tehojen kärsimistä. Olemme olleet täällä kahdessa eri hotellissa ja pakkoa sanoa, että niiden perusteella hotelliaamiaiset ovat Maltalla todella hyviä ja monipuolisia! Terveellisiä vaihtoehtoja löytyy mukavasti. Puuroakin täältä löytyy! Suolaton puuro on tosin oikeasti aika mautonta, joten pienen suola-kaneli-banaani tuunauksen jälkeen puurobowl on jo ihan eri luokkaa.

Hyödynnän valmennuksissani ja omissa treeneissäni paljon sykettä ylläpitäviä salitreenejä. Tämä tarkoittaa sitä, että yhdistelen paljon liikepareja. Lihaskuntotreenin lisäksi pidän tärkeänä erilaisia hapenottoa kuormittavia harjoituksia, jotka ovat vaihtelevia ja nopeita suorittaa. Se on helppoa ajallisesti ja pitää oman mielenkiinnon yllä! Nopeat Hiit-treenit ja erilaiset circuit-treenit ovat erikoisalaani aerobisten treenien osalta. En tee oikeastaan mitään puuduttavaa tai tylsää, sillä mielestäni treenin tämän tyyppisten treenien tulee olla monipuolisia, hauskoja ja haastavia. Tein tänään Hiit-treenin hotellimme kuntosalilla, jossa pääpainona oli ylävartalo. Liikepankkien välissä tehtiin aina sykepiikki minuutin sprintillä, jossa pyrittiin saamaan irti 90-100 % omasta maksimista. Kierroksia kannattaa tehdä oman fiiliksen ja kunnon mukaan 2-4 kpl.Tässä se tulee!

VAHVA-PATTERI 1 (kierroksia 2-4)

Sprintti 1 min

liike 1 kahvakuulatyönnöt maaten (tai käsipainot)

Pidä keskivartalo tiukkana ja kohdista työnnöt kohti kattoa. Pyri suoristamaan kädet ylhäällä. Pidä muu vartalo kiinni lattiassa koko liikkeen ajan, mutta työntävän käden lavan tulisi nousta lattiasta

liike 2 leuanveto

Voit tehdä liikkeen leveällä tai kapealla otteella. Leveä ote on raskaampi ja harjoittaa laajemmin selkälihaksia. Voit ottaa avuksi kuminauhan, jotta saat tehtyä liikkeen tehokkaasti ja hyvin. Jos leuanveto ei vielä onnistu, voit tehdä liikkeen myös ylätaljassa

liike 3 kulmasoutulankku

Asetu lankkuasentoon ja pidä keskivartalo ja peppu tiukkana. Lapojen tulisi olla aktiivisena koko liikkeen ajan

Sprintti 1 min

VAHVA-PATTERI 2 (kierroksia 2-4)

Sprintti 1 min

liike 1 Viparit lentokone

Kuvittele levittäväsi siipiä ja pidä kädet koko liikkeen ajan täysin suorana. Liikuta rennosti ylös alas mahdollisimman laajalla liikelaajuudella 

liike 2 Vatsalankkuhypyt sivuille

Pidä vahva lankkuasento aikaisemman ohjeen mukaan. Hyppää ensin toiselle sivulle ja palauta keskelle. Toista sama toiselle puolelle ja pidä liike jatkuvana. Älä menetä kontrollia keskivartalosta!

liike 3 kolmen liikkeen olkapääkaruselli; levynosto ylös, eteen ja ratti

Pumppaa 2,5-10 kilolla ensin ylöspäin ja vaihda sitten liike eteenpäin. Viimeistele liikepatteri rattimaisella liikkellä, jossa kädet ovat suoraan edessä. Ideana on tehdä kaikki liikkeet putkeen

Sprintti 1 min

 

MIKÄ FIILIS?

Laitoin loistavan treenikauden kunniaksi mun VAHVA-valmennuspakettiin huikeaan 59 euron hintalapun! Hinta on voimassa vain tämän viikonlopun ajan,  joten osta oma valmennuksesi pian täältä. Voit aloittaa sen koska sinulle parhaiten sopii

 

Vahva_valmennus_eevi_teittinen

 

Hyviä treenejä kaikille -E

eevi

Blogissani kirjoitan itselleni tärkeistä aiheista, kuten treenaamisesta ja terveellisestä ruokavaliosta. Myös koko kehon hyvinvointi, sekä elämän pienet ilot nostavat päätään kirjoituksissani. Tämä blogi on maustettu myös ripauksella huumoria, vaikka paljon vinkkejä ja informaatiota sisältääkin. Tervetuloa seuraamaan positiivista ja tehokasta meininkiä, josta toivon teidän saavan motivaatiota ja inspiraatiota omaan elämäänne!

6 vastausta artikkeliin “BurnBabyBurn HIIT-Workout”

  1. Moikka! onko tuo valmennus mahdollista siis tilata tänään tuolla tarjoushinnalla ja aloittaa 16.10, jolloin olisi itselleni parempi ajankohta aloittaa valmennus? 🙂

  2. Hei, arvelin sen olevan mahdollista, joten tilasin valmennuksen mutta fitclubfinland sivuiilla näkyy että se valmennus päättyy 25.11, joten ilmeisesti ohjelma täytyisi aloittaa nyt? mites siellä mobiili etävalmennus sovelluksessa jos en kirjaudu sinne vasta kun tuolloin 16.10 niin onko ohjeet liikkeisiin ym vastaavat materiaalit mitä siellä on tallessa tuosta lunastuskoodin syöttämisestä alkaen 8 vkoa tallessa vai päättyykö sekin 25.11 vaikken sinne ennen kirjautuisi? Ensimmäinen kerta kun osallistun tällaiseen joten pahoittelu hankalasti selitetystä kysymyksestä :D!

    • Moikka Anna,
      Materiaalit kannattaa tulostaa sivuilta ja valmennus lähtee mobiilissa käyntiin kun käyttää koodin. Mutta jos kysymyksiä lähetä suoraan [email protected] niin vastaavat kyllä nopeasti (10-16) 🙂

  3. Moi Eevi! Toivoixin sulta vinkkejä vaikka postauksen muodossa miten saisi paremmin toimimaan ruokailut (lounas&päivällinen)kun puoliso ei ole niin terveellisen ruokavalion perään. Hän rakastaa kokkailua ja tekee hitsin hyvää ruokaa mutta rakastaa mm lotrata voilla ja kermalla ja salaatit ei kylmänä niinkään uppoa. Itse tietysti sitten puputan näitä herkkuruokia myös (vaikea vastustaa ja hirveä extra homma tehdä kahdet eri ruuat)

    • Kiitos toiveesta Hartsu 🙂 Koitan saada inspistä sinne piakoin <3 -E

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 4
Tykkää jutusta